3 موزه به ظرفیت موزه های بوشهر اضافه می گردد

به گزارش هاست لینوکس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر از برنامه ریزی برای راه اندازی سه موزه در استان اطلاع داد.

3 موزه به ظرفیت موزه های بوشهر اضافه می گردد

به گزارش هاست لینوکس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، محمدحسین ارسطوزاده امروز یکشنبه 28 اردیبهشت 99 در بازدید هاست لینوکس از فرایند آماده سازی موزه منطقه ای خلیج فارس گفت: موزه ها هویت فرهنگی و تاریخی هر منطقه هستند و می توانند معرف خوبی برای شناساندن یک جامعه باشند.

او ادامه داد: در کنار آماده سازی موزه منطقه ای خلیج فارس، برنامه ریزی برای راه اندازی سه موزه در دشتستان، سیراف و بردستان صورت گرفته است تا به ظرفیت موزه ای استان اضافه گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر توضیح داد: موزه منطقه ای خلیج فارس، موزه مردم شناسی، موزه تاریخ پزشکی با همکاری علوم پزشکی، موزه تجارت دریایی با همکاری اداره بنادر و بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر، موزه موسیقی و موزه رئیسعلی دلواری شش موزه ای هستند که در استان راه اندازی شده و بخش اعظمی از حفاظت و معرفی تاریخ استان را به عهده دارند.

او یادآور شد: 2هزار اثر تاریخی در مخازن امین اموال استان موجود است که در موزه منطقه ای خلیج فارس سامان دهی و طبقه بندی می گردد و با مرور زمان به نمایش گذاشته خواهد شد و بعضی آثار از موزه ملی هم جمع آوری شده که به ظرفیت نمایشی موزه اضافه می نماید.

منبع: میراث آریا

به "3 موزه به ظرفیت موزه های بوشهر اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 موزه به ظرفیت موزه های بوشهر اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید