گفت وگوی وزیر خزانه داری آمریکا و معاون نخست وزیر چین

به گزارش هاست لینوکس، وزیر خزانه داری آمریکا در تماس با معاون نخست وزیر چین درباره تبادلات مالی، روابط دوجانبه و بعلاوه موضوعاتی که واشنگتن آنها را نگران کننده توصیف کرد، رایزنی داشت.

گفت وگوی وزیر خزانه داری آمریکا و معاون نخست وزیر چین

به گزارش گروه بین الملل هاست لینوکس، وزارت خزانه داری آمریکا امروز (سه شنبه) از تماس ویدئویی ژانت یلن وزیر خزانه داری این کشور با لیو هه معاون نخست وزیر چین اطلاع داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای کوتاه خاطرنشان کرد که یلن صراحتاً موضوعات نگران کننده ای را بیان کرد اما در خصوص این نگرانی ها شرح بیشتری نداد و فقط گفت که یلن مشتاق گفت وگوهای آینده با لیو است.

به نوشته خبرگزاری رویترز،در این بیانیه آمده است: یلن و لیو تحولات کلان اقتصادی و اقتصادی در آمریکا و چین را مورد بحث قرار دادند و اذعان داشتند که تحولات در دو کشور ما پیامدهای مهمی برای اقتصاد دنیای دارد.

وزارت بازرگانی چین اما در بیانیه ای جداگانه اطلاع داد که معاون نخست وزیر این کشور در گفت وگو با وزیر خزانه داری آمریکا، در خصوص شرایط کلان اقتصادی و روابط دوجانبه صحبت نموده است.

بر اساس گزارش طرف چینی، هر دو طرف گفتند که تقویت ارتباطات و هماهنگی در سیاست های کلان اقتصادی برای دو کشور مهم است.

به نوشته رویترز، پکن بعلاوه نگرانی خود را در خصوص تعرفه های گمرکی آمریکا و رفتار غیرمنصفانه با شرکت های چینی ابراز کرد.

لیو، که از زمان شروع جنگ تجاری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا با چین، تیم مذاکره کننده پکن در گفت وگوهای تجاری چین و آمریکا را رهبری نموده، اوایل امسال نیز با یلن و کاترین تای نماینده تجاری آمریکا در پکن گفت وگو نموده بود.

پیش از این نیز شی جین پینگ رئیس جمهور چین ضمن اعلام مخالفت با هرگونه سلطه طلبی و یکجانبه گرایی کشورهای غربی در دنیا، تاکید نموده بود پکن همواره سازنده صلح دنیای و حافظ نظم بین المللی است. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در ادامه لفاظی های ضد چینی مقام های واشنگتن، مدعی شده بود: رفتار چین نظم دنیای را تهدید نموده و تهدیدی برای قوانین بین المللی به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گفت وگوی وزیر خزانه داری آمریکا و معاون نخست وزیر چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی وزیر خزانه داری آمریکا و معاون نخست وزیر چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید