کوالکام و مایکروسافت روی تراشه مخصوص عینک های واقعیت افزوده کار می کنند

به گزارش هاست لینوکس، شب گذشته کوالکام و مایکروسافت در جریان نمایشگاه CES 2022 از توسعه نسل تازه تراشه های سفارشی برای عینک های واقعیت افزوده خبر دادند. گفته می شود این تراشه ها برای عینک های تازه مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرند که بسیار کم مصرف و سبک هستند. علاوه بر این، این دو شرکت قصد دارند پلتفرم های مربوط به این موضوع را با یکدیگر ادغام کنند تا جذابیت محصولات نهایی بیشتر شود.

کوالکام و مایکروسافت روی تراشه مخصوص عینک های واقعیت افزوده کار می کنند

باید خاطرنشان کنیم طی چند سال گذشته این دو شرکت در این حوزه همکاری های وسیعی با یکدیگر داشته اند و مثلا هدست HoloLens 2 که در سال 2019 معرفی شده، از تراشه ساخت کوالکام بهره می برد. همچنین کوالکام در چند سال اخیر توجه بیشتری به ساخت تراشه های متمرکز بر واقعیت افزوده و مجازی نشان داده که مثلا می توانیم به اسنپدراگون XR2 اشاره کنیم که برای Oculus Quest 2 مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، مایکروسافت و کوالکام قبلا برای تراشه های سفارشی SQ1 و SQ2 موجود در سرفیس پرو ایکس با یکدیگر همکاری کرده اند.

ادغام پلتفرم های نرم افزاری دو شرکت هم اهمیت زیادی دارد. این دو پلتفرم در زمینه واقعیت ترکیبی در گجت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال پلتفرم Microsoft Mesh از قابلیت برقراری ارتباط بین هدست های واقعیت افزوده، گوشی های هوشمند، تبلت ها و کامپیوترها بهره می برد. با توجه به اینکه در این بیانیه به طور معین به همکاری بر سر ساخت عینک های واقعیت افزوده فوق سبک اشاره شده، کاملا روشن است که این دو شرکت در این زمینه برنامه های زیادی در سر دارند و باید ببینیم این محصولات مجذوب کننده چه زمانی به دست کاربران می رسند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "کوالکام و مایکروسافت روی تراشه مخصوص عینک های واقعیت افزوده کار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوالکام و مایکروسافت روی تراشه مخصوص عینک های واقعیت افزوده کار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید