محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2022

به گزارش هاست لینوکس، در سال 2022 مسائل مربوط به زنجیره تامین و بحران اقتصاد جهانی، برای اپل هم چالش های زیادی را ایجاد کرد. اپل از جمله شرکت هایی است که برای محصولات خود تغییرات زیادی را عملی نمی کند و رویکرد به شدت محافظه کارانه ای دارد. اما روی هم رفته 2022 سال خوبی برای اپل بوده و در این سال محصولات این شرکت با استقبال گسترده روبرو شده اند. اما در هر صورت فعالیت هیچ شرکتی بدون نقص نیست و در ادامه به محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2022 می پردازیم.

محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2022

برندگان: آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس

مدل های پرو آیفون 14 پرفروش ترین مدل های این خانواده محسوب می شوند که این محبوبیت هم بی علت نیست. این دو گوشی بعد از سال ها انتظار فاقد ناچ هستند و در عوض از حفره نمایشگر بهره می برند. ضمناً باید به بهره گیری از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، اولترا واید با قابلیت فوکوس اتوماتیک و چیپست نو A16 هم اشاره کنیم.

اما به غیر از مشخصات سخت افزاری، این دو گوشی از نظر کیفیت بدنه، نمایشگر و کیفیت عکس و ویدیو حرف زیادی برای گفتن دارند. با توجه به اینکه اپل همیشه حاشیه سود چشمگیری از فروش گوشی های خود به دست می آورد، آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس به لطف فروش بالای خود، مبلغ هنگفتی را راهی خزانه این شرکت می نمایند و به همین دلیل بدون هیچ شک و تردیدی از محصولات برنده این شرکت در سال 2022 هستند.

بازنده: هدست واقعیت ترکیبی اپل

در چند سال گذشته شایعات و گزارش های زیادی در خصوص اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده است. سال گذشته گفته می شد که در سال 2022 شاهد رونمایی از این محصول خواهیم بود ولی حالا طبق نوترین گزارش ها، به نظر می رسد اپل در برترین حالت در نیمه دوم 2023 از این محصول رونمایی می نماید. این یعنی ممکن است در سال 2024 با این محصول روبرو شویم.

در ابتدا تحلیلگران بر این باور بودند که اپل میخواهد 800 هزار تا 1.2 میلیون واحد از این هدست را راهی بازار کند ولی حالا تخمین مربوط به عرضه این هدست به حدود 500 هزار واحد کاهش پیدا نموده که اصلا خبر خوبی برای اپل به حساب نمی آید. بنابراین با وجود اینکه این هدست هنوز راهی بازار نشده، ولی در هر صورت یکی از شکست های اپل در امسال میلادی به شمار میرود.

برنده: آیپد

اپل در بازار تبلت ها با فاصله زیادی همچنان حرف اول را می زند و حدود 60 درصد از این بازار را در اختیار دارد. ضمناً زمانی که عایدی حاصل از فروش آیپدها را در نظر می گیریم، این فاصله بسیار بیشتر هم می گردد. بدون هیچ شک و تردیدی، مدل های مختلف آیپد نسبت به رقبا بسیار بهتر عمل می نمایند. بخشی از این موضوع مربوط به نرم افزار مجذوب کننده آن ها است و اندروید هنوز در زمینه تبلت ها ضعف های چشمگیری دارد. از سوی دیگر باید به سخت افزار فوق العاده آیپدها هم اشاره کنیم و بنابراین طبیعتا بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از بین تبلت های ساخت اپل دست به انتخاب بزنند.

تبلت اپل مدل iPad mini 8.3 inch 2021-MK7M3LL/A ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

21,790,000

تومان

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

15,290,000

تومان

خرید انواع آیپد از هاست لینوکس

مشاهده همه

برنده: اپل واچ اولترا

اپل واچ هم طی سال های گذشته مجذوب کنندهیت خود را حفظ نموده ولی این ساعت های هوشمند کماکان مختص کاربران آیفون هستند. در این میان اپل با عرضه واچ اولترا طیف محدودی از کاربران را هدف گرفته و به همین دلیل این ساعت با قیمت بسیار بالایی راهی بازار شده است.

این ساعت به لطف بدنه تیتانیومی و شیشه محافظ یاقوت کبود، نسبت به مدل های معمولی بسیار جان سخت تر است. بعلاوه درون آن عمق سنج دقیقی قرار گرفته است که این مشخصه مورد توجه غواصان قرار گرفته است. این ساعت هوشمند برای ورزشکاران حرفه ای کاملا ایدئال است و در نتیجه حرف زیادی برای گفتن دارد.

ساعت هوشمند اپل واچ مدل Ultra 49 mm Alpine Loop

مشاهده کالا

بازنده: آیفون 14 پلاس

امسال مدیران اپل تصمیم گرفتند مدل مینی آیفون را بازنشسته نمایند و در عوض آیفون 14 پلاس از راه رسید. اما بر خلاف تخمین ها و انتظارات این شرکت، آیفون 14 پلاس اصلا با استقبال کاربران روبرو نشد. به نظر می رسد کاربران آیفون علاقه ای به آیفون های بزرگ معمولی ندارند. بنابراین بعد از شکست آیفون های مینی، آیفون 14 پلاس یک شکست دیگر از سوی اپل محسوب می گردد.

برنده: مک بوک ایر M2

اپل بالاخره بعد از مدت ها انتظار، برای مک بوک ایر از طراحی نوی استفاده کرد که نسل نو این لپ تاپ از چیپست M2 بهره می برد. در همان نگاه اول، طراحی مجذوب کننده این محصول توجه را جلب می نماید و به همین دلیل به تعداد زیادی از فهرست های برترین لپ تاپ های 2022 راه پیدا نموده است. ضمناً باید به ادامه ساخت نسل قبلی این لپ تاپ هم اشاره کنیم و اپل به لطف استفاده از چیپست های اختصاصی که مجذوب کنندهیت کامپیوترهای این شرکت را دوچندان نموده، روز به روز تعداد کاربران کامپیوترهای مک را افزایش می دهد.

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air-A M2 2022

مشاهده کالا

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده اپل در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید