پنتاگون هم برای مقابله کرونا دست به کار شد

به گزارش هاست لینوکس، ایرنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا طرح ممنوعیت 60 روزه سفر اعضای نیروهای مسلح، خانواده های آنها و کارمندان پنتاگون به کشورهای کرونایی را خاطرنشان کرد.

پنتاگون هم برای مقابله کرونا دست به کار شد

به گزارش پنجشنبه تارنمای هیل، این ممنوعیت از روز آدینه (فردا) به اجرا در می آید و سفر به کشورهایی مانند چین، کره جنوبی، ایران و ایتالیا و یا از جهت آنها را شامل می گردد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا این کشورها را به دلیل شیوع کرونا جزو کشورهای سطح 3 رده بندی نموده است. اما کشورهایی مانند ژاپن نیز که جزو کشورهای سطح 2 است، مشمول این ممنوعیت هستند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در بیانیه ای بیان کرد: من اختیارات لازم را به فرماندهان می دهم تا بر اساس ارزیابی های خودشان تصمیم های دیگری نیز بگیرند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک نشست خبری، شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را ناشی از مسافران ورودی از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت 30 روز ممنوع می گردد.

این اقدام از شامگاه آدینه اجرایی خواهد شد که رییس جمهوری آمریکا آن را محدودیت هایی قوی اما ضروری توصیف کرد که البته شامل حال انگلیس نخواهد شد.

ترامپ در شرایطی برای انگلیس استثنا قائل شد که آخرین آمار نشان می دهد، 459 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند اما در بعضی کشورهای دیگر از اروپایی، این رقم به مراتب کمتر است.

اقدام تازه ترامپ در شرایطی است که از ابتدا سعی کرد این مساله را کم اهمیت جلوه دهد اما با شیوع این بیماری در ایالات متحده و سقوط بی سابقه بازار سهام، به ناچار دست به کار شد.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "پنتاگون هم برای مقابله کرونا دست به کار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون هم برای مقابله کرونا دست به کار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید