برخورد متفاوت سوئدی ها با کرونا ترامپ : قرنطینه 3 ایالت برای مقابله با کرونا ضرورت ندارد

به گزارش هاست لینوکس، در حالی که بسیاری از مردم قاره اروپا در قرنطینه به سر می برند، فقط سوئد اجازه داده که زندگی به روال همواره ادامه یابد.

برخورد متفاوت سوئدی ها با کرونا ترامپ : قرنطینه 3 ایالت برای مقابله با کرونا ضرورت ندارد

تارنمای بی بی سی انگلیسی امروز(یکشنبه 10 فروردین) در گزارشی از واکنش متفاوت سوئد به شیوع کرونا نوشت: پس از یک زمستان طولانی، مردم این کشور در خیابان های استکهلم نهایت استفاده را از گرم شدن نسبی هوا می برند. خانواده ها در میدان ماریاتورگت (Mariatorget) و زیر مجسمه تور (از اساطیر وایکینگ ها) بستنی خورده و جوانان نیز به گپ و گفت مشغولند.

ممنوعیت اجتماع بیش از 50 نفر

گرچه باشگاه های شبانه همچنان باز هستند، اما اجتماع بیش از 50 نفر از امروز ممنوع خواهد شد. در مقایسه با سوئد، دانمارک اجتماع بیش از 10 نفر و انگلیس نیز دیدنِ غیر از اهل منزل را ممنوع نموده است.

اوضاع جاده های سوئد آرامتر از حالت عادی است. شرکت حمل و نقل عمومی استکهلم اعلام نموده که تعداد مسافران ریلی اش 50 درصد کاهش یافته و نظرسنجی ها نیز نشان می دهند نزدیک به نیمی از سوئدی ها دورکاری می نمایند.

در همین حال میزان اعتماد به مسئولان سوئدی بسیار زیاد است و بساری معتقدند مردم به این دلیل به رهنمودهای داوطلبانه پایبند هستند.

بافت جمعیتی سوئد نیز عامل تاثیرگذاری در رویکرد این کشور در مبارزه با کرونا به شمار می رود. بر خلاف کشورهای مدیترانه ای که خانواده ها از نسل های مختلف تشکیل شده اند، بیش از نیمی از خانوارهای سوئدی یک نفره اند که احتمال گسترش کرونا در خانواده ها را کاهش می دهد.

یا این وجود بعضی این رویکرد را زیر سوال می برند. دکتر اما فرانس (Emma Frans) اپیدمیولوژیست موسسه کارولینسکا گفت: مردم به توصیه ها گوش می دهند اما مطمئن نیستم که در این اوضاع بحرانی کافی باشد.

وی خواستار انتشار هدایت های واضح تر در خصوص شیوه تعامل مردم در اماکن عمومی مانند فروشگاه ها و باشگاه ها شد.

از دیماه پارسال و شیوع کرونا در چین تا به امروز 3 هزار و 447 نفر در سوئد مبتلا شده، 105 نفر جان باخته و 16 نفر نیز بهبود یافته اند.،ایرنا

در این باره بخوانید:

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "برخورد متفاوت سوئدی ها با کرونا ترامپ : قرنطینه 3 ایالت برای مقابله با کرونا ضرورت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد متفاوت سوئدی ها با کرونا ترامپ : قرنطینه 3 ایالت برای مقابله با کرونا ضرورت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید