پرو صدها اثر تاریخی را از مجموعه داران و موسسه های سراسر دنیا پس گرفت

به گزارش هاست لینوکس، ایسنا/ براساس خبرهای بدست آمده، پرو صدها اثر تاریخی را از مجموعه داران و موسسه های سراسر دنیا پس گرفت.

پرو صدها اثر تاریخی را از مجموعه داران و موسسه های سراسر دنیا پس گرفت

وزارت امور خارجه پرو گفت بیش از 200 اثر باستانی پیشاهیسپانیک از سرامیک گرفته تا آثار مهم هنر بومی با موفقیت از مجموعه داران و مؤسسه ها در سراسر دنیا باز پس گرفته شد.

رویترز نوشت قدمت بعضی از این اشیاء که مجسمه، پارچه و ابزارآلات را شامل می شوند به بیش از دو هزار سال می رسد و قدمت قدیمی ترین شی این مجموعه به سال 200 پیش از میلاد تعلق دارد.

این اشیاء از مجموعه داران خصوصی و مؤسسه هایی واقع در ایالات متحده، آلمان، بلژیک، کانادا و اسپانیا به این کشور واقع در آمریکای جنوبی بازگردانده شده است. از جمله این مؤسسه ها به موزه تاریخ طبیعی سانتا باربارا در کالیفرنیا، بنیاد گاندلچ در آلمان و یک حراجی بلژیکی میتوان اشاره نمود.

مقامات پرو گفتند بیشتر این اشیاء داوطلبانه به این کشور بازگردانده شدند، اگرچه وزارت امنیت داخلی ایالات متحده و پلیس آلمان در بعضی موارد یاری کردند.

در میان اشیاء دو کیپو و ده ها مجسمه متعلق به تمدن اینکاها نیز وجود داشت.

استرداد این آثار تاریخی به پرو بخشی از کوشش های این کشور برای پس گرفتن اشیاء تاریخی است که به طور غیر قانونی از آن خارج شده اند و چندین دهه در مجموعه موزه های بین المللی نگهداری می شدند. حدود 840 شی نیز در دو سال اخیر به این کشور بازگردانده شده است.

منبع: همگردی

به "پرو صدها اثر تاریخی را از مجموعه داران و موسسه های سراسر دنیا پس گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرو صدها اثر تاریخی را از مجموعه داران و موسسه های سراسر دنیا پس گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید