نخست وزیر تونس: دولت به کارش ادامه می دهد

به گزارش هاست لینوکس، در واکنش به درخواست اخیر رئیس جمهور تونس برای استعفای کابینه، نخست وزیر این کشور بیان کرد، دولتش به کار خود ادامه خواهد داد و رسیدن به یک ثبات سیاسی لازم است.

نخست وزیر تونس: دولت به کارش ادامه می دهد

به نقل از روسیا الیوم، هشام المشیشی، نخست وزیر تونس در اظهاراتی مطبوعاتی گفت، با وجود همه کشمکش ها و حرفهایی که زده می گردد، دولت فعلی در عرصه سیاسی محترم است و به خوبی می داند که شرایط کشور به لحاظ اقتصادی نیازمند ثبات است.

پیش از این قیس سعید، رئیس جمهوری تونس شرط نموده بود که در صورت استعفای دولت فعلی، مصاحبهی ملی آغاز می گردد اما دو حزب النهضه و قلب تونس از دولت حمایت کردند و المشیشی هم درخواست استعفا را نپذیرفت.

حزب النهضه و حزب قلب تونس اواسط ژانویه المشیشی را به انجام اصلاحات دولتی وادار کردند.

27 ژانویه این وزرا از مجلس رأی اعتماد گرفتند و این درحالی بود که قیس سعید به دلیل اتهاماتی که علیه بعضی وزرا درباره فساد و تضاد منافع وجود داشت، با آن ها مخالف بود. همین مساله کشور را وارد بحران سیاسی شدیدی کرد که روز به روز تشدید شده و وارد چهارمین ماه شده است.

المشیشی گفت، از هر مصاحبهیی که به حل مسائل اقتصادی و اجتماعی منجر شده و ثبات را برقرار کند، استقبال می نماید.

وی درباره مصاحبهی ملی که نهاد ریاست جمهوری میخواهد برگزار کند، گفت، جزئیات این مصاحبه روشن نیست.

المشیشی به اهمیت شرایط اقتصادی هم اذعان نموده و خواهان انجام اصلاحات کلان اقتصادی شد.

وی تاکید نمود، تونس در بحران اقتصادی بسیار سختی واقع شده است و کوشش می نماید منابع لازم را از طرق مختلف؛ سازمان های بین المللی یا حامیان اقتصادی از جمله قطر تامین کند که وزیر دارایی آن در جریان سفر اخیرش به تونس برای حمایت از این کشور اعلام آمادگی نموده بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نخست وزیر تونس: دولت به کارش ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر تونس: دولت به کارش ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید