تایوان بودجه نظامی خود را 9 میلیارد دلار افزایش می دهد

به گزارش هاست لینوکس به نقل از رویترز، تی سای اینگ ون رئیس جمهور تایوان که مدرنیزه کردن نیروهای نظامی این جزیره و افزایش بودجه دفاعی را اولویت دولت خود اعلام نموده است، از افزایش بودجه دفاعی تایوان به مبلغ 9 میلیارد دلار ظرف پنج سال آینده اطلاع داد.

تایوان بودجه نظامی خود را 9 میلیارد دلار افزایش می دهد

گفته می گردد که این بودجه دفاعی اضافی شامل موشکهای نو هم می گردد و به ادعای مقامات تایوان، پاسخی است به ضرورت به روزرسانی و ارتقای تسلیحات در مواجهه با تهدید ادعایی از سوی چین.

شایان ذکر است، این بودجه نظامی نو که به بودجه کنونی برای سال 2022 افزوده می گردد، نیازمند تصویب در پارلمانی است که حزب حاکم رئیس جمهور تایوان در آن اکثریت کرسی ها را داراست.

پیش از این هم، وزارت دفاع تایوان در بیانیه ای که پس از نشست هفتگی کابینه برگزار گردید، ادعا کرد که کمونیستهای چینی به سرمایه گذاری بزرگ در بودجه های دفاع ملی ادامه داده و توان نظامی آن به سرعت افزایش یافته و به طور مرتب هواپیما و کشتی هایی را برای تهاجم و حملات پی در پی به حریم هوایی و دریایی ما اعزام نموده است.

وانگ شین لونگ معاون وزیر دفاع تایوان به هاست لینوکس گفت که در راستای تقویت توان فراوری داخلی تایوان، تسلیحات نو همگی در داخل فراوری می شوند، هرچند ایالات متحده همچنان احتمالاً بخشی مهم و یک تأمین کننده فناوری خواهد ماند.

لازم به ذکر است، تایوان همچنان در کوشش برای نمایش توان دفاع از خود است، به ویژه زمانی که این پرسش مطرح می گردد که آیا ایالات متحده در صورت حمله احتمالی از جانب چین به تایوان یاری خواهد نمود یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تایوان بودجه نظامی خود را 9 میلیارد دلار افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایوان بودجه نظامی خود را 9 میلیارد دلار افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید