لندن از گزارش ارتباط روسیه با طالبان آگاه بود

به گزارش هاست لینوکس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بن والاس وزیر دفاع انگلیس، در جلسه استماع مجلس این کشور اعلام نمود که در جریان گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا در مورد رابطه روسیه با شبه نظامیان طالبان بوده است.

لندن از گزارش ارتباط روسیه با طالبان آگاه بود

والس در ادامه گفت: من از این گزارش اطلاع داشتم. نمی توانم درباره آن توضیحی بدهیم به غیر از اینکه بعد از آگاه شدن از این جریان اقدامات زیادی را برای دفاع از نظامیان خود در افغانستان انجام دادیم.

روزنامه نیوریک تایمز در ابتدای هفته گزارشی را منتشر کرد که در آن آمده بود نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که روسیه به کروه های شبه نظامی در افغانستان پول می دهد تا آنها اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان امریکایی نمایند.

این گزارش جنجال زیادی را در آمریکا به راه انداخته تا جائیکه کاخ سفید مجبور شده در دو جلسه جداکانه برای نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره، توضیحاتی را در این رابطه ارائه کند.

در همین رابطه مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در پیغامی توئیتری به ادعاها درباره تبانی روسیه با طالبان برای کشتن نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان، واکنش نشان داد و مدعی شد: می خواهم به همه نیروهایمان این اطمینان را بدهم که همه تهدیدهای بالقوه علیه نظامیان آمریکایی را، حال از هر نوع که باشد، جدی تلقی می کنیم.

با این حال، وی در بیانیه ای که ضمیمه این پیغام کرد، اضافه کرد: در حال حاضر، وزارت دفاع آمریکا شواهد تأیید شده ای ندارد (که با اتکا به آنها) اتهامات اخیر مبنی بر اقدامات بدخواهانه پرسنل روس علیه نیروهای آمریکایی در افغانستان را تائید کند.

این در حالی است که ترامپ می گوید در جریان این گزارش نبوده چراکه منابع اطلاعاتی آمریکا به دلیل عدم وجود شواهد کافی ضرورتی به آگاه کردن او ندیده اند.

روسیه و طالبان هم در بیانیه های جداگانه این اتهام را رد نموده و آن را گامی در راستای مختل کردن فرایند صلح افغانستان تلقی نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لندن از گزارش ارتباط روسیه با طالبان آگاه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن از گزارش ارتباط روسیه با طالبان آگاه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید