15 پل برتر دنیا را بشناسید!

به گزارش هاست لینوکس، 15 پل برتر دنیا را بشناسید

پل ها مدت هاست که عرفان خاصی را برای مردم دنیا تداعی میکنند. در ادبیات، پل ها اغلب سمبل مانعی هستند که باید بر آن غلبه کرد یا گذراندن مرحله ای در زندگی از یک حالت به حالت دیگر. شاید به همین علت است که برای بسیاری از مردم مجذوب کننده هستند. یا شاید به این علت مجذوب کنندهند که این شگفتی های معماری غالباً چشمگیر هستند. از سراسر دنیا ، این 15 پل از نمادین ترین ، تاریخی ترین ، منحصر به فردترین و فیزیکالترین پل های دنیا هستند. برای سفر به اروپا شما به ویزای شینگن احتیاج دارید.

15 پل برتر دنیا را بشناسید!

پل طلایی ویتنام:

پل طلایی در ژوئن سال 2018 در ویتنام افتتاح شد و با طراحی غیر معمول خود ، بلافاصله توجه بین المللی فراوانی را جلب کرد. این پل عابر پیاده به طول 490 فوت و منظره زیبا در شهر Bà Nà Hills در ویتنام مرکزی ، واقع شده است. این پل 3200 پا بالاتر از سطح دریا واقع شده است . این پل در بالای درختان مستقر شده است و با دو دست سنگی بزرگ نگه داشته شده است. منطقه اطراف این پل ، که قبلاً محل پایگاه ارتش آمریکا بود ، برای ده ها سال یک جاذبه توریستی بوده است.

پل هلیکس - سنگاپور:

پل هلیکس که به شکل یک رشته پیچیده DNA شکل گرفته است ، در سال 2010 به عنوان اولین پل منحنی دنیا افتتاح شد. این پل عابر پیاده تنها با یک گذرگاه روشن که شامل چهار مارپیچ داخلی (که نمایانگر چهار پایه DNA) است از شیشه و فولاد پیچیده ساخته شده است. قطعات نهایی طرح، مجموعه ای از غلاف های نمای دار به شکل تخم مرغی است که هر کدام برای حدود 100 نفر گنجایش دارد و در سمت خلیج توسعه یافته و نمای حلقه ای را برای رویدادهای آبی ایجاد می نماید.مارپیچ داخلی از نور سفید برای روشن کردن راستای برای عابران پیاده استفاده می نماید. برای سفر به اروپا و تماشا این پل زیبا میتوانید از تور اروپا هاست لینوکس تماشا کنید.

مطالب این برکه را از مرجع گردشگریfarandwide جمع آوری نموده ایم.

بوئنوس آیرس ، آرژانتین:

Puente de la Mujer که به وسیله معمار مشهور سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است . این پل که 90 درجه می چرخد تا بتواند بادبان یک قایق را برای بیننده تداعی کند. طراحی نامتقارن این پل به معنای بیرون کشیدن زوج در حال رقصیدن تانگو است ، هرچند بعضی می گویند بیشتر شبیه ماهی ، بادبان یا چنگال است. این پل به طول 335 فوت برای اتصال بهتر بندر پورتو مادرو با بقیه شهر ساخته شده است. از آن موقع به سمبل بوئنوس آیرس تبدیل شده است و هر شب به زیبایی روشن می شود. واقعیت جالب: به زبان انگلیسی ، نام این پل به پل زن ترجمه می شود.

پل بروکلین - نیویورک:

روزانه بیش از 120،000 وسیله نقلیه ، 4000 عابر پیاده و 3100 دوچرخه سوار از رودخانه شرقی از بروکلین به منهتن به وسیله پل بروکلین عبور می نمایند ، اما وقتی این پل در سال 1883 به خاتمه رسید ، مردم کمی نسبت به آن اطمینان داشتند. پس از سقوط یک زن از راه پله بر روی پل ، وحشت ناشی از آن باعث شد که این پل بی توجه بماند. بعداً ، یک رژه از 12 فیل در یک شیرین کاری که به مردم نشان داده شد که ثابت شود چقدر پل امنیت دارد. یکی از قدیمی ترین پل های تعلیق در ایالات متحده ، این پل یک مکان تاریخی ملی و یکی از محبوب ترین جاذبه های نیویورک است. این صحنه از نمایش فیل ها را در فیلم هایی از Moonstruck وGhostbusters و Spiderman میتوانید ببینید.

پل آسمان لانگکاوی ، مالزی:

در سال 2004 تکمیل شد ، پل آسمان لنکاوی طولانی ترین پل معلق و منحنی دنیا است. در ارتفاع 2200 فوت - تقریباً طول یک زمین فوتبال - در هوا ، این پل 400 فوت در بالای کوه Machinchang قرار گرفته است و منظره ای باورنکردنی از جنگل سرسبز در زیر آن ارائه می دهد.

Tower Bridge - لندن ، انگلیس:

یک برج اصلی به سبک گوتیک و یک پل معلق از سال 1886 تا 1894 در رودخانه تیمز در شهر ساخته شده است. از دو برج متصل شده در بالا به وسیله دو راهرو افقی (که یکی از آنها شیشه است) . دو برج، پیاده رو و موتورخانه ویکتوریا فقط به عنوان بخشی از نمایشگاه برج قابل بازدید هستند اما بقیه پل برای اتومبیل ها و عابران پیاده که از رودخانه عبور می نمایند قابل دسترسی است.

پل هفت مایلی - فلوریدا کیز:

از فلوریدا تا Little Duck Key ، پل هفت مایلی فلوریدا جنوبی یکی از طولانی ترین پل دنیا بود ، که در سال 1912 افتتاح شد. بخشی از پل خارج از کشور از دو پل موازی تشکیل شده است: پل قدیمی (در اصل به نام Knights Key-Pigeon Key-Moser Channel-Pacet Channel Bridge) نامگذاری شده است که فقط برای عابران پیاده و دوچرخه سواران باز است . یک بخش مدرن - که در سال 1982 به خاتمه رسید - منحصراً برای اتومبیل ها باز است. هر دو به اقیانوس خیلی نزدیک هستند ، این حس را ایجاد می نمایند که در حال پرواز روی دریا هستید. بخش قدیمی در حال حاضر برای تعمیرات تا سال 2021 بسته شده است ، اما هنگام باز شدن ، این مکان محبوب برای ماهیگیری ، دویدن و دوچرخه سواری در آبهای زیبای آبی اقیانوس اطلس است.

پل Millau Viaduct ، فرانسه:

با ارتفاع 1،125 فوت - بلندتر از برج ایفل - Millau Viaduct بلندترین پل وسایل نقلیه در دنیا را برای خودش ثبت کرد. ساخت آن بیش از 600 میلیون دلار هزینه برداشت و 17 سال طول کشید ، اما انتظاری که مردم کشیدند ارزش آن را داشت. این پل در سال 2004 افتتاح شد و از آن موقع به یک جاذبه گردشگری منطقه ای تبدیل شده است ، تعدادی در زیر آن قایق رانی مینمایند تعدادی از دور این معماری را تحسین می کنید. هنگامی که مه به درون دره می رود ، بسیار تماشایی است ، اغلب به نظر می رسد که فراتر از ابرها هستید.

پل گلدن گیت - سان فرانسیسکو ، کالیفرنیا:

در سال 1937 که تکمیل شد ، پل گلدن گیت یکی از شناخته شده ترین سازه های دنیا بود و به وسیله انجمن مهندسان عمران آمریکا به عنوان یکی از شگفتی های دنیا مدرن شناخته شده است. در روز افتتاح بیش از 200000 نفر از این پل عبور کردند. امروز ، بیش از 112،000 اتومبیل و 27000 عابر پیاده و دوچرخه سواراز آن روزانه عبور می نمایند.

پونته وکیو - فلورانس ، ایتالیا:

Ponte Vecchio قدیمی ترین پل فلورانس در دوران قرون وسطایی است که به سال 1345 باز می شود. در طول جنگ دنیای دوم ، هیتلر این پل را به مقدار کافی مهم دانست که به سربازانش دستور داد که آن را رها ننمایند، اما در اثر سیل دو دهه بعد در سال 1966 نابود شد. امروزه این یکی از مشهورترین نقاط تماشای فلورانس و جاذبه های گردشگری محبوب است. این پل به علت داشتن مغازه هایی در امتداد آن معروف است. مستاجران فعلی این مغازه ها جواهرساز ها، فروشنده آثار هنری و فروشندگان سوغات هستند. برای سفر به کشور ایتالیا و تماشا این پل زیبا از تور ایتالیا هاست لینوکس تماشا کنید.

پل زنجیره ای Széchenyi - بوداپست ، مجارستان:

هنگامی که در سال 1849 افتتاح شد ، این پل که از رودخانه دانوب عبور می نماید ، شهرهای جداگانه بودا و آفت را که اکنون به عنوان مرکز مجارستان متحد شده اند ، متصل کرد. در طول جنگ دنیای دوم ، این پل کاملاً نابود شد و فقط ستونها ایستاده باقی ماندند. این بنا در سال 1947 بازسازی شد و امروزه با داشتن شیرهای سنگی در هر دو طرف ورودی قرار داده شده اند ، نمادی ماندگار از بوداپست است. این پل مخصوصاً در هنگام شب ، چشم نواز میشود .

پل سیدنی بندرگاه - سیدنی ، استرالیا:

با نام مستعار Coathanger در سال 1932 افتتاح شد. این پل دارای چندین رکورد ، از جمله ششمین پل طاق طولی در دنیا، بلندترین پل قوس فلزی و تا سال 2012 ، وسیع ترین پل دنیا تا به امروز است. امروز ، این یک راستا اصلی حمل و نقل برای پیاده ها ، دوچرخه سواران ، اتومبیل ها و قطارها است.

پونت ژاک چبان-دلماس - بوردو ، فرانسه:

پنت ژاک چبان-دلماسات طولانی ترین پل آسانسور دار در اروپا است که دارای طول 380 فوت است و می تواند طول آن را 252 پا عمودی بلند آورد و اجازه می دهد تا کشتی های بلند بتوانند در زیر آن قایقرانی نمایند حتی اگر رودخانه Garonne در اوج باشد. این پل در سال 2013 افتتاح شد و اتومبیل ، دوچرخه ، تراموا و عابر پیاده را به رودخانه منتقل می نماید. در حین سفر با تور فرانسه از این پل تماشا کنید.

پل واسکو دا گاما - لیسبون ، پرتغال:

11 مایل بر فراز رودخانه تاگوس کشیده شده و به عنوان کاوشگر افسانه ای پرتغالی نامگذاری شده است ، پل واسکو دا گاما در سال 1998 برای نمایشگاه دنیای لیسبون ساخته شده است. این پل طولانی ترین پل در اروپا است. در واقع اینقدر طولانی است ، که مهندسان مجبور بودند هنگام ساخت آن انحنای زمین را به حساب بیاورند. این شاهکار باورنکردنی مهندسی فقط 18 ماه طول کشید با 3300 کارگر تکمیل شوند ، هرچند که با هزینه ای حدود 1 میلیارد دلار ساخته شده است. این پل به قدری طولانی است که در روزهای ابری ، تماشا از یک انتهای آن به طرف دیگر غیرممکن است.

هاست لینوکس سفیر نوین

منبع: ژیوار

به "15 پل برتر دنیا را بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 پل برتر دنیا را بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید