خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا ، بخش سوم

به گزارش هاست لینوکس، از قله های بلند و برفی تا گودال های عجیب در اقیانوس، سیاره زمین دارای مکان های زیبا و در عین حال، خطرناک است. در ادامه مطلب خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا، قرار است سومین بخش این لیست را به شما معرفی کنیم.

خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا ، بخش سوم

در ادامه با ما همراه باشید.

خطرناک ترین جاذبه های گردشگری جهان - بخش اول

خطرناک ترین جاذبه های گردشگری جهان - بخش دوم

اورست، نپال

Everest, Nepal

کوه اورست دارای ارتفاع 8849 متری از سطح دریا است. این مکان، نمادی جهانی از سفر و ماجراجویی است. برای کوهنوردان، صعود از بلندترین کوهستان در سرتاسر جهان، آزمایشی نهایی از استقامت به شمار می رود. گرچه این قله به عنوان خطرناک ترین قله شناخته نمی گردد اما همچنان دارای خطرات بسیار زیادی است. از سال 1922 میلادی، بیش از 300 نفر جان خود را به هنگام صعود از قله اورست از دست دادند. بلندترین بخش کوهستان که دارای سطح اکسیژن بسیار پایینی است، به عنوان منطقه مرگ شناخته می گردد.

جزیره ریونیون

Réunion

جزیره ریونیون در اقیانوس هند قرار گرفته است اما جز کشور فرانسه محسوب می گردد. سواحل این جزیره بسیار مطبوع و خلوت هستند. جزیره ریونیون دارای امواج بسیار عالی است که به عنوان بهشتی برای موج سواران شناخته می گردد. متاسفانه، این مکان بعلاوه یکی از نقاط با بیشترین کوسه در جهان است. در سال 2019 دو مرگ بر اثر کوسه در این آب ها رخ داده است. از سال 2011 تا به امروز بیش از 11 مرگ بر اثر حمله کوسه رخ داده است.

جاده یونگاس شمالی، بولیوی

North Yungas Road, Bolivia

جاده یونگاس شمالی به عنوان یکی از خطرناک ترین جاده های جهان شناخته می گردد. این جاده در درون رشته کوه های کوردیلرا اورینتال در نزدیکی لا پاز قرار گرفته است. امروزه، این جاده به یکی از هیجانی ترین جاده های کوهستانی دوچرخه سواری در جهان تبدیل شده است. به همین علت است که بعضی افراد به آن جاده مرگ می گویند. البته، امروزه جاده تازه این امکان را فراهم آورده تا در خطرناک ترین و باریک ترین بخش های این جاده، وسایل بزرگتر قادر به عبور باشند.

دریاچه جوشان، دومینیک

Boiling Lake, Dominica

دومینک به عنوان یک جزیره طبیعی شناخته می گردد و یکی از محافظت شده ترین و زیباترین کشورها در کارائیب به شمار می رود. با طی کردن مسیری در درون پارک ملی مورن ترویس پیتونز و ورود به دره دیسولیشن، شما یکی از فریبنده ترین و احتمالا مرگبارترین جاذبه گردشگری این جزیره را مشاهده خواهید کرد که به نام دریاچه جوشان شناخته می گردد. این دریاچه بخار در حقیقت یک شکاف در پوسته زمین است. گاهی اوقات آب های آن تخیله می شوند و گاهی اوقات نیز آب های آن ناگهان سرد می شوند.

کوه های راکی، کانادا

The Canadian Rockies, Canada

کوه های راکی در کشور کانادا پر از خطرات مختلف هستند. از جمله این خطرات نیز می توان به ریزش بهمن، ریزش سنگ، احتمال برخورد با شیرهای کوهی و خرس های گریزلی اشاره نمود. البته، همین خطرات یکی از دلایلی هستند که این کوهستان های فوق العاده به مکانی مناسب برای جویندگان هیجان تبدیل شده است. فصل زمستان در کوه های راکی، فعالیت هایی پر از آدرنالین و خطرناکی را ارائه می نماید که شامل اسکی در خارج از پیست، یخ نوردی و کوه پیمایی می گردد. در سال 2019، سه تا از شناخته شده ترین کوهنوردان جهانی در یک ریزش بهمن در این کوهستان جان خود را از دست دادند.

ترولتونگا، نروژ

Trolltunga, Norway

این شکل صخره ای برجسته و فرازمینی در غرب کشور نروژ قرار گرفته است. این مکان به یک مکان مجذوب کننده برای کوهنوردان و گرفتن عکس سلفی تبدیل شده است. این مکان در ارتفاع 1097 متری از سطح دریا قرار گرفته است و تنها راه برای رسیدن به آن نیز به وسیله یک برآمدگی و لبه بسیار خطرناک است که در بالای دریاچه رینگدالزواتنت قرار گرفته است. برای رسیدن به آن باید مسیری کوهستانی به طول 28 کیلومتر را طی کرد. افراد و گردشگران می توانند در لبه این مکان بایستند و با قبول خطرات آن، از زیبایی های زیر پای خود لذت ببرند. در سال 2015، یک زن اتریشی از این مکان سر خورد و از جهان رفت.

یوکاتان سنتوس، مکزیک

Yucatán Cenotes, Mexico

در زیر جنگل بارانی در شبه جزیره یوکاتان در کشور مکزیک، سه تا از طولانی ترین سیستم های غاری زیر آبی در جهان قرار گرفته است. این سیستم های غاری بزرگ و ناشناخته، به مکانی بسیار مجذوب کننده برای غواصان تبدیل شده است. در درون این سیستم های غاری، سوراخ ها و گودال هایی وجود دارد که به عنوان سنتوس شناخته می شوند. متاسفانه بعضی از غواصان در درون این استخرهای آبی برجسته و زیبا، جان خود را از دست دادند. این مکان ها به وسیله قوم باستانی مایا به عنوان مکان های بسیار معنوی در نظر گرفته می شدند.

فگرادالسفجال، ایسلند

Fagradalsfjall, Iceland

برای تماشا قدرت سیاره زمین، مردم و گردشگران به سمت آتشفشان فگرادالسفجال در کشور ایرلند کشیده می شوند. این آتشفشان در مکانی منزوی در شبه جزیره ریکجانز قرار گرفته است. این آتشفشان فعال، خطر و تهدید اندکی نسبت مردم و زیرساخت ها است اما چشم انداز بسیار دلنشینی دارد. تورهایی با رهبری افرادی ماهر، مردم را به این مکان می آورند تا شاهد این پدیده طبیعی از نزدیک و از نقطه ای امن باشند. مرگ چندین نفر در جزیره سفید در کشور نیوزیلند که یک مکان گردشگری مشهور است، سبب تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی گردشگری آتشفشانی در سرتاسر جهان شده بود.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا ، بخش سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین جاذبه های گردشگری دنیا ، بخش سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید