خبرنگاران هند با صدور ویزا برای کمیته دولتی آمریکا مخالفت کرد

به گزارش هاست لینوکس، دهلی نو-خبرنگاران- هند با صدور ویزا برای یک کمیته دولتی آمریکا در آزادی مذهبی مخالفت و گفت که اینگونه سازمان های خارجی هیچ مشروعیتی برای بررسی حقوق قانونی مردم هند ندارند.

خبرنگاران هند با صدور ویزا برای کمیته دولتی آمریکا مخالفت کرد

به گزارش روز جمعه رسانه های هند، از سال 2014میلادی تا به امروز، نقدها زیادی از دولت هند به دلیل حملات به اقلیت های مذهبی و همچنین رواج اسلام هراسی و خشونت علیه مسلمانان مطرح شده است.

کمیته دولتی آزادی مذهبی آمریکا پیش از این خواهان قرار دریافت هند در گروه کشورهای نگران کننده از نظر آزادی مذهبی و همچنین تحریم مقامات این کشور شده بود.

اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفت: دولت هند به شدت گزارش های این کمیته که براساس اطلاعات ضعیف از حقوق شهروندان هند تنظیم شده اند را رد می کند. این گزارش ها مغرضانه است و یک پیش داوری محسوب می شود.

وی افزود: ما با صدور ویزا برای این کمیته مخالفت کرده ایم زیرا دولت هند معتقد است این سازمان های خارجی از جمله کمیته آزادی مذهب آمریکا دارای موقعیت مشروع برای بررسی و اظهار نظر در مورد حقوق مردم هند نیستند.

کمیته آزادی مذهب آمریکا، یک کمیته مشورتی دولت آمریکا محسوب می شود که برای سیاست گذاری آمریکا در قبال کشورها به رییس جمهوری این کشور و همچنین سایر مقامات از جمله وزیر امور خارجه آمریکا و کنگره مشورت می دهد. توصیه های این گروه در دولت آمریکا لازم الاجرا نیستند.

این اولین باری نیست که هند از کمیته آزادی مذهب آمریکا انتقاد کرده و با سفر اعضای این کمیته به هند مخالفت کرده است.

این کمیته آمریکایی در ماه گذشه میلادی در واکنش به چند خبر منتشر شده در توییتر مبنی بر تفکیک مسلمانان و هندوها در بیمارستان های ایالت گجرات ابراز نگرانی کرده بود.

پس از انتشار گزارش این کمیته، هند کمیته آزادی مذهبی آمریکا را به انتشار اخبار جعلی و دروغ متهم کرده و به شدت از آن انتقاد کرد.

همچنین در ماه دسامبر گذشته(آذر-دی)، این سازمان آمریکایی از تصویب اصلاحات قانون شهروندی هند ابراز نگرانی کرده و خواهان تحریم آمیت شاه وزیر کشور هند شد.

دولت هند همواره با گزارش های این کمیته آمریکایی در زمینه آزادی مذهبی مخالفت کرده و این گزارش ها را غیرمعتبر دانسته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هند با صدور ویزا برای کمیته دولتی آمریکا مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند با صدور ویزا برای کمیته دولتی آمریکا مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید