لیستی از ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان

به گزارش هاست لینوکس، البته که همین طور است اما می توانید به یک سفر مقرون به صرفه خارجی فکر کنید. سفر مقرون به صرفه خارجی نیازمند پرواز مقرون به صرفه خارجی و اقامت کم هزینه است. از سوی دیگر تور لحظه آخری مقرون به صرفه قیمت هم می تواند راهکاری برای شما باشد. طبیعتا مقرون به صرفهترین کشور برای مسافرت ایرانیان، کشورهای همسایه هستند. در ادامه این کشورها را معرفی می کنیم. قیمتی هم که به عنوان قیمت تور عنوان می گردد، متوسطی از قیمت ها در بهار 98 است.

لیستی از ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان

چرا کشورهای همسایه ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان هستند؟

راستا کوتاه به کشورهای نزدیک باعث می گردد که بلیط هواپیما ارزانتر تمام گردد. از سوی دیگر، پول بعضی از کشورهای همسایه نسبت به ارز ما چندان گران نیست. بنابراین برای سفر خارجی ارزان می توانید به سراغ این گزینه ها بروید.

6 مورد از کشورهای ارزان برای مسافرت ایرانیان

حالا وقت ان است که ارزان ترین کشورها را برای سفر خارجی معرفی کنیم. کوله بارتان را بسته ای؟ بزن بریم

1. ارمنستان، سفری به طبیعت و تاریخ

سفر به ارمنستان طی سال های اخیر افزایش داشته است، خصوصا پس از گران شدن ارز و سفر خارجی. ارمنستان کشور بزرگی نیست اما در همین وسعت کم، تماشای های زیادی دارد. آثار تاریخی و معماری داخل ایروان و زیبایی های طبیعی بیرون مرکز، شما را از انتخابتان راضی می نماید. برای سفر به ارمنستان نیازی نیست برای ویزا خودتان را به زحمت بیندازید. ویزای ارمنستان در فرودگاه برای مسافران صادر می گردد.

قیمت تور ارمنستان (تور ایروان) از حدود 1 و نیم میلیون تومان آغاز می گردد. اگر خواستار سفر طولانی تر، هتل بهتر یا سفری لوکس تر هستید، طبیعتا باید بیشتر هزینه کنید. از سوی دیگر ممکن است تور ایروان ارزان قیمت تر هم پیدا کنید. در تورهای ارزانتر حواستان باشد که امکانات مناسبی ارائه گردد.

2. ترکیه، گل سرسبد سفر خارجی ارزان

اگرچه ترکیه ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان نیست، اما احتمالا پرطرفدارترین است. استانبول، آنکارا، آنتالیا و کوش آداسی از شهرهای محبوب برای گردش و تفریح در ترکیه هستند. اما مختصری در این شهرهای دلربای ترکیه بگردیم.

استانبول

استانبول کلانشهری است که هر نوع مجذوب نمایندهیتی در آن وجود دارد. قدم زدن در کوچه پس کوچه های خیابان استقلال و میدان تقسیم، تماشای ابهت عثمانی ها، چشم دوختن به بسفر و آبی دریا، لذت بردن از کباب ها و غذاهای لذیذ ترکی و خریدهای فراوان بخشی از این مجذوب نمایندهیت ها است. همین عوامل باعث شده اند که علاوه بر ایرانی ها، استانبول گردشگرانی از سراسر دنیا نیز داشته باشد. با این اوصاف حتی اگر سفر به استانبول ارزان هم نباشد، ارزش هزینه کردن را دارد.

پیشتر نیز درباره هزینه های سفر به استانبول صحبت نموده ایم.

آنکارا

آنکارا از دیگر شهرهای ترکیه است که می تواند مقصد سفر ارزان خارجی شما باشد. این شهر علاوه بر عمارت های تاریخی، ساختمان ها و مراکز خرید متعددی نیز دارد. در ضمن وجود سفارتخانه امریکا و سفارتخانه کانادا انگیزه دیگری برای سفر ایرانی ها به آنکارا است.

آنتالیا

دیگر شهر توریستی ترکیه آنتالیاست. این شهر ساحلی، با انواع تفریحات و تفریح ها، مقصدی عالی برای خوشگذرانی است. سفر به آنتالیا، لذت از آب تنی، تماشای دریا و منظره ها طبیعی است.

کوش آداسی

حتما در میان شهرهای ترکیه، نام کوش آداسی هم به گوشتان خورده است. این شهر توریستی و ساحلی در غرب این کشور واقع شده است. لذت بردن از دریا و تفریحات دریایی، غواصی و آفتاب گرفتن از تفریحات مجذوب نماینده کوش آداسی است.

3. دبی، کویر دوست داشتنی

چند سالی است که سفر به دبی هم به فهرست سفرهای خارجی ایرانی ها اضافه شده است. این شهر با ساختمان های لوکس و مدرن، مراکز خرید مجلل و انواع تفریحات مجذوب نماینده، شهری همه چیز تمام است.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند در فصول سرد به دبی سفر نمایند تا گرما آزارشان ندهد. با این حال شما در فصول گرم هم از جاذبه های دبی لذت خواهید برد. ماشین های کولردار، هتل ها و مراکز خرید خنک و تفریحات آبی تابستانی، در گرما هم سفر به این شهر را خوشایند می سازند.

4. همسایه زیبا و سرسبز ما، گرجستان

سفر به کشورهای آسیای میانه و تماشا زیبایی های این منطقه هیجان انگیز است. علاوه بر آثار تاریخی، این منطقه زیبایی های طبیعی فوق العاده ای نیز دارند. بخش عمده کسانی که به گرجستان می فرایند، سفر به تفلیس اصلی ترین بخش برنامه مسافرت شان است. علاوه بر این سفر به باتومی نیز بسیار رایج است.

سفر ارزان خارجی به شرق دور

اما ارزانترین کشور برای مسافرت ایرانیان فقط کشورهای همسایه نیستند. اگر کمی بودجه تان را افزایش دهید، می توانید به نقطه دورتر هم سفر کنید. از میان کشورهای شرق آسیا که هزینه شان زیاد نیست، می توان به مالزی و تایلند اشاره نمود.

5. مالزی، گنجینه ای متنوع از طبیعت و قومیت

مالزی یکی از زیباترین و مجذوب نماینده ترین کشورهای دنیا است. طبیعتی سرسبز و زیبا، آب و هوایی معتدل و پربارش و آثار تاریخی متعدد و متنوع از جمله جاذبه های مالزی است. تنوع نژادی حاکم بر مالزی، خود می تواند یکی از انگیزه ها سفر شما به این کشور باشد. اقوام مالایی، چینی و هندی، اصلی ترین نژادهای مالزی هستند. همین تنوع نژادی باعث می گردد که بتوانید غذاهای لذیذ و متنوعی را هم در مالزی امتحان کنید.

6. تایلند با پرتوریست ترین شهرهای دنیا

همان طور که اشاره شد، سفر به تایلند هم می تواند با هزینه نه چندان زیاد انجام گردد. طبیعت تایلند بسیار زیبا و خاص است. علاوه بر این سفر به شهرهای ساحلی تایلند هم می تواند گزینه خوبی برای سپری کردن تعطیلات باشد. در تایلند علاوه بر بانکوک (مرکز تایلند) می توانید به پاتایا نیز سفر کنید.

تورهای مسافرتی خارجی ارزان قیمت

طبیعی است که در پی تورهای مسافرتی خارجی ارزان قیمت برای پایین آمدن هزینه های سفر خارجی تان باشید. تورها با مدیریت بهتر تا حد ممکن هزینه ها را پایین می آورند. اما همواره هم در پی ارزان ترین ها نباشید. گاهی اوقات برای کم شدن هزینه ها، کیفیت سفر آن قدر پایین می آید که به شما خوش نمی گذرد. یا به دلایلی هزینه های جانبی تان آنقدر زیاد می گردد که دیگر سفر ارزان نیست.

مثلا ممکن است هتل شما از مراکز تفریحی یا مراکز شهر خیلی دور باشد (به خاطر قیمت پایین تر). همین امر باعث می گردد که مجبور شوید، هزینه زیادی باعث حمل و نقل بپردازید. بنابراین تنها در پی ارزان بودن نباشید و با آگاهی انتخاب کنید.

تور لحظه آخری

اگر می خواهید هزینه سفر خارجی تان کم گردد، تور لحظه آخری خارجی گزینه بسیار مناسبی است. تور لحظه آخری خصوصا در ایام کم سفر رونق زیادی دارد. کافی است آماده باشید تا در اولین فرصت و با یافتن تور لحظه آخری خارجی ارزان راهی شوید.

اگرچه تورهای لحظه آخری وسوسه انگیز هستند اما در انتخاب تان دقت کنید تا در سفر به شما خوش بگذرد. در کل به ارزان بودن بیش از حد تورهای خارجی چندان خوش بین نباشید و با حواس جمع انتخاب کنید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "لیستی از ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیستی از ارزانترین کشورها برای مسافرت ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید