جمهوری خواستار به تصاحب سنا نزدیک شدند

به گزارش هاست لینوکس، ایرنا نوشت: همزمان با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،انتخاب نمایندگان سنا و کنگره در جریان است که دموکرات ها در کسب کرسی های مجلس نمایندگان رجحان دارند و جمهوری خواستار به تصاحب اکثریت مجلس سنا نزدیک می شوند.

جمهوری خواستار به تصاحب سنا نزدیک شدند

به گزارش نشریه ال پائیس اسپانیا، هم زمان انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، انتخابات مجلس نمایندگان و سنا نیز بین دو حزب جمهوری خواه و دموکرات نبردی مشخص نماینده در سرنوشت این کشور به راه انداخته است.

میچ مک کانل جمهوری خواه، حتی با نتایج موقت اعلام شده نیز فزونی خود را در مجلس سنا حفظ نموده و بدین ترتیب کلید قدرت را به دست می گیرد؛ حال رئیس جمهوری آینده هرکسی که می خواهد باشد.

35 کرسی سنا که 23 کرسی آن مربوط به جمهوری خواستار و 12 کرسی آن به دموکرات ها تعلق داشت، در این انتخابات به رای گذاشته شد.

طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنا آمریکا دموکرات ها و جمهوری خواستار هر دو 47 کرسی را به خود اختصاص داده اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم اکنون در دست جمهوری خواستار است، به دست خواهد گرفت.

با گذشت زمان، امید دموکرات ها برای تصاحب اکثریت کرسی های مجلس سنا کمرنگ می گردد. آنها برای دستیابی به چهار کرسی لازم برای در اختیار دریافت کنترل مجلس علیا به ماین، کارولینای شمالی و مونتانا چشم داشتند که در دومی نتوانستند کرسی سنا را در برابر رقیب جمهوریخواه از آن خود نمایند.

این درحالی است که اعضای حزب دموکرات همچنان در مجلس نمایندگان آمریکا توانسته اند با کسب 188 کرسی در برابر 181 کرسی جمهوریخواستار فزونی خود را حفظ نمایند. نانسی پلوسی، نمایندهٔ دموکرات کالیفرنیا که رئیس مجلس نمایندگان بود نیز دوباره برای این صندلی انتخاب شد.

در مجلس نمایندگان که در مجموع 435 کرسی دارد، پیش از این دموکرات ها دست بالا را داشته اند و جمهوری خواستار در مجلس سنا با 100 سناتور بر کرسی هایش می نشینند جمهوری خواستار.

310310

منبع: خبرآنلاین

به "جمهوری خواستار به تصاحب سنا نزدیک شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمهوری خواستار به تصاحب سنا نزدیک شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید