برای کاهش استرس چه بخوریم؟

به گزارش هاست لینوکس، بر طبق آنالیز های یک دانشمند، ویتامین C یاری زیادی به کاهش استرس و بازگشت فشار خون و کورتیزول به مقدار نرمال می نماید، زیرا در اثر استرس و قرار گرفتن در یک موقعیت پر تنش، مقدار فشار خون و کورتیزول تغییر می نماید. بعلاوه ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن هم می گردد.

برای کاهش استرس چه بخوریم؟

برای کاهش استرس چه بخوریم؟

نویسنده: اعظم اسلامی مجد

بعضی از غذاها در کاهش استرس و فشارهای ناشی از آن تأثیر بسیاری دارند. پس به محض اینکه احساس کردید در این شرایط قرار گرفته اید، بهتر است این غذاها و میوه ها را امتحان کنید.

پرتقال و سایر مرکبات نارنجی

بر طبق آنالیز های یک دانشمند، ویتامین C یاری زیادی به کاهش استرس و بازگشت فشار خون و کورتیزول به مقدار نرمال می نماید، زیرا در اثر استرس و قرار گرفتن در یک موقعیت پر تنش، مقدار فشار خون و کورتیزول تغییر می نماید. بعلاوه ویتامین C موجب تقویت سیستم ایمنی بدن هم می گردد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی های شیرین به طور ویژه ای موجب کاهش استرس می شوند، زیرا می توانند مقدار جذب کربوهیدرات ها را در بدن شما افزایش دهند و به مقدار مطلوب برسانند. سیب زمینی شیرین سرشار از بتا-کاروتن و سایر ویتامین ها است و فیبر موجود در آن باعث می گردد که بدن در یک حالت آرام و باثبات، کربوهیدرات فراوری کند.

زردآلوی خشک شده

زردآلو سرشار از مهمیم است که یکی از عوامل اصلی در آرامش ماهیچه ها و کاهش استرس می باشد.

بادام، گردو و پسته

بادام سرشار از ویتامین های E و B است که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند. پسته و گردو هم به کاهش فشار خون یاری می نمایند.

بوقلمون

بوقلمون سرشار از آمینواسیدی به نام تریپتوفان می باشد. این آمینواسید محرک ترشح سروتونین است که به فرآیندهای شیمیایی مغز یاری می نماید. به همین علت افرادی که بوقلمون می خورند، احساس راحتی بیشتری هم می نمایند. به طور کلی تریپتوفان به نوعی آرام بخش است.

اسفناج

کمبود مهمیم موجب سردردهای شدید و میگرن می گردد و فرد دائماً احساس خستگی و کوفتگی می نماید. یک فنجان اسفناج، حدود 40 درصد از احتیاج روزانه بدن افراد به مهمیم را تأمین می نماید.

ماهی آزاد

یک رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-3، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. مطالعه بر روی رژیم های غذایی و سوخت و ساز بدن نشان می دهد که امگا-3، از افزایش هورمون های استرس جلوگیری می نماید.

آواکادو

پتاسیم موجود در آواکادو، موجب کاهش فشار خون می گردد. برترین راه برای کاهش فشار خون، مصرف پتاسیم کافی است(پتاسیم آواکادو حتی بیشتر از مقدار این ماده معدنی در موز می باشد).

سبزیجات سبز

بروکلی، کلم پیچ و سایر سبزیجات سبز، سرشار از ویتامین هایی هستند که در بدن ذخیره می شوند و در مواقع درگیری با عوامل استرس زا، مورد استفاده قرار می گیرند.

سایر نکاتی که به کاهش استرس یاری می نمایند، عبارتند از:

ورزش کردن، خوردن یک صبحانه کامل و انرژی زا و خوردن غذاهای سبک در طول روز، مقدار قند خون شما را تنظیم می نماید(وقتی که قند خون پایین است، انرژی روحی، جسمی و فکری کاهش و مقدار استرس افزایش می یابد).

منبع:نشریه ی دنیای تغذیه، شماره 99

منبع: راسخون

به "برای کاهش استرس چه بخوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای کاهش استرس چه بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید