7 اشتباهی که در خصوص تأمین آب مورد احتیاج بدن خود مرتکب می شویم

به گزارش هاست لینوکس، روزیاتو/ 60 درصد از بدن ما از آب تشکیل شده و نوشیدن به اندازه آب در طول روز برای برخورداری از پوستی درخشان، داشتن وزن متناسب و دفع سموم از بدن لازم است. این مسأله حتی روی خلق و خو و توانایی یادگیری ما تأثیر می گذارد. اما دریافت به اندازه آب در نوشیدن 8 لیوان آب در روز خلاصه نمی گردد.

7 اشتباهی که در خصوص تأمین آب مورد احتیاج بدن خود مرتکب می شویم

در ادامه به اشتباهاتی می پردازیم که ممکن است مانع از تأمین مناسب آب مورد احتیاج بدن تان شوند.

1- بعد از ورزش آب می نوشید

درست است که نوشیدن آب بعد از ورزش به تأمین آب مورد احتیاج بدن یاری می نماید، اما شما قبل و در حین ورزش هم باید به اندازه کافی آب بنوشید. اگر ورزش کردن را در حالی آغاز کنید که بدن تان کم آب باشد، هنگام ورزش آب بیشتری را از دست خواهید داد و این ممکن است برای سلامت ذهنی و جسمی شما خطرناک باشد. اما لازم نیست برای حفظ تعادل مایعات بدن صرفاً آب ساده بنوشید. آب نارگیل، چای سیاه و سبز و حتی شیر کاکائو هم می توانند به همان اندازه آب مورد احتیاج بدن تان را تأمین نمایند.

2- چای و قهوه را به حساب نمی آورید

قهوه و چایی که صبح ها می نوشید می توانند به عنوان یک نوشیدنی نسبتاً آبرسان عمل نمایند. گرچه این نوشیدنی ها اغلب حاوی کافئین هسند، اما کماکان می توانید برای تأمین بخشی از آب مورد احتیاج روزانه بدن تان روی آن ها حساب باز کنید. طبق تحقیقات، نوشیدن 3/5 فنجان قهوه در روز به همان اندازه نوشیدن آب ساده، آب مورد احتیاج بدن را تأمین می نماید.

3- نمک خیلی کم می خورید

گرچه مصرف زیاد نمک می تواند باعث کم آب شدن بدن گردد، اما سدیم به حفط تعادل مایعات بدن یاری می نماید. ما به طور طبیعی به وسیله عرق کردن، سدیم و عناصر ناچیز دیگری را از دست می دهیم، و آب و سدیمی که از این طریق از دست می فرایند باید جبران شوند.

4- هر روز 8 لیوان آب می نوشید

این توصیه رایج همواره هم صحیح نیست. مقدار آب مورد احتیاج بدن شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثلاً اینکه چقدر تحرک فیزیکی دارید، چه چیزهایی می خورید، کجا زندگی می کنید و مواردی دیگر. برای محاسبه مقدار آب مورد احتیاج روزانه بدن تان در واحد لیتر، وزن خود به کیلوگرم را ضربدر 0/033 کنید.

5- اولین چیزی که صبح ها می خورید یک لیوان آب است

در زمان خواب ما آب بدن مان را از دست می دهیم و حتی اگر قبل از خواب به اندازه کافی آب بنوشیم صبح روز بعد احساس تشنگی خواهیم کرد. اما نوشیدن آب ساده با معده خالی روش خوبی برای تأمین آب مورد احتیاج بدن نیست. جذب و حفظ آب برای بدن با وجود دیگر مواد مغذی ساده تر است. بنابراین اگر سعی دارید تعادل مایعات بدن خود را حفظ کنید، آب را با یک تنقلات بنوشید یا به جایش یک لیوان آب میوه طبیعی یا شیر بنوشید.

6- هنگام ورزش کردن در نوشیدن آب مضایقه می کنید

وقتی ورزش می کنیم بدن ما به وسیله تعریق و تنفس آب خود را از دست می دهد. حفظ آب بدن در هنگام ورزش نقش مهمی در تنظیم دمای بدن و فشار خون دارد. کارشناسان حوزه تناسب اندام توصیه می نمایند هنگام ورزش هر 10 تا 20 دقیقه 200 تا 300 گرم آب بنوشید.

7- مواد مغذی آب دار را از قلم می اندازید

بسیاری از میوه ها و سبزیجات هستند که می توانند به تأمین آب مورد احتیاج بدن تان یاری نمایند. بعضی از آن ها مثل گوجه فرنگی، هندوانه و خیار سرشار از پتاسیم هم هستند که به بدن یاری می نماید مدت طولانی تری آب داشته باشد.

منبع: همگردی

به "7 اشتباهی که در خصوص تأمین آب مورد احتیاج بدن خود مرتکب می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اشتباهی که در خصوص تأمین آب مورد احتیاج بدن خود مرتکب می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید