کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی: آمادگی برای ورود به بازار کار

به گزارش هاست لینوکس، تبدیل شدن به یک تکنسین تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی برای کسی که استعداد فنی دارد، می تواند یک ترکیب ایده آل از حرفه و علاقه باشد. کمااینکه دندانپزشکان آنقدر مشغله های فراوان دارند که غالباً وقت خود را برای تعمیر وسایل شخصی خود و مطب تلف نمی نمایند و اگر قطعه ای از تجهیزات آنها خراب یا شکسته گردد، به شخص ماهری نیاز دارند که سریع آن را تعمیر کند. لذا هنگام آنالیز مشاغل، تعمیر تجهیزات دندانپزشکی اولین چیزی نیست که به فکر خطور می نماید، اما یک کار قابل توجه است. افزایش تجربه حرفه ای با کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی، هدفی است که در این مقاله دنبال می گردد.

کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی: آمادگی برای ورود به بازار کار

آموزش تعمیرات یونیت دندان پزشکی با کارآموزی حرفه ای

برترین راه برای وارد شدن به حرفه تعمیرات یونیت دندان پزشکی، کارآموزی در کنار یک متخصص تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی است. این روش مستقیم ترین مسیر برای ورود به این حوزه است و به شما این فرصت را می دهد تا در شرکت های مختلف بر روی انواع مختلف تجهیزات دندانپزشکی کار کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که در یک دوره آموزشی در زمینه تعمیر تجهیزات دندانپزشکی شرکت کنید. برخی از دوره ها فقط تئوری هستند و دانش چگونگی تعمیر تجهیزات را ارائه می دهند در حالی که سایر دوره ها، با پرداخت هزینه بیشتر، به صورت عملی شما را با ابزار و قطعات مورد احتیاج برای آغاز کار آماده می نمایند.

به طور خلاصه، سعی کنید با کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی، مهارت های لازم برای موفقیت حرفه ای را بیاموزید. با مطب های دندانپزشکی نزدیک به خود رایزنی و آنالیز کنید که این کلینیک ها از چه نوع تجهیزات و دستگاه هایی استفاده می نمایند. کتابچه های راهنمای کاربر تجهیزات و فیلم های آموزشی تعمیرات را تهیه کنید. جزوه ها و فیلم ها را مطالعه و نگاه کنید و با نحوه عیب یابی و تعمیر تجهیزات دندانپزشکی آشنا شوید.

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید آنالیز این موضوع است که برای تعمیر تجهیزات به چه وسایل و قطعاتی احتیاج دارید. در ادامه آن ابزارها و بعلاوه هر بخشی را که باید در دست داشته باشید، تهیه کنید. برخی از قطعات گران هستند و در اول کار احتیاج به تهیه آنها نیست ولی قطعات معمولی و کوچکتر را می توان برای تعمیرات ساده تر به همراه داشت.

در نهایت در اوایل کار به دندانپزشکان اطراف خود پیشنهاد دهید تا تعمیرات تجهیزات خودشان را به شما محول نمایند و شما هزینه ای بابت حق الزحمه تعمیر دریافت نکنید، این کار به شما یاری می نماید تا با تجهیزات و نحوه تعمیر آنها بیشتر آشنا شوید.

بعلاوه شما میتوانید با شرکت در دوره های آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تهران (زیر نظر فنی حرفه ای) میتوانید به یک تکنسین حرفه ای تعمیرات تجهیزات پزشکی تبدیل شوید.

تجربه ای تازه با کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی

متاسفانه در هیچ دانشکده ای، حتی یک واحد درسی به موضوع کسب و کار تجهیزات دندان پزشکی نمی پردازد و اینجاست که نقش موسسات آموزشی پررنگ تر می گردد.

ممکن است تصور گردد که تجهیزات دندانپزشکی تنها به یونیت دندان پزشکی محدود می گردد، در حالی که این تجهیزات بسیار گسترده بوده و روز به روز تجهیزات تازهتر و تخصصی تر به آنها اضافه می گردد. طبیعتا مهم ترین تجهیزات در این بخش یونیت، صندلی و چراغ دندان پزشکی است که خود در واقع سه دستگاه جدا محسوب می شوند. دستگاه مهم دیگر در دندان پزشکی اتوکلاو است که با اتوکلاوهای بیمارستانی تفاوت دارد. بعلاوه دستگاه هایی مانند توربین، آنگل، هندپیس و ایرموتور که ابزارهای دندان پزشکی بوده و تعمیرات گسترده ای دارند.

بعلاوه کمپرسورها، ساکشن های دندان پزشکی و رادیوگرافی های تک دندان و OPG بخش دیگر تجهیزات مهم دندان پزشکی محسوب می شوند. دستگاه هایی مانند لایت کیور که برای محکم کردن کامپوزیت ها استفاده شده و انواع جرم گیرها و اسکیلرهای دندان پزشکی و آمالگاماتور که برای ترکیب کردن جیوه با مواد آمالگام و به صورت خمیر در آوردن آن استفاده می گردد.

امروزه خرید و جایگزینی تجهیزات پزشکی و دندان پزشکی، کار بسیار سخت و زمان بری است. پزشکان و دندان پزشکان، برای سفارش و دریافت ابزار و وسایل تازه و سالم باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند که این مساله، اهمیت کارآموزی تعمیرات یونیت دندانپزشکی را می رساند. بیماران گاهی بدون برخی دستگاه ها نمی توانند درمان خود را ادامه دهند و به همین علت تعمیرکاران یونیت دندان پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

با کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی، مهارت های تازه یاد بگیرید و پول دربیاورید

یکی از موارد مهم در کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی این است که تعمیرکاران مجرب باعث افزایش طول عمر مفید یونیت ها نیز خواهند شد. درواقع اگر بیمارستان یا کلینیک درخواست چکاپ های دوره ای از تعمیرکاران داشته باشند، عملکرد دستگاه و در کنار آن کارکرد آن نیز افزایش خواهند یافت و همه این دلایل باعث افزایش عایدی عایدی شغل تعمیرات تجهیزات دندان پزشکی می گردد.

به طور کلی عایدی شغل تعمیرات تجهیزات و یونیت دندان پزشکی به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال مشتری مداری یکی از مسائلی است که همیشه بعد از مهارت آموزی نسبت به آن تاکید می گردد. باید همیشه این را به خاطر سپرد که مشتری سرمایه است و بهتر است که مشتریان تازه پیدا کنید. اما نباید فراموش کنید مشتریان قدیمی شما بسیار مهمتر هستند، چون آنها زمینه کاری را برای شما فراهم و مسیر را هموارتر خواهند کرد. دقت کنید که یادگیری اصول تعمیرات یونیت دندان پزشکی به صورت عملی با کارآموزی به دست می آید.

پویشی بر تعمیرات یونیت دندان پزشکی: کارآموزی عملی با متخصصان مجرب

آموزش تعمیر یونیت دندانپزشکی بر خلاف نام و ظاهر پیچیده ای که دارد، اما ساده و قابل یادگیری است. مهمتر از آن اینکه عایدی این حرفه بسیار خوب بوده و برای تعمیر هر دستگاه، می توان تا سی درصد قیمت مواد را دریافت کرد.

یونیت و صندلی دندانپزشکی، اتوکلاو، توربین و آنگل، کمپرسور، آمالگاماتور، رادیوگرافی، جرمگیر، لایت کیور و دوربین داخل دهانی RVG از سرفصل های آموزش تعمیر یونیت دندانپزشکی هستند.

وظایف یک تکنسین تعمیرات و عیب یابی تجهیزات دندانپزشکی شامل انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نظری و عملی در مورد فراوری یا بهبود کیفیت تجهیزات مطب های دندانپزشکی، طراحی و فراوری لوازم، تجهیزات و دستگاه های دندانپزشکی، نصب و راه اندازی یونیت صندلی و تجهیزات دندانپزشکی، آموزش نحوه استفاده و نگهداری از تجهیزات و دستگاه ها به پزشک و کارکنان مطب ها، نظارت و اجرای عملیات صادرات و واردات تجهیزات و دستگاه های مربوط به این حیطه و … است.

کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی: آموزش عملی با پزشکان حرفه ای

از آنجا که یونیت های دندانپزشکی با امکانات بالا وارد ایران می شوند، به گونه ای طراحی شده اند که در صورت بروز خرابی، مکانیک آن قابل تعویض است و در صورت خرابی برد هر یک از اجزای الکترونیکی قابل عیب یابی و تعمیر هستند. تجهیزات دندانپزشکی و یونیت دندانپزشکی نشان دهنده یک سرمایه گذاری مالی قابل توجه است و اگر مسئله ای پیش بیاید، تعمیرات یا جایگزینی این لوازم، می تواند هزینه بر باشد. بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی از قسمتهای کوچک تشکیل شده اند که کارهای داخلی پیچیده و حساسی را انجام می دهند و می توانند در اثر افزایش طول عمر وسیله و استفاده مداوم آسیب ببینند. تجهیزات معیوب، خطر بالقوه ای را برای بیمار و کاربر به همراه دارد؛ به همین علت، اگر به دستورالعمل های سازنده دستگاه توجه نکنید، ناخواسته بیماران را در معرض خطر قرار می دهید.

آموزش تعمیر تجهیزات دندانپزشکی شامل دو بخش تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای دندانپزشکی است. بیشترین تاکید در آموزش تعمیر لوازم دندانپزشکی تعمیرات برد دستگاههای دندانپزشکی است. در اصل این دوره شامل آموزش تعمیر برد یونیت دندانپزشکی، آموزش تعمیر برد دستگاه های دندانپزشکی، دستگاه یونیت، تعمیرات اتوکلاو و… است.

کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی: یادگیری برترین روش های تعمیرات دندان پزشکی

یکی از برترین شاخه ها در بازار کار، آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب یونیت دندانپزشکی و بعلاوه تعمیر برد تجهیزات دندانپزشکی است. گفتنی است که آموزش در این دوره احتیاج به گذراندن تحصیلات و پیش احتیاج خاصی ندارد. فقط کافی است که شما به مباحث الکترونیک، تعمیریونیت و دستگاههای دندانپزشکی علاقه مند باشید. در این صورت ما به شما از صفر تا صد تعمیر تجهیزات دندانپزشکی را آموزش خواهیم داد.

همانطور که گفته شد، این دوره پیش احتیاج خاصی نداشته و تمامی علاقه مندان می توانند در دوره آموزشی تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی شرکت نمایند.علاوه بر آن پس از کسب تجربه در حوزه تعمیرات تجهیزات دندانپزشکی می توانید با شرکت در دوره های تعمیر تجهیزات پزشکی مهارت های خود را افزایش داده و عایدی بیشتری داشته باشید.

برای ورود به حرفه تعمیرات یونیت دندانپزشکی به ابزارهای ساده ای مانند پیچ گوشتی انواع سایزهای مختلف، آچار آلن، آچار ستاره، آچار فرانسه، لوله گیر هویه و ابزارآلات لحیم کاری، اهم متر، منبع تغذیه آزمایشگاهی و… احتیاج خواهید داشت که در طول دوره با مارک ها و برندهای خوب این تجهیزات آشنا می شوید.

بعلاوه شما میتوانید با مراجعه به مجتمع فنی تهران مرکز و شرکت در دوره های بازار کار فنی حرفه ای به یک شغل دوم پردرامد دست یابید و درامد خود را افزایش دهید.

منبع: فوت و فن

به "کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی: آمادگی برای ورود به بازار کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآموزی تعمیرات یونیت دندان پزشکی: آمادگی برای ورود به بازار کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید