پیامد های بلاک چین در کمبود تراشه

به گزارش هاست لینوکس، بلاک چین نقش مهمی در کمبود تراشه های جهانی داشته است که از این رو به پیامدهای آن در این صنعت می پردازیم.

پیامد های بلاک چین در کمبود تراشه

کمبود دنیای تراشه تأثیر به سزایی بر مراکز فناوری اطلاعات و داده ها در همه جای دنیا داشته است. حداقل یکی از عوامل کمبود تراشه، افزایش کاربرد فناوری بلاک چین است که به علت ماهیت محاسباتی آن، سهم قابل توجهی از فراوری تراشه را مصرف می نماید. از این رو موضوع کمبود تراشه، مقدار پیامد ها و مدت زمان دوام آن، از جمله سوالاتی است که به متخصصان فناوری اطلاعات و ناظران صنعت مربوط می گردد.

به گزارش techtarget، ران هاول، معمار نرم افزاری WAN و Secure Access Service Edge برای کامپژمینای (Capgemini America)، می گوید: بلاک چین باید به عنوان برنامه ای در نظر گرفته گردد که روی سرور ها اجرا می گردد و آن ها نیز به نوبه خود، سیستم های عامل را با استفاده از تراشه های ریزپردازنده برای ارائه قدرت پردازش اجرا می نمایند.از این رو بلاک چین برای عملکرد موثر به تعداد زیادی موتور پردازش توزیع شده احتیاج دارد.

هاول گفت: محبوب بودن ارز های دیجیتال به تقاضای بالای تراشه ها می افزاید و به کمبود هایی که امروزه شاهد آن هستیم، یاری می نماید. در حالی که تقاضا برای نیمه هادی ها از سال 2019 تا 2021، 17 درصد افزایش یافته است، هیچ افزایش متناسبی در عرضه تراشه وجود نداشت.

اکثریت قریب به اتفاق کارخانه های فراوری نیمه رسانا در حال حاضر با حدود 90 درصد ظرفیت خود برای فراوری تراشه ها کار می نمایند، به این معنی که بر اساس مطالعات اخیر، آن ها توانایی فوری کمی برای افزایش خروجی خود دارند.

هاول گفت: شرایط بدتر می گردد و اثر آن کاهش کلی اقتصاد است. انتظار می رود که احتیاج به تراشه ها افزایش یابد، زیرا فناوری هایی که از مقادیر زیادی از نیمه رسانا ها مانند پردازش بلاک چین، رشد ارز های دیجیتال، 5G و وسایل نقلیه الکتریکی استفاده می نمایند، بیشتر گردد.

این به عرضه و تقاضا خلاصه می گردد: در حال حاضر تقاضا برای تراشه های ریزپردازنده خاص بیشتر از عرضه است. بعضی از شرکت ها در حال حاضر تراشه ها را ذخیره می نمایند تا محصولات خود را برای بازار بسازند.

مسائل زنجیره تامین

گرگ شولز، بنیانگذار و تحلیلگر مشاور در Server StorageIO، گفت: بعضی تخمین می زنند که محدودیت ها و کمبود های کلی زنجیره تامین دو سال دیگر ادامه خواهد داشت، تا زمانی که تمام ظرفیت ساخت اضافی آنلاین گردد.

شولز گفت: به طور ناگهانی، ما به تراشه های بیشتری احتیاج داشتیم، اما افزایش فراوری به توسعه کارخانه بستگی داشت، و ساخت آن موقع می برد. این پاسخ آهسته زنجیره تامین را موج می زند، با تجهیزاتی که تراشه ها را فراوری می نمایند در حال حاضر کمبود دارند، تجهیزاتی که خود اغلب به تراشه احتیاج دارند و شرایط مرغ و تخم مرغ را ایجاد می نمایند.

بعضی از اختلالات را می توان مستقیماً به همه گیری کووید-19 نسبت داد، اما شولز بعلاوه معتقد است که سرمایه گذاری در این بخش بسیار کم بوده است تا برای پاسخگویی به تقاضا آماده گردد.

شولز گفت: افزایش همه این موارد، چه تراشه های حافظه، چه تراشه های همه منظوره یا پردازنده های گرافیکی یا RISC یا تراشه های بازویی - به راحتی می توان تقصیر را به گردن کووید انداخت، اما کووید فقط شرایط را تشدید کرد.شما ناگهان افراد بیشتری داشتید که به دستگاه های هوشمند و رایانه ها احتیاج داشتند و در سمت فراوری، کارگرانی داشتید که نمی توانستند سر کار بروند.

اگرچه بسیاری از فراوری تراشه ها به صورت اتوماتیک انجام می گردد، اما مشارکت انسان همچنان مهم است.از کیس ها برای پردازنده های گرافیکی بهره ببرید

برای کریس متمن، مدیر ارشد فناوری و نوآوری در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا، بزرگترین بخش تاثیر بلاک چین بر کمبود تراشه، در واقع استفاده گسترده آن از پردازنده های گرافیکی است. در گذشته، پردازنده های گرافیکی معمولاً برای عملیات های پیچیده ریاضی و پردازش هوش مصنوعی رزرو شده بودند.

متمن گفت: همانطور که تعیین است، این تراشه ها در بلاک چین نیز کاملاً مفید هستند، زیرا بخشی از طراحی بلاک چین خواهان نوشتن بلوک های نو پویا با پیوند دادن بلوک های نو تراکنش ها به بلوک های قبلی است.

عمل ایجاد بلوک های نو شامل هش کردن و رقابت برای یافتن برترین، سریع ترین و انعطاف پذیرترین کد هش است. کد هش کد کامپیوتری است که به عنوان یک نمایش فشرده از یک قطعه داده عمل می نماید که می تواند بلوک نو را نشان دهد. گره هایی که سریع ترین کد هش نو را پیدا می نمایند با ارز های رمزنگاری شده مانند بیت کوین یا اتر پاداش می گیرند.

در حال حاضر، گره های بلاک چین، که توکن های غیرقابل تعویض، رسانه ها و سایر برنامه های کاربردی گسترده را تامین می نمایند، به طور فزاینده ای از این تراشه ها استفاده می نمایند و مسائل مربوط به مصرف تراشه را در کنار تقاضای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق ایجاد می نمایند.

ساموئل وانگ، معاون پژوهشی در گفت: استخراج ارز های رمزپایه مبتنی بر اثبات کار است که محاسبات بالا و پرقدرت است، اما طراحی تراشه استخراج در مقایسه با ریزپردازنده های MPU، GPU یا [واحد پردازش انجمنی]بسیار پیچیده تر است. گارتنر.

وانگ گفت، تقاضای ویفر برای تراشه های مدار مجتمع ویژه برنامه های ارز دیجیتال کاملاً قابل مدیریت است و کمتر از 30000 ویفر 300 میلی متری در ماه در سطح دنیا است. این چیزی است که مسلماً هیچ وقت کمبود نداشت.

به همین ترتیب، در سطح کلان، وانگ گفت که عملیات بلاک چین تمایل دارد از جریان اصلی فناوری اطلاعات جدا گردد.

در بلاک چین، تیوانگ می گوید: اینجا شرکت هایی هستند که در کار مراکز داده برای مدیریت بلاک چین برای مشتریان متخصص هستند. از آنجایی که رایانه های شخصی و مراکز داده می توانند بلاک چین را راه اندازی نمایند، وقتی کمبود تراشه به هر دو برسد، تجارت بلاک چین کند می گردد. وانگ گفت: اما من شک دارم که بلاک چین علت کمبود رایانه های شخصی یا مراکز داده باشد.

طراحی بلاک چین

بلاک چین را می توان با یکی از دو الگوریتم طراحی کرد: اثبات کار (POW)، که احتیاج به قدرت دارد، یا اثبات سهام (POS) که احتیاج به انرژی کمتری دارد.

وانگ گفت: POS روشی نوتر برای بلاک چین است، زیرا سریع تر، کم هزینه تر و کم هزینه تر از POW سنتی است که به وسیله ارز های دیجیتال استفاده می گردد. قضاوت من این است که بلاک چین های بیشتری به سمت POS حرکت می نمایند؛ بنابراین، مصرف انرژی و تقاضای تراشه را می توان به حداقل رساند.

بیشتر بخوانید

هاست لینوکس فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیامد های بلاک چین در کمبود تراشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامد های بلاک چین در کمبود تراشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید