دانستنی های فوق روان کننده بتن که قبل از خرید باید بدانید!

به گزارش هاست لینوکس، فوق روان کننده بتن برای تامین روانی و کارایی بتن به کار می رود. غلظت و سفتی بتن در حین اجرای آن یکی از مسائل آن است. این مواد با نام کاهنده آب بتن نیز در بازار وجود دارد. این مواد معمولا به صورت مایع و رنگ قهوه ای کمرنگ وجود دارند.

دانستنی های فوق روان کننده بتن که قبل از خرید باید بدانید!

به گزارش هاست لینوکس بنابر اعلام رامکا، قبل از اختراع و مصرف مواد افزودنی بتن تنها راه تامین روانی بتن افزودن آب بوده است. آب به تنهایی توانایی افزایش 200 درصدی اسلامپ را دارد. این روش بتن را ضعیف خواهد نمود. تراکم و مقاومت بتن دارای آب زیاد به شدت کم خواهد شد.

آب موجود در بتن برای واکنش با سیمان و تامین روانی آن است. ولی فقط 30% آب برای هیدراسیون مصرف می گردد. پس 70% آب موجود در بتن به نوعی اضافی است. این آب مقاومت و کیفیت بتن را کم می نماید.

افزایش اسلامپ بتن در حضور فوق روان نماینده در بتن بدون تغییر در مصرف آب

قیمت فوق روان نماینده بتن

استفاده از فوق روان نماینده بتن در گرما هزینه پروژه را کاهش خواهد داد. هر چند این مواد از روان نماینده بتن گران تر هستند. در حال حاضر قیمت هر کیلو از این مواد بین 1 تا 2 دلار است. مواد تشکیل دهنده این افزودنی معین نماینده قیمت نهایی این مواد است.

خواص و مزایای فوق روان نماینده بتن

فوق روان نماینده بتن بر پایه مونومر ملامین و نفتالین هستند. این مواد در ابتدا به نام کاهنده قوی معروفیت داشتند. مزایای فوق روان نماینده بتن نسبت به روان نماینده بتن هوازایی کمتر است. این مواد بتن تازه را یکدست نموده و روانی آن در مدت زمان طولانی و در هوای گرم ثابت می ماند.

خاصیت فوق روان نماینده بتن ایجاد دافعه بین ذرات سیمان است. این مواد سبب مصرف کمتر آب در بتن خواهند شد. به همین خاطر با استفاده از فوق روان نماینده بتن مقاومت بتن به شدت افزایش خواهد یافت. پس در مقدار مصرف فوق روان نماینده بتن مقدار ذرات سیمان بسیار موثر هستند. هر چه ذرات سیمان ریز باشد مقدار مصرف فوق روان نماینده زیاد می گردد.

کاهش اصطکاک داخلی بین ذرات بتن سبب روانی بیشتر آن بدون افزایش آب نیز خواهد شد. پس با استفاده از این مزیت به راحتی در مقاطع پرآرماتور می توان بتن ریزی را انجام داد.

با استفاده از فوق روان نماینده بتن تسطیح بتن راحت می گردد.

دلیل استفاده از فوق روان نماینده بتن

در هوای گرم شدت تبخیر آب زیاد است. آب موجود در بتن هم به دلیل گرما تبخیر خواهد شد. اگر کم شدن آب بیش از حد معمول باشد بتن سفت می گردد. بتن سفت قابلیت اجرا ندارد. در قدیم برای برطرف این مشکل آب به بتن اضافه می کردند. با گذشت زمان معایب آب اضافی در بتن نمایان شد. کاهش مقاومت بتن بزرگترین مشکل وجود آب اضافی در بتن است.

این مواد در مقایسه با گروه لیگنوسولفونات قوی تر بوده و از ابرروان نماینده بتن مقرون به صرفه تر است. این دلایل کاربرد این مواد را افزایش خواهد داد.

در صورت پمپاژ بتن فوق روان نماینده بتن از گیر کردن بتن جلوگیری می نماید. حتی اگر کامیون حمل بتن دیر به محل برسد. این ماده از سفت شدن بتن جلوگیری خواهد نمود.

روش مصرف فوق روان نماینده بتن

افزودنی بتن را از مرحله ساخت تا پس از اجرا به بتن اضافه می نمایند. روش مصرف فوق روان نماینده بتن هم مثل دیگر افزودنی های بتن در مراحل مختلف امکان پذیر است.

روش اول افزودن فوق روان نماینده بتن در محل ساخت بتن است. در این روش این مواد را به مصالح سازنده بتن از جمله سنگدانه اضافه می نمایند. اضافه کردن فوق روان نماینده در این مرحله استهلاک دستگاه های ساخت بتن را به شدت کاهش خواهند داد.

سمت راست نمونه قالب گیری شده دارای فوق روان نماینده و سمت چپ نمونه معمولی بتن

روش دوم افزودن فوق روان نماینده به بتن تازه است. در این روش بهتر است روان نماینده با آب رقیق گردد. پس از افزودن این ماده به بتن، باید کامیون حمل بتن با دور تند 4 الی 5 دقیقه با دور تند بتن را مخلوط کند. توصیه کارشناسان به استفاده از فوق روان نماینده بتن به صورت مجزا بوده و اصلا رقیق کردن با آب زیاد روش مناسبی نیست.

روش سوم ترکیبی از دو روش بالا است. در این روش مقداری از فوق روان نماینده بتن را به مصالح خشک و مقداری هم به بتن تازه اضافه خواهد شد. این روش برترین حالت برای ممکن برای روان کردن بتن به خصوص در هوای گرم است.

استفاده از افزودنی فوق روان نماینده بتن تغییراتی در زمان گیرش سیمان به وجود می آورد. پس دانستن اندازه تاخیر گیرش در اثر اضافه شدن این ماده به بتن الزامی است. این ترکیبات فاقد یون کلر بوده و محدودیتی برای استفاده در سازه های بتن آرمه ندارند.

خرید اینترنتی فوق روان نماینده بتن

با پیشرفت علوم و کامپیوتر استفاده از این تکنولوژی توسعه یافته است. یکی از موارد اصلی کاربرد این صنعت در زندگی اینترنت است. اینترنت راه ارتباط دو فرد است. این دو نفر می توانند مشتری و فروشنده کالا هم باشند. در سایت ها اخیرا کالا و خدمات به صورت مجازی در معرض نمایش قرار گرفته و فرد با یک کلیک از آن بهره می برد. این روش به دلیل آسودگی خیال و امکان مقایسه چندین فروشنده در مدت کم بسیار توسعه پیدا نموده است.

مواد افزودنی بتن در سایت های مواد شیمیایی ساختمان موجود هستند. با استفاده از یک تلفن همراه به راحتی می توان به وبسایت شرکت رامکا Ramkaco.com مراجعه نموده و محصول مورد نظر را سفارش داد. فوق روان نماینده های این شرکت تحت استانداردهای ملی ایران شماره 2930 و ASTM C494 و ACI 212.3R فراوری می شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دانستنی های فوق روان کننده بتن که قبل از خرید باید بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های فوق روان کننده بتن که قبل از خرید باید بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید