تخم مرغ در راستا کاهش چشمگیر قیمت

به گزارش هاست لینوکس، رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: تخم مرغ هم اکنون در جهت کاهش چشمگیر قیمتی قرار گرفته است.

ناصر نبی پور در گفتگو با رادیو اقتصاد اضافه نمود: قیمت هر کیلو تخم مرغ 10 روز پیش 9 هزار تومان بوده که با احتساب افت یک هزار و 400 تا یک هزار و 500 تومانی به ازای هر کیلو هم اکنون به نرخ هفت هزار و 200 تا هفت هزار و 300 تومان در بازار به مصرف کنندگان عرضه می شود.

تخم مرغ در راستا کاهش چشمگیر قیمت

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه روزانه دو هزار و 800 تن تخم مرغ در کشور تولید می شود، اظهارداشت: ایران از ظرفیت بسیار بالایی در تولید این کالا برخوردار است.

رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران گفت: سال گذشته به سبب بروز بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 25 میلیون قطعه مرغ در مملکت معدوم و ضربه سنگینی بر پیکره این صنعت وارد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود: فرایند افزایش قیمت نهاده های دامی طی چهار تا پنج ماهه اخیر بسیار وحشتناک بوده است.

نبی پور بیان داشت: رشد 60 تا 80 درصدی قیمت ذرت و سویا نسبت به هشت ماه قبل خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: نرخ هرکیلو ذرت در این مدت از 780 تا 790 تومان به یک هزار و 250 تا یک هزار و 260 تومان و همینطور سویا از یک هزار و 380 تا یک هزار و 400 تومان به بالای دو هزار و 600 تومان در هر کیلو رسیده است.

برنامه روی خط اقتصاد کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 19 به مدت 55 دقیقه به تهیه کنندگی نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمیدرضا کجوری با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می گیرد وعلاقه مندان می توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

منبع: اُکالا

به "تخم مرغ در راستا کاهش چشمگیر قیمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخم مرغ در راستا کاهش چشمگیر قیمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید