مجلس اروپا توافق پسابرگزیت با بریتانیا را تصویب کرد

به گزارش هاست لینوکس، مجلس اروپا با اکثریت قاطع، توافقی درخصوص روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا در دوران پسابرگزیت را تصویب کرد.

مجلس اروپا توافق پسابرگزیت با بریتانیا را تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل هاست لینوکس، مجلس اروپا توافق پسابرگزیت جهت تنظیم روابط انگلیس و کشور های عضو اتحادیه اروپا را با اکثریت قاطع تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات بروکسل روز چهارشنبه اعلام کردند این توافق با 660 رأی موافق و 5 رأی مخالف به تصویب مجلس اروپا رسیده است.

اورسولا فون در لین رئیس کمیسیون اروپا در پیامی توئیتری از تصویب این توافق استقبال نموده و نوشت: توافق تجارت و همکاری شراکت نزدیک با بریتانیا را پایه ریزی می نماید.

شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز با اشاره به اینکه بریتانیا دوست و شریک اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند گفت، تصویب توافق پسابرگزیت، گام بلندی رو به جلو در روابط دوجانبه و به طور موثری گشاینده عصری جدید خواهد بود.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در پیامی توئیتری نوشت: اکنون زمان دنبال کردن روابطی جدید میان اتحادیه اروپا و یک بریتانیای جهانی تر است.

بریتانیا از دی ماه سال 98 از اتحادیه اروپا خارج شده و پس از نزدیک به یک سال دوره انتقالی، این کشور به طور رسمی برگزیت را به اجرا گذاشت.

توافق بر سر روابط پسابرگزیت میان لندن و بروکسل ظرف ماه های گذشته با جنجال ها و اختلافاتی همراه شده است، اما در نهایت طرفین بر سر آن تفاهم کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مجلس اروپا توافق پسابرگزیت با بریتانیا را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس اروپا توافق پسابرگزیت با بریتانیا را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید