مجمع عمومی سازمان ملل احتمالاً به تعویق می افتد

به گزارش هاست لینوکس به نقل از یورونیوز، تیجانی محمد باندی رئیس مجمع عمومی سازمان ملل می گوید که به زودی 193 کشور عضو این سازمان دربارۀ احتمال تغییر زمان برگزاری گردهمایی سالانه رهبران دنیا تصمیم گیری خواهند کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل احتمالاً به تعویق می افتد

اگرچه بر اساس قطعنامۀ مصوب 14 ژوئن 2019، تاریخ برگزاری هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی این سازمان برای 21 سپتامبر 2020 مشخص شده، اما شیوع کرونا ممکن است تاریخ برگزاری این نشست را عقب بیندازد.

تیجانی محمد باندی در تبادل نظر با آسوشیتدپرس بیان کرد که رهبران دنیا ماه آینده در این باره تصمیم گیری خواهند کرد، اما از آنجا که تا کنون در این باره بحث جدی انجام نشده است، تا زمان اخذ تصمیم جدید، تاریخ اعلام شده پیشین همچنان معتبر است.

شیوع کرونا باعث شده است که رویدادهای بین المللی زیادی لغو شوند یا زمان برگزاری آنها به تاریخ دیگری موکول گردد؛ از جمله نشست سازمان ملل برای آنالیز پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای که قرار بود در ماه آوریل برگزار گردد و 2 رویداد مهم به میزبانی مکزیکوسیتی و پاریس در ماه های می و ژوئیه برای بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد کنفرانس زنان پکن که منجر به تصویب یک نقشه راه 150 صفحه ای برای دستیابی به برابری جنسیتی شد.

رئیس مجمع عمومی سازمان ملل در جریان این مصاحبه از احتمال تغییر زمان برگزاری رویدادهای بیشتری توسط سازمان ملل اطلاع داد؛ از جمله مراسم بزرگداشت 75 سالگی خاتمه جنگ دنیای دوم که قرار است روز 6 ماه می برگزار گردد.

او همچنین با اشاره به اهمیت همبستگی بین المللی برای مبارزه با ویروس کرونا گفت که در چنین شرایطی یاری به کشورهای فقیر برای مقابله با این ویروس باید به یک ضرورت اخلاقی تبدیل گردد و از دولت ها خواست تا سخاوتمندانه در این زمینه قدم بردارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مجمع عمومی سازمان ملل احتمالاً به تعویق می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع عمومی سازمان ملل احتمالاً به تعویق می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید