اعلام شرایط فوق العاده اضطراری در 3 ایالت آمریکا

به گزارش هاست لینوکس، دونالد ترامپ در سخنرانی شامگاه یکشنبه اظهار کرد که از رفتار چین در قبال بحران ویروس کرونا کمی ناراحت است و برای بار دیگر پکن را محکوم کرد که اطلاعات حیاتی درباره این ویروس را با کشورهای دیگر به اشتراک نگذاشته است.

اعلام شرایط فوق العاده اضطراری در 3 ایالت آمریکا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با تکرار عبارت ویروس چینی گفت: مقامات چینی می بایست ما را زودتر درباره شیوع این ویروس آگاه می کردند.

با وجود اینکه ترامپ مقامات چینی را مسئول بخشی از گسترش ویروس کرونا می داند، اظهار کرد که روابط خوبی با شی جینپینگ، همتای چینی خود دارد.

وی همچنین تأکید کرد: روابط آمریکا و چین در سطح خوبی واقع شده است ولی انتظار داشتیم تا درباره این مشکل سه ماه زودتر به ما خبر دهند تا ما بتوانیم زندگی های بیشتری را در دنیا نجات دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت، دولت فدرال واحدهای گارد ملی را برای سه ایالات که بیشترین لطمات را از کروناویروس متحمل شدند و شامل نیویورک، کالیفرنیا و ایالت واشنگتن می شوند، فعال نموده است.

ترامپ در کاخ سفید گفت: دولت فدرال به وسیله آژانس فدرال مدیریت اضطراری، 100 درصد هزینه استقرار یگان های گارد ملی برای اجرای ماموریت های تایید شده به منظور توقف این ویروس را پرداخت می نماید و فرمانداران آن مناطق مدیریت را بر عهده خواهند داشت.

این اظهارات در شرایطی مطرح می گردد که شمار روز افزونی از ایالات آمریکا با بحران کرونا دست و پنجه نرم می نمایند و فرمانداران ایالت ها از مردم می خواهند به منظور یاری در مهار کرونا در منازلشان بمانند. دست کم 32 هزار و 149 مورد ابتلا به کرونا در ایالات متحده شناسایی شده است و دست کم 400 تن جان داده اند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "اعلام شرایط فوق العاده اضطراری در 3 ایالت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط فوق العاده اضطراری در 3 ایالت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید