قبل از اینکه رژیم بگیرید این 10 شیرینی اسکاتلندی را امتحان کنید!

به گزارش هاست لینوکس، شیرینی های اسکاتلندی

شیرینی یکی از محبوب ترین خوراکی هاست و معمولا هر کشوری شیرینی های خاص خودش را دارد. اسکاتلند با انواع و اقسام شیرینی ها و دسرهای خوشمزه همواره شما را برای آغاز رژیم غذایی دچار تردید می نماید! چون این شیرینی ها آنقدر خوشمزه اند که به هیچ عنوان نمی توانید در مقابل آن ها مقاومت کنید. برای درست کردن دسرهای اسکاتلندی هیچ وقت نباید در استفاده از شکر و کره صرفه جویی به خرج داد! می خواهیم تعدادی از شیرینی های اسکاتلندی را معرفی کنیم، پس در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

قبل از اینکه رژیم بگیرید این 10 شیرینی اسکاتلندی را امتحان کنید!

1- بیسکوییت Shortbread

این بیسکوییت شیرین و خوشمزه از خوراکی های اصلی اسکاتلند است که با اندازه زیادی کره درست می گردد و خوردن آن یکی از لذت بخش ترین بخش های شکم گردی در اسکاتلند است. این بیسکوییت از ترکیب آرد، شکر و کره درست می گردد و باید حتما در دمای پایین پخته گردد تا قهوه ای نگردد. این بیسکوییت خوشمزه مخصوصا در کریسمس و فستیوال ها استفاده می گردد پس اگر در این مدت گذرتان به شیرینی فروشی های اسکاتلند بیفتد اول از همه چشمتان به این بیسکوییت ها می افتد. با اینکه این بیسکوییت کاملا ریشه اسکاتلندی دارد اما مشابه آن در کشورهای سوئد، ایرلند و دانمارک هم درست می گردد.

2- شیرینی Tablet

این شیرینی بافت صاف و یکدستی ندارد و همین که آن را در دهان می گذارید آب می گردد. این شیرینی شکری از محبوب ترین دسرهای اساتند است، فکر می کنید چه رازی پشت موفقیت آن هست؟ شیر غلیظ، اندازه زیادی کره و البته شکر. با خوردن این شیرنی انواع مزه ها را احساس می کنید؛ از مزه وانیل گرفته تا طعم خاص کره.

3- شیرینی شکلاتی Battered Mars Bar

هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که یک معامله ساده بین دو اسکاتلندی منجر به شیرینی ای گردد که امروز تبدیل به نماد آشپزی اسکاتلند شده است. خمیره این شیرینی بافت یکدستی ندارد و کاملا به دور شکلات پیچیده می گردد. برای اینکه شکلات در حین سرخ شدن خمیر آب نگردد آن را از قبل منجمد می نمایند. این شیرینی آنقدر محبوب است که حتی در منوی کافه های معروف دنیا هم به چشم می خورد.

4- کراناچان | Cranachan

کراناچان یک دسر سنتی و فوق العاده خوشمزه است که این روزها با طرز پخت های تازه ظاهر مدرن تری خود گرفته است. برای درست کردن این دسر از خامه زده شده، عسل و توت فرنگی های تازه استفاده می گردد. این دسر معمولا در ماه های گرم سال خورده می گردد البته در گذشته که فصل توت فرنگی حوالی ماه خرداد (ژوئن) بود مردم فقط می توانستند در ماه های خاص سال از طعم این دسر لذت ببرند اما امروز در همه ماه های سال درست می گردد.

5- کلوتی دامپلینگ | Clootie Dumpling

این پودینگ سنتی با ترکیب آرد، آرد سوخاری، میوه های خشک مثل کشمش، چربی حیوانی، شکر، وانیل، شیره و اندازهی شیر درست می گردد. این مواد آنقدر زده می شوند تا به شکل خمیر در بیایند و سپس در ظرف های مخصوص ریخته می شوند تا به مدت دو ساعت بپزند. کیک در نهایت در فر گذاشته می گردد و ظاهر خوشمزه ای پیدا می نماید. طرز پخت این شیرینی از ناحیه ای به ناحیه دیگر فرق می نماید مثلا در شهر داندی به جای آرد سوخاری فقط از شیره استفاده می گردد.

6- کیک میوه ای Black bun

این کیک یک جور کیک میوه ای است که روی آن کاملا با خمیر پوشیده می گردد. این کیک سنتی در گذشته معمولا در روزهای 5 یا 6 ژانویه درست می شد اما امروز با اینکه در همه روزهای سال در شیرینی فروشی ها هست اما مخصوصا در آخرین شب سال در خانه بیشتر خانواده های اسکاتلندی دیده می گردد. برای درست کردن این کیک از کشمش، بادام، خلال پوست پرتقال، فلفل فرنگی، زنجبیل، دارچین و فلفل سیاه استفاده می گردد.

7- بیسکوییت امپراتور | Empire Biscuit

چه هوا بارانی باشد چه آفتابی از خیر این بیسکوییت خوشمزه نمی گردد گذشت! برای درست کردن این شیرینی در وسط دو بیسکوییت اندازهی مربا گذاشته می گردد و در آخر هم روی شیرینی با ترکیب تخم مرغ و شکر پوشیده می گردد تا بعد از چند دقیقه یکی از خوشمزه ترین شیرینی های عمرتان را خریداری کنید.

8- کیک داندی | Dundee Cake

این کیک میوه ای با کشمش و بادام درست می گردد و از قرن 19 تا به حال هواداران زیادی پیدا نموده است. خیلی از خانواده های اسکاتلندی در هنگام عصر این کیک خوشمزه را به همراه چای می خورند تا سرحال شوند. اینکه چرا در این کیک میوه ای از بادام استفاده می گردد داستان جالبی دارد: در گذشته روی کیک با گیلاس تزئین می شد اما از آن جایی که ملکه اسکاتلند از طعم گیلاس خوشش نمی آید به جای آن بادام به کار رفت.

9- بیسکوییت پنگوئن | Penguin Biscuit

اگر دلتان یک بیسکوییت شکلاتی می خواهد به سوپرمارکت بروید و بیسکوییت پنگوئن خریداری کنید. این بیسکوییت برای اولین بار در سال 1932 به وسیله ویلیام مک دوناکد در شهر گلاسکو اختراع شد.

10- بیسکوییت ابرنتی | Abernethy Biscuit

اگر در پی یک شیرینی ساده هستید که کمی هم رژیمی باشد بیسکوییت ابرنتی را امتحان کنید. این شرینی اولین بار در قرن 18 و به وسیله پزشکی به نام ابرنتی اختراع شد. این بیسکوییت کره ای طوری درست شده که هضم راحتی داشته باشد برای همین هم از محبوب ترین شرینی های اسکاتلندی ست.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "قبل از اینکه رژیم بگیرید این 10 شیرینی اسکاتلندی را امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از اینکه رژیم بگیرید این 10 شیرینی اسکاتلندی را امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید