سامسونگ اولین تراشه های 3 نانومتری دنیا را راهی بازار کرد

به گزارش هاست لینوکس، همانطور که انتظار داشتیم، سامسونگ ساعاتی قبل از عرضه اولین تراشه های 3 نانومتری دنیا اطلاع داد. تراشه های 3 نانومتری سامسونگ از فناوری GAA (Gate All Around) استفاده می نمایند که نسبت به فناوری FinFET بهره وری انرژی بهتر و عملکرد سریع تر ارائه می نماید. در حال حاضر اولین سری از تراشه های 3 نانومتری سامسونگ در اختیار یکی از شرکت های چینی سازنده دستگاه های استخراج رمز ارز قرار گرفته و در ادامه این تراشه ها برای گوشی ها، کامپیوترها و دیگر گجت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

سامسونگ اولین تراشه های 3 نانومتری دنیا را راهی بازار کرد

سابقه توسعه فناوری GAA سامسونگ به اوایل دهه 2000 برمی گردد و در سال 2017 نمونه های اولیه این نوع تراشه ها با موفقیت فراوری شد. اما حالا بعد از چند سال تحقیق و توسعه، سامسونگ توانسته فراوری انبوه این تراشه ها را کلید بزند.

طبق گزارش های منتشر شده، TSMC که مهم ترین سازنده تراشه های موبایل دنیا است و رقیب اصلی سامسونگ محسوب می گردد، در سه ماهه چهارم 2022 فراوری انبوه تراشه های 3 نانومتری را شروع می نماید. به طور کلی تراشه های فراوری شده به وسیله سامسونگ کیفیت پایین تری نسبت به تراشه های TSMC دارند و باید ببینیم آیا سامسونگ برای تراشه های 3 نانومتری می تواند این فرایند را تغییر دهد یا نه.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ اولین تراشه های 3 نانومتری دنیا را راهی بازار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ اولین تراشه های 3 نانومتری دنیا را راهی بازار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید