خشونت های مسلحانه در آمریکا 500 هزار نفر را روانه بیمارستان نموده است

به گزارش هاست لینوکس، یک روزنامه آمریکایی گزارش داده خشونت های مسلحانه بین سال های 2000 تا 2016 نیم میلیون نفر را روانه بیمارستان نموده است.

خشونت های مسلحانه در آمریکا 500 هزار نفر را روانه بیمارستان نموده است

به گزارش گروه بین الملل هاست لینوکس، نتایج آنالیز های صورت گرفته بر روی یک پایگاه داده نشان می دهد خشونت های مسلحانه در آمریکا هزینه های اجتماعی ای فراتر از مرگبار بودنشان دارند و سالانه ده ها هزار نفر به دلیل جراحت های ناشی از این خشونت ها روانه بیمارستان می شوند.

این پایگاه داده که توسط پژوهشگران اندیشکده آمریکایی رند ایجاد شده نشان می دهد بین سال های 2000 تا 2016 نزدیک به 550 هزار نفر به دلیل جراحت های ناشی از حملات مسلحانه روانه بیمارستان شده اند. این حجم از خشونت مسلحانه، سالانه میلیارد ها دلار هزینه به نظام بهداشت و درمان آمریکا تحمیل می نماید.

این آمار ها در شرایطی ارائه شده اند که وقوع چندین تیراندازی با تلفات انبوه در سال 2021 میلادی فشار ها را بر دولت و کنگره آمریکا برای اتخاذ سیاست هایی جهت انتها دادن به خشونت های مسلحانه افزایش داده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ماه پیش در پیامی در توییتر از افزایش خشونت های مرتبط با سلاح در کشورش ابراز نگرانی کرد و از کنگره خواست درباره آن اقدامی انجام دهد.

بایدن نوزدهم فروردین ماه هم از 6 دستور اجرایی برای مقابله با این نوع خشونت ها رونمایی کرد و از کنگره خواست قوانینی را برای محدود کردن آزادی حمل اسلحه در این کشور تصویب کند.

این فرمان هایی اجرایی مقررات جدیدی برای بعضی از سلاح های خاص وضع می نمایند یا قوانین مربوط به آنالیز سوءسابقه خریداران سلاح را سخت گیرانه تر می نمایند، اما تحلیلگران می گویند احتمالاً تنها آثار نمادین خواهند داشت، زیرا حق مالکیت اسلحه در قانون اساسی آمریکا تضمین شده است و بسیاری از حامیان سلاح در آمریکا، قوانین محدودنماینده مالکیت اسلحه را نقض حقوق اساسی خود می دانند.

مقایسه آمار های خشونت با سلاح میان آمریکا و کشور های دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می دهد: در این کشور نرخ وقوع تیراندازی های خشونت بار از هر کشور دیگر در جهان بیشتر است؛ با آنکه آمریکا حدود 5 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند نزدیک به 31 درصد از کسانی که مرتکب کشتار های جمعی با سلاح می شوند را در خود جای داده است.

علاوه بر این آمار های مرکز تحقیقات کنگره آمریکا ارائه نموده نشان می دهد آمریکایی ها صاحب حدود نیمی از (48٪) از کل 650 میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر جهان هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خشونت های مسلحانه در آمریکا 500 هزار نفر را روانه بیمارستان نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت های مسلحانه در آمریکا 500 هزار نفر را روانه بیمارستان نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید