با وجود آمار بالای ابتلا به کرونا در هند، تاج محل باز می گردد

به گزارش هاست لینوکس، مسئولان هندوستان، بی توجه به آماری که درباره مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور منتشر می گردد، تصمیم به بازگشایی تاج محل گرفته اند.

با وجود آمار بالای ابتلا به کرونا در هند، تاج محل باز می گردد

با وجود فرایند صعودی انتشار ویروس کرونا در هندوستان، مسئولان این کشور اعلام کردند که محبوب ترین جاذبه گردشگری هند را به زودی باز می نمایند.

آمیت استریواستاوا، معاون اداره گردشگری استان اوتار پراداش که تاج محل در آن واقع است، می گوید تاج محل 21 سپتامبر باز می گردد و همه پروتکل های بهداشتی مانند فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید رعایت شوند. شمار بازدیدنمایندگان تاج محل نیز یک سوم کاهش می یابد و در مقایسه با آمار روزانه 20 هزار نفری سال های گذشته، به 5000 نفر در روز خواهد رسید. سطوح به طور مرتب ضدعفونی خواهند شد و دیگر بلیط فیزیکی توزیع نخواهند شد. به عبارت دیگر، گردشگران باید بلیط خود را به صورت آنلاین یا به وسیله اپلیکیشن تهیه نمایند. بعلاوه، آن ها در زمان ورود به این بنای تاریخی که به ثبت سازمان یونسکو نیز رسیده است، مورد غربالگری حرارتی نیز قرار خواهند گرفت.

در ابتدا قرار بود تاج محل در ماه ژوئیه فعالیت را از سر بگیرد؛ اما به خاطر نگرانی از افزایش شدید مقدار ابتلا به کرونا در شهرهای هندوستان این تصمیم به زمانی دیگر موکول شد. اطلاعیه دولت درباره بازگشایی تاج محل پس از انتشار اخباری اعلام می گردد که هندوستان را دومین کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کووید 19 معرفی می نماید. ایالات متحده آمریکا اولین کشور از لحاظ مقدار مبتلایان است و تا چند روز پیش، برزیل در جایگاه دوم قرار داشت که اکنون جای خود را به هندوستان داده است. در حال حاضر بیش از 4 میلیون و 200 هزار نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده اند.

اوتار پرادش، شمالی ترین استان هندوستان و محلی که آرامگاه مرمرین معروف این کشور را در خود جای داده است، پرجمعیت ترین منطقه شبه جزیره هندوستان به شمار می آید و با 265 هزار تشخیص قطعی ابتلا به ویروس کرونا، بدترین شرایط را در میان همه منطقه ها این کشور پهناور دارد. حتی پیش از آغاز این پاندمی نیز برنامه هایی برای کاستن از ازدحام جمعیت در تاج محل در دست اجرا بود. یکی از این چاره اندیشی ها، محدود کردن زمان بازدید به سه ساعت در روز بود که سال 2018 اجرایی شد.

منبع: کجارو / independent.co.uk

به "با وجود آمار بالای ابتلا به کرونا در هند، تاج محل باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود آمار بالای ابتلا به کرونا در هند، تاج محل باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید