با دانستن این 15 نکته داناترین توریست دنیا می شوید

به گزارش هاست لینوکس، نکات سفر

بیشتر مردم به طور ذاتی مسافران دانایی نیستند و البته غیر طبیعی هم نیست چون خیی از چیزها در این جهان فقط با تجربه به دست می آید و تجربه. در ابتدا ممکن است اشتباهات زیادی کنید، کارهای نادرست زیادی انجام دهید و حتی با سفر به یک کشور دیگر دچار شوک فرهنگی شوید. اما بعد از گذشتن مدتی درست شبیه ماهی ای که راه خود را به دریا پیدا می نماید، یاد می گیرید تا چطور رفتار کنید. قصد داریم به شما نکات سفر را یاد دهیم، نکاتی که با دانستن آن به یک مسافر دانای تمام عیار تبدیل می شوید. با خبرنگاران باشید.

با دانستن این 15 نکته داناترین توریست دنیا می شوید
  • همواره حوله همراهتان داتشه باشید. ممکن است دقیقا زمان استفاده از آن را ندانید، ممکن است در ساحل باشید و یا به پیک نیکی در طبیعت رفته باشید یا در حین بالا رفتن از کوه باشید یا فقط بخواهید با آن دست هایتان را خشک کنید.
  • یک کوله پشتی یا چمدان کوچک خریداری کنید. این کار باعث می گردد تا مجبور شوید بارتان را سبک ببندید و از حمل میزان زیادی بار رها شوید.
  • سبک سفر کنید. باور کنید اینکه دیگران شما را چند روز متوالی با یک لباس ببینند اصلا مسئله ای نیست و باید یاد بگیرید تا در سفر به آن عادت کنید. یادتان باشد که سفر با یک جشن تفاوت دارد! باید به خودتان یاد دهید سبک سفر باشید.
  • حداقل برای یکبار هم که شده، تنها سفر کنید. شاید باورتان نگردد اما یکبار که تنها سفر کنید چیزهای زیادی در خصوص خودتان یاد می گیرید و یاد می گیرید که چطور مستقل باشید. می آموزید که چطور باید با مردم صحبت کنید و یا شرایط و اتفاقات ناگهانی را چطور کنترل کنید.
  • از استفاده از نقشه نترسید. اینکه همه بفهمند که شما گردشگر هستید اصلا چیز بدی نیست، اما گم شدن ناگهانی در جایی که اصلا نمی شناسید قطعا خوشایند نیست!
  • وقتی بیرون می روید، فقط وسایلی را همراهتان ببرید که واقعا احتیاج دارید. بهتر است که میزان پول نقد و کارت بانک هایی که همراهتان به بیرون می برید را کم کنید تا اگر به هر دلیلی مسئله ای رخ داد بتوانید روی بقیه کارت و پول هایتان حساب کنید.
  • موقع رد شد از خیابان به هر 2 طرف نگاه کنید! این مورد شاید بدیهی باشد اما گفتن آن خالی از لطف نیست. بهتر است وقتی به کشور دیگری سفر می کنید، مخصوصا جایی که قوانین متفاوتی دارد، موقع رد شدن از خیابان دو طرفتان را نگاه کنید.
  • تاریخ بخوانید! امکان ندارد بتوانید زمان حال یک کشور را بدون اینکه اطلاعاتی از گذشته آن داشته باشید، درک کنید. پس بهتر است در خصوص مقصدی که قصد سفر به آن را دارید مطالعه کنید. این یکی دیگر از نکات سفر است.
  • موقع ناهار برترین زمان برای بازدید از اماکن تاریخی است. چون در هنگام ناهار معمولا اماکن تاریخی و دیدنی خالی از جمعیت و شلوغی می گردد و در نتیجه می توانید با خیال راحت آن ها را ببینید، بدون اینکه مجبور باشید با جمعیت بجنگید!
  • هیچ وقت در یک منطقه گردشگری و یا حتی نزدیک منطقه گردشگری چیزی نخورید! به عنوان یک قانون کلی همواره این را به خاطر بسپارید، منطقه ها گردشگری گران ترین منطقه ها برای رستوران رفتن و کافه رفتن هستند. اگر خواستید چیزی بخورید، حداقل 5 خیابان از آن مکان گردشگری دورتر باشد، حداقل 5 خیابان!
  • جعبه یاری های اولیه را نباید فراموش کنید. لطفا با شنیدن کلمه جعبه یاد جعبه وسایل یدکی خانه تان نیفتید! منظور ما یک کیت بسیار کوچک است که در مواقع بروز حادثه آمادگی لازم را داشته باشید. بهتر است تا وسایل اولیه مثل چسب زخم، بتادین، قیچی کوچک و چند پد استریل را همراهتان داشته باشید.
  • غذاهای نو را امتحان کنید. اگر به یک جای نوی رفته اید و غذای نوی در منو می بینید، بهتر است به جای پرسیدن در خصوص مواد اولیه آن، آن را امتحان کنید. اگر بخواهید در این مورد گارد بگیرید ممکن است غذاهای محلی خاص آن منطقه را در اثر تصورات اشتباهی که دارید از دست بدهید.
  • حدالامکان تاکسی سوار نشوید. چرا؟ چون جیبتان را خالی می نمایند.
  • حتما قبل از سفر واکسن بزنید. مطمئنا دوست ندارید وقتی در یک کشور غریبه هستید بیمار شوید، پس واکسن را نباید فراموش کنید.
  • در همه حال خونسردی تان را حفظ کنید. از یاد نبرید که همواره همه چیز مطابق میل شما پیش نمی رود. باید بتوانید در شرایطی که خیلی با آن موافق نیستید خونسرد باشید و خونسرد بمانید. البته خوسنردی یک ویژگی ذاتی است که در وجود برخی از افراد هست و در وجود برخی ها نه، در صورتی که شما جز دسته دوم هستید با تمرین می توایند آن را حداقل در خود بهتر کنید.
منبع: الی گشت

به "با دانستن این 15 نکته داناترین توریست دنیا می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دانستن این 15 نکته داناترین توریست دنیا می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید