اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است

به گزارش هاست لینوکس، استاندار گیلان گفت: اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی ، کاهش سطح فراوری و بهره وری را رقم بزنیم.

اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مسئولان منویات رهبر معظم انقلاب را چراغ راه خود قرار داده و بر توسعه پایدار و خودکفایی داخلی توجه داشته باشند، گفت: اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است و نباید با تغییر کاربری اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی، کاهش سطح فراوری و بهره وری را رقم بزنیم.

دکتر اسدالله عباسی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با بیان آمارهایی از پیشرفت علمی، رشد مالی، کاهش تورم و افزایش همکاری های تجاری و بین المللی کشورمان، گفت: خوشبختانه گیلان در روند توسعه کشور جایگاه ویژه ای دارد که این مهم باید بیش از پیش تقویت گردد.

وی با اشاره به جذب 99.7 اعتبارات منابع ملی سال 1400 ، از دستگاه های اجرایی که با تمام توان در جهت جذب این مقدار اعتبار کوشش کردند قدردانی کرد و اضافه نمود: باید این روند در سال 1402 نیز تداوم داشته باشد.

استاندار گیلان به اجرای طرح هادی در استان و لزوم اصلاح بعضی قسمت ها اشاره نمود و گفت: طرح هادی به منظور توجه به روستاها، بازسازی، توسعه، ارتقاء کیفیت، آسایش، بهداشت محیط های مسکونی و سالم سازی محیط زیست جهت جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها در نظر گرفته شده ، از این رو باید دقت بالایی برای هریک از این کارکردها به کار گرفت.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری باید همراه با کسب منفعت بیشتر برای مردم، ارزش اضافه نموده بالاتر و نیز بالندگی فراوری و اشتغال باشد، اضافه نمود: متولیان تغییر کاربری باید در چارچوب موازین قانونی و نگاه توجه به مسایل مهمی از جمله پسماند، دسترسی راحت به امکانات ضروری و نیز توسعه پایدار روستایی به صدور مجوز تغییر کاربری اقدام نمایند.

وی بعلاوه به مجوزهای صادره برای واحدهای فراوریی و خدماتی اشاره نمود و گفت: دستگاه های متولی باید روند صدور مجوزها را تسهیل نمایند و پس از صدور در مورد اجرای تعهدات و خدمات نظارت های کافی را به انجام رسانند.

استاندار گیلان توضیح داد: توسعه پایدار استان گیلان و خودکفایی داخلی باید مورد توجه همه مسئولان باشد ، به همین سبب باید ضمن توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و شعارسال (فراوری ، اشتغال ، دانش بنیان) از سرمایه گذاران مستعد حمایت کرد.

هاست لینوکس گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد گیلان به صنایع کشاورزی وابسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید