افزایش 2 هزار میلیارد ریالی بودجه اتوبوسرانی طی سال آینده

به گزارش هاست لینوکس، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: 420 میلیارد تومان افزایش در ردیف های بودجه سال 1401 احصاء شده است.

افزایش 2 هزار میلیارد ریالی بودجه اتوبوسرانی طی سال آینده

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛علی نوای باغبان در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه بودجه به نوعی پیش بینی بوده و شرط اصلی تحقق بودجه است، اظهار کرد: بودجه جاری شاید در 500 ردیف شامل محیط زیست، بحران، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک و... است که به طور جداگانه آنالیز شد تا برآورد شهرداری و مقایسه بودجه سال جاری و سال آینده تعیین گردد.

باغبان اضافه کرد: طی جلسات مختلفی آنالیز مصارف شامل مصارف جاری و عمرانی مورد ارزیابی قرار گرفته و تمام موارد به طور ردیف به ردیف آنالیز و تعیین شده شهرداری در چه مواردی هزینه می نماید.

او ادامه داد: این موارد شامل مباحث عمرانی منطقه ها و مرکز است که در دفترچه متمرکز آمده اعم از تملک ها، مسیرگشایی ها و... است و در مورد سازمان ها نیز به طور جداگانه بودجه جاری و عمرانی آنالیز شده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد: در بعضی از این موارد پس از آنالیز پیشنهاد شورا را نیز اضافه کردیم. به طور مثال در مورد اتوبوس پس از آنالیز، کمیسیون به این نتیجه رسید که 200 میلیارد تومان برای بحث اتوبوس اضافه کنیم که سال آینده بتوان در موضوع حمل و نقل قدم های بیشتری برداشته گردد.

باغبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان مصارف شهرداری گفت: آنالیز بودجه جاری مرکز و منطقه ها در دستور کار واقع شده است که چون آمار و ارقام شهرداری به میزان کافی است و بیشتر این بودجه مربوط به حقوق و دستمزد است باید تعیین گردد که چه میزان در این خصوص پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه دو هفته برای نهایی کردن بودجه زمان اختصاص داده شده است، توضیح داد: اگر می خوهیم از زاویه بودجه به موضوع نگاه کنیم عدد و رقم ها تعیین است ولی اگر به چشم ماموریت نگاه می کنیم که می خواهیم ببینیم سال آینده می خواهیم چکار کنیم، باید تک به تک برنامه سازمان ها را آنالیز کنیم. زمانی دیگر نیز می توانیم این اقدام را انجام داده و مسائل و مسائل را آنالیز کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام آمادگی کمیسیون از آنالیز بودجه جاری با یاری شهرداری، اضافه کرد: مثلا در بودجه جاری بحث همسان سازی حقوق کارکنان گفته بودیم اگر برای سال آینده قصد انجام کاری داریم باید پیش بینی در بودجه 1401 داشته باشیم. به طوری که مثلا 100 میلیارد اضافه پیش بینی می کنیم تا اگر در همسان سازی تصویب شد، بتوان اقدامی انجام داد.

باغبان در بخش دیگری از سخنان خود در مورد بودجه عمرانی شهرداری تبریز نیز اظهار کرد: در مورد بودجه عمرانی می توانیم اولویت ها را آنالیز کنیم. پروژه های عمرانی، قطار شهری و مورد سوم نیز بودجه بقیه سازمان ها است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد: در سرانجام باید بالانس عایدی و مصارف را نیز ایجاد کنیم. به این معنی که اگر شهرداری آورده که سال آینده با 8 هزار میلیارد بودجه بسته می گردد، باید در منابع نیز آن را نشان دهیم. با وام اگر تامین می گردد که برای سال آینده اصرار کمیسیون این است که ما نیز از این مورد قانونی و توصیه شده استفاده کنیم. میثم ایازی خبرنگار هاست لینوکس در تبریز

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش 2 هزار میلیارد ریالی بودجه اتوبوسرانی طی سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 هزار میلیارد ریالی بودجه اتوبوسرانی طی سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید