افزایش دما و خاموشی در راه است

به گزارش هاست لینوکس، از هفته گذشته خاموشی های گاه و بی گاه مهمان خانه های مردم شده، هر چند که چندین روز است که میزان خاموشی ها کاهش یافته اما پیش بینی می گردد که در هفته پیش رو با افزایش دما شاهد تکرار خاموشی ها باشیم.

افزایش دما و خاموشی در راه است

به گزارش هاست لینوکس، خاموشی های پراکنده در کشور در ابتدا بدون اطلاع قبلی اتفاق می افتاد که موجب نارضایتی و گله مردم شد انتها صنعت برق پس از عبور از دوره غافلگیری اقدام به انتشار جداول خاموشی کرد، جداولی که چندان منطبق بر واقعیت نبود، در نهایت پس از تحمیل خاموشی های مکرر بر مردم جداول نسبتا درستی منتشر شد. با این حال در روزهای گذشته شاهد کاهش خاموشی ها هستیم.

موضوعی که طبق گفته مسئولان صنعت برق پایدار نخواهد بود و باید منتظر خاموشی ها در هفته پیش رو باشیم، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در مورد دلایل کاهش خاموشی ها در کشور به ایسنا گفت: باتوجه به بهبود شرایط دمایی کشور و کاهش دما که منجر به کاهش استفاده از کولرها و وسایل سرمایشی شده شاهد کاهش 4500 مگاواتی مصرف برق بودیم و علاوه بر آن مشترکان خانگی و صنعتی برای مدیریت مصرف مشارکت جدی داشتند که منجر به کاهش مصرف برق شد.

جمع آوری 352 مگاوات رمز ارز غیرمجاز

وی با اشاره به اقدامات اجرا شده برای جمع آوری رمزارزهای غیر مجاز، اظهار کرد: تا به امروز بیش از 352 مگاوات از مراکز استخراج رمزارز جمع آوری و در اختیار نهادهای انتظامی و قضایی قرار گرفتند و این طرح در بیش از 2600 مرکز رخ داده است و طی روزهای آینده نیز این فرایند ادامه دارد.

نیروگاه بوشهر به یاری روشنایی کشور آمد

به گفته سخنگوی صنعت برق کشور از سه روز گذشته نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار شده و در حداکثر فراوری خود قرار گرفته است و بخشی از برق کشور را تامین می نماید.

افزایش دما و خاموشی در راه است

رجبی مشهدی با اشاره به پیش بینی های اجرا شده برای هفته آینده نیز گفت: در اغلب نقاط کشور شاهد افزایش دما خواهیم بود و پیش بینی می گردد که میزان مصرف نیز رشد قابل توجهی داشته باشد و ما تمام کوشش خود را می کنیم که با اقدامات مدیریت مصرف و طرح های تشویقی که در اختیار داریم بتوانیم محدودیت های احتمالی را به حداقل ممکن برسانیم.

مردم همکاری نمایند

وی ادامه داد: قطعا در صورتی که امکان برطرف محدودیت ها مقدور نشد به شرکت های توزیع، سامانه برق من اطلاع رسانی خواهیم کرد. تقاضای ما این است که مشترکان در ساعات اوج مصرف میزان مصرف خود را کاهش دهد و در گذر از این شرایط ما را همراهی نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که برای هفته آینده احتمال خاموشی وجود دارد و یا خیر؟ گفت: بر اساس ارزیابی های اجرا شده هفته آینده شرایط دمایی رو به افزایش است و در روزهای آینده برای انتشار جداول اطلاع رسانی خواهیم کرد، ولی هفته بسیار گرمی پیش رو داریم و نیازمند همکاری مردم هستیم.

منبع: جام جم آنلاین

به "افزایش دما و خاموشی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دما و خاموشی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید