اصغر فرهادی: تراژدی مدرن جنگ بین خوب و خوب است

به گزارش هاست لینوکس، صبا/ اصغر فرهادی در جریان جلسه پرسش و پاسخ جشنواره فیلم سانتا باربارا درباره چگونگی ساخت و همینطور قصه فیلم قهرمان جدیدترین ساخته اش صحبت کرد. در بخشی از این گفتگو، مصاحبه کننده از فیلمساز کشورمان درباره کاراکتر بهرام که پول را به شخصیت رحیم قرض می دهد، می پرسد. سوال او اینگونه مطرح شد که کاراکتر بهرام می توانست در هر روایت دیگری یک شخصیت بدذات باشد اما اینجا او یک کاراکتر خیلی پیچیده است، به ویژه وقتی ما با گذشته او آشنا می شویم. می توانید درباره ساخت شخصیت بهرام به ما نکته ای بگویید.

اصغر فرهادی: تراژدی مدرن جنگ بین خوب و خوب است

فرهادی در پاسخ گفت: درست و دقیق اشاره کردید، بهرام می توانست به شخصیتی تبدیل شود که ما از آن متنفر باشیم، با این حال من در تمام مدتی که فیلم ساخته ام کاراکتری را خلق نکرده ام که آدم از آن متنفر باشد بلکه در پی این موضوع بودم که به آن شخصیت هم حق بدهیم و هم او را درک کنیم. این شخصیت حرف های کاملا منطقی و درستی می زند و ما جاهایی از فیلم حس می کنیم اگر ما هم به جای او (شخصیت بهرام) بودیم همین رفتار را انجام می دادیم. از طرف دیگر شخصیت مقابلش رحیم (با بازی امیر جدیدی) را هم درک می کنیم و فکر می کنیم او هم حرف درست را می زند.

فرهادی به این جمله کلیدی اشاره کرد که اینجا جنگ بین خوب و بد مثل تراژدی های کلاسیک نیست. تراژدیِ مدرن جنگ بین خوب و خوب است. او تاکید کرد: و شما به عنوان تماشاگر نمی دانید چه کسی برنده شود تا شادمان شوید. در هر حالت شما ناراحت هستید چون هر کدام که برنده شوند طرف دیگر باخته و شما ناراحت می شوید. در زندگی امروز ما هم همین شرایط است نمی دانیم طرف چه کسی را بگیریم. همه حقیقت همیشه نزد یک طرف نیست معمولا حقیقت بین آدم های مختلف پخش شده است.

منبع: همگردی

به "اصغر فرهادی: تراژدی مدرن جنگ بین خوب و خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصغر فرهادی: تراژدی مدرن جنگ بین خوب و خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید