ارواح مقدس، محافظان این غار شگفت انگیز هستند

به گزارش هاست لینوکس، غارها مکان های جالب و شگفت انگیزی هستند. امروز بزرگترین و منحصربه فردترین غار رودخانه ای دنیا را معرفی می کنیم. غار تام خون سی در لائوس.

ارواح مقدس، محافظان این غار شگفت انگیز هستند

غار تام خون سی بزرگ ترین غار رودخانه ای دنیا است که در مرکز لائوس واقع شده است. اگر می خواهید از این غار زیبا بیشتر بدانید در ادامه هاست لینوکس را همراهی کنید.

غار تام خون سی

غار تام خون سی، از نوع غار رودخانه ای است، زیرا در داخل این غار رودخانه ژی بانگ فای جاری است. داخل غار به مقدار ای بزرگ و وسیع است که قابلیت ساخت یک شهر زیرزمینی بزرگ را دارد.

مردمان لائوس با این غار سال هاست که آشنا هستند زیرا رودخانه ژی بانگ فای، مدت ها است که به اقتصاد مردم این منطقه خدمت نموده است. آن ها از این رودخانه قرن ها است که ماهی صید می کنند.

کشف تام خون سی

این غار برای اولین بار در سال 1905 به وسیله فردی فرانسوی به نام پل مکی کشف شد. طبق گفته گروهی که این غار را کشف کردند، این غار بخش پنهان رودخانه ژی بانگ فای است که با ارتفاع 120 و طول 200 متر یکی از بزرگ ترین غارهای رودخانه ای دنیا است.

قبل از کشف غار، مردم محلی به دهانه این غار می رفتند تا در آن ماهیگیری کنند. در سال 2005 این غار به روی علاقه مندان به طبیعت باز شد.

در سال 2008 نشنال جئوگرافیک این غار را بزرگ ترین غار رودخانه ای دنیا معرفی کرد و این محل تبدیل به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری دنیا شد.

در ورودی غار، سکویی 60 متری واقع شده است. بلندترین نقطه این غار ارتفاعی بیش از 100 متر دارد که در آنجا می توانید چشم اندازی تماشایی و باشکوه از غار داشته باشید.

غار سنگ ها در این محل 20 متر ارتفاع دارد و در این غار اسرارآمیز حتی می توانید مروارید هم پیدا کنید. دیواره های سنگ آهکی این غار، رنگارنگ و چشم نواز هستند و جنگلی سرسبز و انبوه در دهانه آن واقع شده است. اگر به دیدنی های دنیا علاقه دارید، برترین پارک های مجسمه سازی دنیا را بخوانید.

تام خون سی غاری جادویی

درباره این غار داستان های افسانه ای زیادی وجود دارد. مردم بر این باور هستند که در این غار حیرت آور، ارواحی زندگی می کنند که به طور اسرار آمیزی از مردم محلی محافظت می کنند. مردم لائوس می گویند اگر ابزار موسیقی خود را به صورت شکسته در این غار رها کنند، روز بعد آن ها را سالم می یابند!

آن ها بعلاوه بر این باور هستند که هر وقت کسی از روی صخره های این غار بیفتد، ارواحی مقدس از او محافظت می کنند و به همین علت است که تا به امروز در این غار هیچ حادثه ای اتفاق نیفتاده است.

هر سال مردم محلی جشنی را برگزار می کنند تا احترام خود را به این ارواح مقدس نشان دهند و برای بستگان خود و گردشگران برترین ها را آرزو کنند. جذابیت جادویی و معماگونه این غار قابل مقایسه با هیچ جای دیگری نیست. در داخل غار می توانید قایق سواری کنید و یا از صخره ها بالا روید تا زیبایی های آن را بهتر ببینید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب شب های فرحزاد، خنک و دلپذیر را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "ارواح مقدس، محافظان این غار شگفت انگیز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارواح مقدس، محافظان این غار شگفت انگیز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید