3 پروژه درمانی در خراسان شمالی افتتاح می شود

به گزارش هاست لینوکس، خبرنگاران/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی گفت: سه پروژه درمانی در خراسان شمالی افتتاح می شود.

3 پروژه درمانی در خراسان شمالی افتتاح می شود

محمد پاکمهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات هلال احمر خراسان شمالی برگزار گشت، با اشاره به اینکه مراکز درمانی و خدمات بهداشت و درمان در استان باید افزایش پیدا کند، اضافه کرد: در کمیسیون تلفیق پیروز شدیم که سه پروژه درمانیِ بیمارستانی در شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد، و مانه و سملقان مصوب کنیم که این پروژه ها دارای ردیف اعتباری هستند.

وی با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی امام رضا(ع) در بجنورد هم به بهره برداری خواهد رسید، اضافه کرد: برای این پروژه 12 میلیارد تومان اعتبار اولیه و 40 میلیارد تومان تا خاتمه کارِ پروژه مصوب شده است و این پروژه دارای چهار هزار و 700 متر بنا و چهار هزار و 200 متر محوطه است.

پاکمهر با اشاره به اینکه حق نوار مرزی دوباره برقرار می شود، شرح داد: خراسان شمالی دارای 300 کیلومتر مرز مشترک است که مسئله حق نوار مرزی و سهمیه سوخت مرزنشینان از موضوعات مهم برای پیگیری است و در پی دریافت سهمیه سوخت مرزنشینان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه سوخت مرزنشینان بین 750 تا یک میلیون تومان است، شرح داد: 12 استان مرزی در کشور داریم که به تعدادی از این استان ها سهمیه سوخت مرزنشینان تعلق نگرفته است و خراسان شمالی یکی از این استان ها است و به طور قطع در پی مطالبات مردم استان هستیم.

کننده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتقال آب دریای عمان به استان بسیار مورد اهمیت است، تاکید کرد: 300 روستای استان در معرض تنش آبی قرار دارند و انتقال آب دریای عمان به استان می تواند بخشی از این تنش های آبی را حل می کند.

پاکمهر با اشاره به اینکه بیش از 85 روستا با تانکر آب شرب دریافت می کنند، شرح داد: 11 دشت ممنوعه در استان داریم که از این تعداد هشت دشت ممنوعه بحرانی است.

وی با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون برای مقابله با کرونا، اضافه کرد: مقدار بستری سنین 60 سال به بالا که واکسن تزریق کرده بودند کاهش چشمگیری یافته است و از همین جهت باید تمام افراد واکسینه شوند و این تنها راه مقابله با کرونا است.

پاکمهر با اشاره به اینکه کرونا در رفتار اجتماعی، روح و روان، آموزش، اقتصاد و... اثرگذار بوده است، شرح داد: اگر بخواهیم مقابله مناسبی با کرونا داشته باشیم باید فرهنگ تزریق واکسن را رواج دهیم.

کننده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنایع استان بر اساس قانون موظف به اجرای مسئولیت اجتماعی هستند، تاکید کرد: در حال حاضر بر اساس قانون صنایع استان باید یک درصد از درآمد خالص را در حوزه مسئولیت اجتماعی اختصاص دهند که در پی افزایش این اعتبارات هستیم.

وی از اختصاص 408 میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به استان خبر داد و گفت: اعتبارات مذکور در استان بی سابقه بوده است و در مجلس شورای اسلامی در پی ساماندهی اختصاص این اعتبارات به استان هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "3 پروژه درمانی در خراسان شمالی افتتاح می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پروژه درمانی در خراسان شمالی افتتاح می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید