138 میلیون هکتار از اراضی ملی تثبیت شده است

به گزارش هاست لینوکس، مسعود منصور گفت: تا به امروز 138 میلیون هکتار از اراضی ملی تثبیت شده تا سند آن را به نام دولت و به نمایندگی سازمان جنگل ها دریافت کنیم.

138 میلیون هکتار از اراضی ملی تثبیت شده است

به گزارش گروه اجتماعی هاست لینوکس، مسعود منصور درباره حدنگاری اراضی ملی گفت: به موجب اجرای قانون ملی شدن جنگل ها و مراتع، از 164 میلیون هکتار پهنه کشور حدود 140 میلیون هکتار بعنوان اراضی ملی تشخیص داده شده است.

وی گفت: بر اساس اقدامات اجرا شده در دهه های گذشته، پیش بینی ما این است که حدود 138 میلیون هکتار را باید تثبیت کنیم و به نام دولت به نمایندگی سازمان جنگل هاسند اخذ کنیم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اضافه نمود: با اجرای قانون کاداستر از اسفند سال 1393 تا سرانجام 1398 مجموعاً حدود 38 میلیون هکتار از اراضی ملی کاداستر شد و برای آن ها سند تک برگی صادر شد.

وی ادامه داد: در سال 99 و با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و با یک حرکت جهادی توانستیم برای 54 میلیون هکتار دیگر سند کاداستری بگیریم.

منصور گفت: به این ترتیب تا سرانجام سال 99، نود و دو میلیون هکتار از اراضی ملی تثبیت و برای آن ها اسناد تک برگی صادر شد، برای به جامانده نیز هدفگذاری نموده بودیم که در سال 1400 تمام گردد که تا سرانجام آبان ماه سال جاری 22 میلیون هکتار دیگر نیز کاداستر شد.

وی اضافه نمود: بنابراین تا به امروز در مجموع برای 113 میلیون و 800 هزار هکتار از اراضی ملی سند کاداستری صادر شده است که امیدواریم حدود 22 میلیون هکتار به جامانده نیز تا سرانجام سال جاری به اتمام برسد.

منصور ابراز امیدواری کرد تا سرانجام سال 1400 صدور سند کاداستری اراضی ملی به اتمام برسد.

وی گفت: واحد کار ما پلاک ثبتی است و در پلاک های ثبتی علاوه بر اراضی ملی، پهنه های کشاورزی، سکونت گاه ها، راه ها و مسائل دیگر نیز خود به خود نمایش داده می شوند و کاداستری می شوند بنابراین وقتی ما اعلام می کنیم که کاداستر اراضی ملی اجرا شده در واقع پهنه اراضی کشاورزی نیز به موازات اراضی ملی کاداستر شده است.

منصور ادامه داد: فقط در این میان مالکیت کشاورزان و زارعین در پهنه کشاورزی باقی می ماند که به وسیله مردم و سازمان امور مربوطه پیگیری می گردد تا منجر به صدور اسناد کشاورزی برای زارعین و کشاورزان گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: پهنه اراضی ملی 138 میلیون هکتار است و ممکن است در یکی دو میلیون هکتار اراضی اختلافی باشد که آن هم به وسیله کمیسیون ماده واحده، شعب ویژه و یا کمیسیون برطرف اختلافات مشخص تکلیف می گردد و تا به امروز نیز در کمیسیون های ماده واحده تا قبل از قانون برطرف تداخل، حدود یک میلیون هکتار از اراضی ملی را مشخص تکلیف و به مستثنیات تبدیل نموده اند.

وی اضافه نمود: این دو هیچ منافاتی باهم ندارند و در واقع پیش احتیاج برطرف تداخلات، وجود نقشه های کاداستری است.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: حتی اگر در جایی اختلافی وجود داشته باشد یک میلیون در مقابل 138 میلیون هکتار عددی نیست و نمی گردد همه اراضی ملی را معطل یک میزان کوچک از اراضی اختلافی کرد و ضمناً حتی یک میلیون هکتار نیز وقتی می خواهد برطرف تداخل گردد، مستلزم دو نقشه کاداستری است، یکی نقشه اجرای قانون ملی شدن و دیگری نقشه قانون اصلاحات ارزی، بنابراین کاداستر ما عملاً می تواند موضوع برطرف تداخل را تسریع بخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "138 میلیون هکتار از اراضی ملی تثبیت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "138 میلیون هکتار از اراضی ملی تثبیت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید