باکو: سوء تفاهمات رفع شده و نقشه راه جدیدی با ایران طراحی خواهیم کرد

به گزارش هاست لینوکس، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به برطرف سو تفاهمات بین باکو و تهران گفت: به زودی نقشه راه جدیدی در روابط دو کشور طراحی خواهیم کرد.

باکو: سوء تفاهمات رفع شده و نقشه راه جدیدی با ایران طراحی خواهیم کرد

به گزارش گروه بین الملل هاست لینوکس، جیحون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در نشست خبری خاتمه سال میلادی خود در پاسخ به سوال هاست لینوکس درباره روابط جمهوری آذربایجان و ایران با اشاره به اولین سفر رسمی حسین امیرعبدالهیان وزیر خارجه کشورمان به باکو گفت: با آقای امیرعبدالهیان طی چند ماه گذشته سه بار ملاقات کردیم. در ملاقاتهایی که داشتیم، راههای توسعه روابط را آنالیز می کردیم.

وی با بیان اینکه طی چند ماه اخیر در روابط بین دو کشور تنشی بوجود آمد، گفت: یک تنش کوتاه مدت بود که ناشی از سوتفاهماتی بین دو کشور بود. در ملاقاتهایم با همتایم، تاکید داشتیم که این سوتفاهم در زمانی کوتاه باید حل گردد زیرا نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور ایفا می نماید.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان ادامه داد: روسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان در نشست عشق آباد یک ملاقات صمیمی داشتند و درباره مسائل مختلف با یکدیگر مصاحبه کردند. در ملاقاتم با امیرعبدالهیان در باکو درباره نشستهای مشورتی سیاسی مصاحبههایی داشتیم و تصمیمهایی گرفته شد. بین سخنگویان وزارت خارجه ایران و جمهوری آذربایجان برای ایجاد رابطه تفاهماتی شکل گرفته است.

بایرام اف اضافه کرد: درباره پروژه های مالی نیز مصاحبههایی انجام گرفت. بعضی از این پروژه ها در جریان است که برای افزایش آنها تفاهماتی صورت گرفت. ایجاد پل بر روی رودخانه آستارا، افزایش همکاری بین ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، یکپارچه سازی سیستم انرژی و پروژه های دیگر تداوم می یابد.

وی با بیان اینکه گاز ترکمنستان به وسیله ایران به آذربایجان منتقل می گردد، گفت: کریدور ایران، آذربایجان و گرجستان از جمله پروژه های دیگر ماست که درباره تسریع آن مذاکره شد.

وزیر خارجه آذربایجان بر برگزاری کمیسیون مالی دولتی بین دو کشور در آینده نزدیک تاکید نمود و گفت: در این خصوص نقشه راه جدیدی بین دو کشور آماده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "باکو: سوء تفاهمات رفع شده و نقشه راه جدیدی با ایران طراحی خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو: سوء تفاهمات رفع شده و نقشه راه جدیدی با ایران طراحی خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید