10 بازی انحصاری عالی ایکس باکس که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید

به گزارش هاست لینوکس، کنسول های ایکس باکس در این مدت در زمینه اجرای بازی های قدیمی (Backwards Compatibility) بسیار خوب عمل کردند. حال نوبت به نسل 9 رسیده است. یکی از ویژگی های نسل 9 کاهش شدید زمان اجرای بازی است. همینطور اینکه رزولوشن عناوین نیز ارتقاء بسیاری داشته است. به همین دلیل تجربه بعضی از این عناوین قدیمی با تکنولوژی نو بسیار لذت بخش خواهد بود.

10 بازی انحصاری عالی ایکس باکس که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید

سیستم اجرای بازی های قدیمی در سال 2015 برای کنسول های مایکروسافت معرفی گردید. این سیستم باعث می شد تا کاربران بتوانند عناوین ایکس باکس تا نسل 6 که اولین ایکس باکس در آن عرضه شد، تجربه نمایند. به نوبه خود در زمینه کنسول ها این تکنولوژی بسیار مهم بوده و هواداران بسیاری دارد.

از ویژگی های مثبت این سیستم، اجرای عناوین بسیار قدیمی است. به همین خاطر افراد زیادی می توانند با آن خاطره بازی نمایند. حال در این متن ما قصد داریم تا شما را با تعدادی از عناوین قدیمی که ارزش تجربه دوباره روی نسل 9 را دارند، آشنا کنیم. دقت کنید که این عناوین انحصاری ایکس باکس بوده و روی کنسول دیگری وجود ندارند.

10. هیلو وارز 2 (Halo Wars 2)

هیلو وارز 2 با گرافیک بهتر نسبت به شماره 1 عرضه شد. نکته اینجا بود که ارتقاء بازی تنها در زمینه گرافیک نبود. بلکه این عنوان در زمینه گیم پلی و مبارزات نیز پیشرفت بسیاری داشت. در اصل ساخت یک بازی استراتژی همزمان (Real Time) برای تفهیم گستردگی مبارزات هیلو الزامی بود. به همین خاطر این عنوان ساخته شد و توانست به خوبی این موضوع را نشان دهد. اگر شما در پی این عنوان تاکتیکی هستید، حتماً به هیلو نگاهی بیاندازید.

9. کرک داون (Crackdown)

این بازی به سبک جهان باز و سوم شخص است. چندین شماره نیز از این عوان منتشر شده که هیچ کدام به قدرت شماره 1 نبودند. کرک داون به کاربران اجازه می داد تا در یک جهان مشابه سایبرپانک به گشت و گذار بپردازند. تعداد حرکات زیادی در این بازی وجود داشت و از طرفی سیستم توانایی ها و قابلیت ها این عنوان را از موارد دیگر جدا می کرد. بحث اصلی اینجاست که هدف اصلی کرکدون لذت بردن کاربر است. به همین خاطر به تمام روش های ممکن باعث خواهد شد که شما از بازی لذت ببرید.

8. اودیسه گمشده (Lost Odyssey)

اودیسه گمشده یکی از برترین داستان های سبک نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) را در تاریخ این سبک ارائه می دهد. جهانی این بازی چیزی میان فاینال فانتزی 7 و Xenoblade Chronicle است. شما باید یک گروه بزرگ از قهرمانان را بسازید و به سمت هدف خود به پیش بروید. تنها مشکل اودیسه گمشده در زمان عرضه، لود تایم زیاد بود. البته این مشکل دیگر در نسل 9 وجود ندارد.

7. نینجا گایدن: سیاه (Ninja Gaiden: Black)

اگر شما با نینجا گایدن آشنایی ندارید، این عناوین چیزی میان شاهزاده ایرانی (Prince of Persia) و بایونتا (Bayonetta) هستند. این حالت هم به دلیل اکشن به همراه پازل های مختلف در محیط بازی بوجود آمده است. شرکت سازنده نینجا گایدن توانست با ساخت یک جهانی زیبا به همراه مبارزات عالی یکی از برترین مجموعه های ژاپنی را برای کاربران غربی بسازد. همینطور اینکه گرافیک این عناوین با وجود گذشت چندین سال از عرضه همچنان بسیار خوب هستند. حال که نرخ فریم آن نیز در نسل تازه بیشتر شده، قطعاً تجربه بازی نیز لذت بخش تر خواهد بود.

6. گیرز 5 (Gears 5)

می توان گفت که تمام عناوین گیرز ارزش تجربه دوباره را دارند. با اینحال شماره 5 توانست به خوبی چیزی که هواداران انتظار دارند را ارائه دهد. داستان خوب به همراه گرافیک و مبرزات بسیار عالی باعث شدند تا این عنوان یکی از برترین موارد در مجموعه گیرز باشد. همینطور اینکه تجربه آن به شکل کوآپ (Co-op) بسیار لذت بخش خواهد بود. همینطور اینکه گیرز 5 روی گیم پس حضور دارد. پس بهانه ای برای تجربه نکردن آن وجود ندارد.

5. فیبل 2 (Fable 2)

مجموعه فیبل تاریخچه عجیبی دارد. اولین عنوان آن به شدت میان افراد معروف بود. دومین عنوان به دلیل داستان نه چندان جالب مورد انتقاد شدید نهاده شد. از طرفی سومین عنوان بیشتر برای تازه کاران بود و به همین خاطر مکانیک بازی و گیم پلی آن ساده تر شده بود. اگر شما در پی تجربه یکی از عناوین فیبل هستید، شماره 2 برترین مورد است. به دلیل اینکه گیم پلی آن به شدت روان و خوب بوده و در زمینه داستان با وجود اینکه مشکلاتی دارد ولی قابل تحمل است. همینطور اینکه یکی دید کلی خوبی از مجموعه به شما می دهد.

4. الن ویک (Alan Wake)

اگر شما تا الان الن ویک را تجربه نکرده اید، باید حتماً این کار را انجام دهید. بازی الن ویک مثل این می ماند که داستان های استفن کینگ زنده شده و بتوان در آن زندگی کرد. این بازی بسیار عجیب بوده و سبک منحصر به فردی دارد. نکته اینجاست که با وجود این حالت خاص، به دلیل داستان بسیار خوبی که دارد، افراد بسیاری به آن جذب شدند. همینطور اینکه در مواقعی الن ویک واقعاً ترسناک است. چندی پیش نیز بازسازی این عنوان عرضه شد. با اینکار رمدی دوباره الن ویک را زنده کرد تا افراد بیشتری آن را تجربه نمایند.

3. امپراطوری جید (Jade Empire)

امپراطوری جید از عناوین به شدت دوست داشتنی شرکت بایوور (Bioware) است. این عنوان در جهانی اساطیری چین جریان داشته و هنری که در آن وجود دارد بی نظیر است. اگر بخواهید الان آن را تجربه کنید شاید کمی با گرافیک آن اذیت شوید. با اینحال این عنوان همچنان بسیار زیبا بوده و قطعاً داستان آن شما را جذب خواهد نمود. از طرفی با وجود سیستم مبارزه خاصی که دارد قطعاً از آن لذت خواهید برد.

2. سانست اوردرایو (Sunset Overdrive)

اگر شما در پی یک بازی هستید که استرس شما را کاهش دهد، سانست اوردرایو برای شماست. شما در جهانی این بازی به گشت و گذار خواهید پرداخت و اصلاً خسته نخواهید شد. اینسامنیک (Insomniac) با این عنوان توانست قدرت خود را در زمینه گیم پلی نشان دهد. حضور تعدادی زامبی به همراه اسلحه های متفاوت باعث خواهند شد تا هیجان این بازی کم نگردد. سبک خاص آرکید گونه آن نیز مانع از بیش از حد ترسناک شدن آن می گردد.

1. هیلو 2 (Halo 2)

عناوین هیلو قطعاً نیازی به تبلیغ ندارند. هیلو 2 از هر نظر یک بازی بی نظیر و کامل است. از لحاظ داستانی گرفته که یکی از کامل ترین موارد در این مجموعه است. از طرفی بخش آنلاین آن نیز جزء برترین ها در نسل خودش است. پس اصلاً نیازی به شرح نیست که این عنوان را قطعاً باید تجربه کنید و نباید آن را از دست دهید. از طرفی با حضور آن روی گیم پس دیگر بهانه ای برای تجربه نکردن آن وجود ندارد. هیلو 2 را می توان برترین عنوان مجموعه هیلو دانست.

حال نظر شما چیست؟ آیا موارد این فهرست طبق چیزی که شما انتظار دارید بودند؟ آیا بازی ای وجود دارد که از نظر شما جایش در این فهرست خالی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gameluster.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 بازی انحصاری عالی ایکس باکس که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی انحصاری عالی ایکس باکس که باید روی سری ایکس و اس تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید