کلیات طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق تصویب شد

به گزارش هاست لینوکس، نمایندگان مجلس در نشست صحن علنی امروز و در جریان آنالیز طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق، با بیش از دو سوم آراء با کلیات این طرح موافقت کردند.

کلیات طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق تصویب شد

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در شرح اهمیت طرح مانع زدایی از صنعت برق گفت: این طرح میخواهد بعضی خلأهای قانونی در توسعه صنعت برق را از بین برده و ضمانت قانونی برای آن ایجاد کند.

نمایندگان بعد از تصویب کلیات وارد آنالیز جزئیات شدند و ماده (1) این طرح را هم با 174 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

در ماده (1) این طرح آمده است؛ دولت به وسیله وزارت نفت مکلف است سوخت صرفه جویی شده یا مصرف نشده حاصل از اجرای طرح های بهینه سازی را معادل میانه بازدهی نیروگاه های حرارتی محاسبه کند و این سوخت را بر اساس ساز و کار ماده (12) قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر و ارتقای نظام اقتصادی کشور مصوب 1 / 2 / 1394 به سرمایه گذاران معرفی شده به وسیله وزارت نیرو تحویل دهد و یا معادل ریالی آن را پرداخت کند. وزارت نیرو مکلف است طرح های فوق الذکر را با اولویت کولرهای آبی و گازی، سامانه های روشنایی و کاهش تلفات شبکه برق، به نحوی سیاست گذاری کند که سالانه حداقل یک درصد از شدت مصرف برق کشور را کاهش دهد.

در جریان آنالیز این ماده، با پیشنهاد مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون انرژی عبارت یک درصد از مصرف برق به عبارت یک درصد از شدت مصرف برق اصلاح شد که توجیه آن این بود که شدت مصرف انرژی به اندازه واحد فراوری است و افزایش اندازه انرژی به خودی خود مشکل ندارد و آنچه باید مد نظر باشد شدت مصرف انرژی است که باید اصلاح گردد. او بعلاوه معتقد بود شدت مصرف انرژِی در خاتمه برنامه ششم باید به یک دوم 10 سال پیش می رسید که در این زمینه نیز کوتاهی شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "کلیات طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیات طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید