چگونه سریع لاغر شویم؟

به گزارش هاست لینوکس، اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تصمیم دارید در کوتاه ترین زمان کاهش وزن چشم گیری داشته باشید و به سلامتیتان هم آسیبی نرسد روش های موثر برای کاهش وزن را در ادامه مطالعه نمایید.

چگونه سریع لاغر شویم؟ این روزها همه در پی روش هایی برای کاهش وزن سریع هستند. رژیم های زیادی در این بین خودنمایی می نمایند و قول لاغری سریع را به شما می دهند. همین ابتدای کار باید به این نکته اشاره کنم که یک رژیم غذایی خوب، به هیچ وجه سریع و غیرمعقول نیست. اگر دیدید وعده های کاهش وزن سریع یک روزه و یا یک هفته ای را به شما می دهند، به این راه حل شک کنید. برترین و ساده ترین راه برای کاهش وزن، کم کردن اندازه وعده های غذایی است. با این حال اگر همین حالا هم کم غذا می خورید و بیشتر ورزش می کنید اما همچنان وزنتان تغییری نمی نماید، در این مقاله ترفندهای کوچکی هست که با استفاده از آن ها به کاهش وزن خود سرعت می دهید و از استپ وزن پیشگیری می کنید.

برای کاهش وزن سریع آب بنوشیدبا نوشیدن آب احساس سیری می کنید در نتیجه کمتر غذا می خورید. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به کاهش وزن یاری می نماید، چون بدن تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرد. اگر 8 تا 10 لیوان زیاد است مجبور نیستید به خود فشار بیاورید؛ فقط بدن را هیدراته نگه دارید که احساس تشنگی نکنید. بسیاری از افراد به خاطر هوس غذایی، کمبود انرژی یا بی حوصلگی، به سراغ غذا می فرایند و این عادت های اشتباه سبب افزایش وزن غیرضروری می گردد. پژوهش ها نشان داده اند افرادی که 30 دقیقه قبل از وعده غذایی دو لیوان آب می نوشیدند و بدنشان را هیدراته می کردند، پس از 3 ماه نسبت به کسانی که قبل از وعده غذایی آب نمی نوشیدند، حدود یک و نیم کیلو بیشتر وزن کم کردند. بنابراین از همان ابتدای صبح که از خواب بیدار می شوید آب بنوشید و هنگام خروج از منزل با خود بطری آب ببرید تا هیچگاه بدنتان دچار کم آبی نگردد.

برای کاهش وزن سریع یک دفترچه غذایی داشته باشید.دفترچه غذایی شاید زیاد مجذوب کننده نباشد اما بسیاری از پژوهش ها ثابت نموده اند که این روش بسیار مفید است. پژوهشگران معتقدند داشتن یک دفترچه یادداشت غذایی سبب دو برابر شدن موفقیت در کاهش وزن می گردد. بدون این دفترچه بسیاری از افراد، میان وعده ها و غذاهایی که بدون دقت خورده اند را فراموش می نمایند. بعدها همین غذاهای کوچک که با بی توجهی خوردیم روی هم جمع می شوند و وزنمان افزایش پیدا می نماید. اگر اهل کاغذ و قلم نیستید از اپلیکیشن موبایل برای یادداشت برداری بهره ببرید. دفترچه غذایی یاری می نماید زمانی هایی را که بی توجه غذا می خوردید، شناسایی کنید.1

کالری کمتری دریافت کنیدرمز موفقیت در کاهش وزن سریع، استفاده از رژیم های بسیار کم کالری یا کم کالری است. رژیم بسیار کم کالری (VLCD) درواقع یک برنامه کاهش وزن سریع است که درآن کالری های دریافتی به شدت محدود می شوند. کارشناسان تغذیه معتقدند که رژیم غذایی بسیار کم کالری برای افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) بالایی دارند مناسب است و به علت اینکه باید روزانه 800 کالری و یا کمتر دریافت نمایند، استفاده از این رژیم غذایی باید تحت نظر پزشک انجام گردد.

آهسته غذا بخوریدافرادی که آهسته غذا می خورند همیشه کالری کمتری مصرف می نمایند و اغلب از چاقی رنج نمی برند. سرعت غذا خوردن خود را کم کنید، به معده خود اجازه دهید تا هضم را انجام داده و در مدت وعده غذایی احساس سیری کند که به شما یاری می نماید تا فقط به اندازهی که بدن احتیاج دارید مصرف کنید. یک تحقیق نشان می دهد که افزایش تعداد دفعات جویدن قبل از بلع اندازه غذای مصرفی را کاهش داده و به کنترل وزن یاری می نماید.

مصرف سبزیجات را افزایش دهیدسبزیجات بر خلاف دانه های سفید از کربوهیدارت پیچیده تشکیل شده اند و به این معنی است که زمان بیشتری برای هضم می خواهند و احساس سیری و رضایت را برای مدت طولانی تری فراهم می نمایند. یک تحقیق اخیرا بیان می نماید که تیلاکوئید یافت شده در اسفناج می تواند از میل شدید و گرسنگی جلوگیری کند که می تواند به کاهش وزن سریع یاری کند. به علاوه از آنجایی که سبزیجات از درصد بالایی آب تشکیل شده اند، باعث افزایش ادرار و خروج وزن آبی اضافی و در نهایت لاغر شدن می شوند.2

پروتئین را به رژیم غذایی خود اضافه کنیدوقتی صحبت از کاهش وزن می گردد ، پروتئین پادشاه مواد مغذی است.

بدن شما هنگام هضم و متابولیزه کردن پروتئینی که می خورید ، کالری می سوزاند ، بنابراین یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند سوخت و ساز بدن را تا 80-100 کالری در روز تقویت کند.

بعلاوه رژیم با پروتئین بالا می تواند احساس سیری بیشتری داشته و اشتهای شما را کاهش دهد. در حقیقت ، بعضی از مطالعات نشان می دهد که مردم بیش از 400 کالری کمتر در روز در رژیم غذایی با پروتئین بالا مصرف می نمایند.

حتی چیزی به سادگی خوردن صبحانه با پروتئین بالا (مانند تخم مرغ) می تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

از غذاهای فرآوری شده خودداری کنیدغذاهای فرآوری شده معمولاً حاوی قندهای اضافه شده ، چربی ها و کالری اضافی هستند.

علاوه بر این ، غذاهای فرآوری شده به گونه ای طراحی شده اند که شما را در حد امکان غذا بخورد. آنها بسیار بیشتر از غذاهای غیر فرآوری شده باعث خوردن اعتیاد آور می شوند.

قهوه بنوشیدخوشبختانه مردم متوجه شده اند که قهوه نوشیدنی سالم است که با آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات مفید بارگیری می گردد. نوشیدن قهوه با افزایش سطح انرژی و مقدار کالری که می سوزانید ، می تواند از کاهش وزن حمایت کند.

قهوه ممکن است متابولیسم شما را با 3 تا 11٪ تقویت کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 23 تا 50٪ کاهش دهد. علاوه بر این ، قهوه سیاه از نظر لاغری بسیار مفید است.

چای سبز بنوشیدچای سبز نوشیدنی طبیعی است که حاوی آنتی اکسیدان است. نوشیدن چای سبز با فواید بسیاری از جمله افزایش چربی سوزی و کاهش وزن همراه است. چای سبز ممکن است انرژی را 4٪ افزایش داده و چربی سوزی را تا 17٪ افزایش دهد ، خصوصاً چربی مضر شکم.

چای سبز ماتا نوعی چای سبز پودر است که حتی از چای سبز معمولی نیز می تواند مزایای سلامتی بسیار قدرتمندتری داشته باشد.3

مصرف قند و کربوهیدرات را کم کنیدمهم ترین بخش این برنامه، کاهش مصرف قند و کربوهیدرات است. اینها غذاهایی هستند که فراوری انسولین را افزایش می دهند. خوب است بدانید که انسولین، اصلی ترین هورمون ذخیره چربی در بدن است. وقتی انسولین کاهش می یابد، ذخایر چربی آزاد می شوند و بدن این چربی ها را به جای کربوهیدرات می سوزاند.

مزیت دیگر کاهش انسولین این است که کلیه های شما، سدیم و آب اضافی را از بدن تان خارج می نمایند و در نتیجه نفخ و وزن آب اضافی غیرضروری کاهش می یابد.

اگر این شیوه را در پیش بگیرید، اصلا عجیب نیست که در هفته اول، حدود 5 کیلوگرم از وزن تان کم کنید؛ هم چربی بدن تان کم می گردد و هم وزن آب بدن تان.

سه روز در هفته، وزنه بزنیددر این برنامه کاهش وزن، شما احتیاجی به ورزش کردن ندارید، اما توصیه می گردد ورزش کنید. برترین انتخاب این است که 3 تا 4 بار در هفته به باشگاه بروید. بدن تان را گرم کنید، وزنه بزنید و سپس حرکات کششی انجام بدهید. اگر تازه عضو باشگاه شده اید و آشنایی قبلی ندارید، با یک مربی مشورت کنید.

با زدن وزنه، اندازهی کالری می سوزانید و جلوی کُند شدن سرعت سوخت و سازتان را می گیرید. کُندی سوخت وساز، یکی از عوارض جانبی رایج ناشی از کاهش وزن است.

مطالعاتی که در خصوص رژیم های کم کربوهیدرات اجرا شده است، نشان می دهد شما حتی می توانید هم زمان با کاهش مقادیر چشمگیری از چربی بدن تان، کمی عضله هم بسازید.

اگر زدن وزنه برای تان جالب نیست، می توانید تمرینات هوازی ساده تری انجام بدهید مانند: دویدن، پیاده روی تند، شنا و یا یپاده روی ساده؛ همین ها کافی هستند.4

پی نوشت:

1.www.kermany.com

2.www.zoomlife.ir

3.www.beytoote.com

4.www.chetor.com

منبع: راسخون

به "چگونه سریع لاغر شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سریع لاغر شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید