چطور فروش محصولاتم را بیشتر کنم؟

به گزارش هاست لینوکس، فروش بیشتر و دستیابی به سود گسترده، خواسته مهم هر کسب وکاری است که برای رسیدن به آن اقدامات مختلفی انجام می گردد. هر کسب وکار با توجه به نوع خدمات و محصولات خود روش هایی را باهدف افزایش فروش انتخاب می نماید اما ممکن است گاهی انتخاب این روش ها، نتیجه بخش نباشد.

چطور فروش محصولاتم را بیشتر کنم؟

فروش بیشتر و دستیابی به سود گسترده، خواسته مهم هر کسب وکاری است که برای رسیدن به آن اقدامات مختلفی انجام می گردد.

هر کسب وکار با توجه به نوع خدمات و محصولات خود روش هایی را باهدف افزایش فروش انتخاب می نماید اما ممکن است گاهی انتخاب این روش ها، نتیجه بخش نباشد.

در این مقاله ما قصد داریم نگاهی داشته باشیم به مهم ترین مواردی که در فرایند افزایش فروش محصولات باید طی کنیم تا به نتیجه مثبتی برسیم. اگر شما هم از دسته افرادی هستید که هنوز پیروز نشده اید به هدف خود در میزان فروش دست یابید، به شما میگوییم که این مقاله برای شماست.

انتخاب روش های معرفی محصول، میانبری برای رسیدن به فروش بالاتر

تبلیغات مانند خون در رگ هر کسب وکاری است. نمی توان کسب وکار را جدا از تبلیغات دانست. قطعا شما برای معرفی محصولتان احتیاج به معرفی آن دارید. اما بهترین روش معرفی را می دانید؟

حتی اگر بهترین، باکیفیت ترین و مورداحتیاجترین محصول بازار را هم فراوری کنید، باز هم به معرفی آن احتیاج دارید زیرا در غیر این صورت تنها صاحب یک الماس گمنام هستید که آورده ای برای شما ندارد. اما انتخاب روشی اصولی، صحیح و متناسب با محصولتان برای معرفی بسیار مهم است. به همین دلیل باید تحقیقات کاملی درباره انواع روش های افزایش فروش و دیجیتال مارکتینگ داشته باشید. در ابتدا شاید همه چیز ساده به نظر برسد اما حقیقت این است که راه درازی در پیش دارید. البته اگر به دنبال پیروزیت واقعی هستید، باید راه اصولی را بشناسید و آن را دنبال کنید.

اهمیت معرفی دقیق محصول و ویژگی های آن

راه اصولی، این است که ابتدا خودتان محصولتان را بشناسید. مشتری ها، مخاطبین، نقاط ضعف، نقاط قوت، ارزش و هر چیز دیگری که مربوط به محصول است باید شناخته گردد. شما با شناسایی این موارد می توانید روش مناسب برای معرفی و تبلیغ محصولتان را پیدا کنید.

روش تبلیغ می تواند تاثیر بسیار بالایی در میزان فروش و سودهی داشته باشد. به طور مثال خرید پنل ارسال پیامک و بازاریابی پیامکی از دسته روش های تبلیغاتی است که برای بعضی از محصولات بهترین انتخاب با کمترین هزینه است! به همین دلیل توصیه می کنیم با شناسایی دقیق محصول و مخاطبین آن بهترین روش تبلیغ را انتخاب کنید. گاهی اوقات با کمترین هزینه می توان بیشترین بازدهی را داشت.

درباره محصول و ارزش های افزوده آن، بازنگری کنید!

اگر فروش محصولتان کم شده، شاید وقت آن رسیده که بر عملکرد، نحوه فروش و حتی کیفیت محصولتان بازنگری داشته باشید. حتی تحقیقات بازار هم می تواند به شما یاری کند که آیا فعالیت رقبا تأثیری بر کمتر شدن فروش شما دارد یانه. گاهی اوقات محصول شما با کیفیت بیشتر و قیمت کمتر توسط رقبا در حال فروش است و همین مسئله باعث می گردد خریداران شما را انتخاب ننمایند.

اگر بعد از یک مدت، شاهد کاهش فروش بوده اید، باید به تمامی جهت فراوری، تهیه تا عرضه و رسیدن محصول به دست مشتری، نگاهی دوباره داشته باشید. می توانید تغییراتی بر کیفیت محصول، نوع فروش، قیمت و موارد دیگر اعمال کنید و مشتریان را نسبت به این تغییر مطلع کنید. این مطلعی می تواند به شکل های متفاوت اتفاق بیوفتد. به طور مثال اگر باشگاه مشتریان دارید، با بازاریابی پیامکی و ارسال یک پیامک به مشتریان، تغییرات جدید را اعلام کنید. بسیاری از صاحبان کسب وکار با توجه به قیمت پنل پیامکی که بسیار به صرفه است، از این روش برای اعلام تغییرات و حتی فروش های ویژه استفاده می نمایند. شما هم باید با توجه به نوع ارتباطی که با مشتریان دارید، این تغییرات را به آن ها اعلام کنید.

تنها بر فروش یک محصول تاکید نداشته باشید!

یکی از اشتباهات رایج در انواع فروشگاه های اینترنتی این است که تنها بر فروش محصولاتی تاکید دارند که بیشترین سود را دارد. درصورتی که اگر محصول مورداحتیاج بازار که حتی سود کمی دارد را به شیوه ای اصولی معرفی کنید و بفروشید، سود بیشتری نصیبتان خواهد شد.

تکنیک های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که با توجه به نوع کسب وکارتان باید از آن بهره ببرید. به طور مثال تکنیک معرفی محصولات مشابه یا پیشنهاد محصولات مرتبط می تواند احتمال فروش را بالا ببرد. به طور مثال در فروشگاه های اینترنتی موبایل و تبلت، همواره سود گسترده ای از فروش تجهیزات جانبی مانند قاب گوشی، تمیزنماینده لپ تاپ، هندزفری و موارد مشابه به دست می آید. حال در چنین شرایطی اشتباه عظیم یک کسب وکار این است که تنها بر فروش موبایل تمرکز داشته باشد و توجهی به تنوع، کیفیت و قیمت محصولات جانبی نداشته باشد.

فرآیند خرید از وب سایت فروشگاهی را ساده کنید!

در بحث افزایش فروش در فروشگاه های آنلاین موارد بسیاری وجود دارد که اگر آن ها را رعایت کنید احتمال انتخاب شما از میان رقبای دیگر بیشتر خواهد شد از نمونه آن ها می توان به ساده تر کردن فرآیند خرید اشاره نمود. به طور مثال با نصب افزونه دیجیتس می توان به یکی از مهم ترین ارزش های وب سایت فروشگاهی دست یافت. این افزونه به کاربران یاری می نماید تا با شماره موبایل وارد فروشگاه اینترنتی شما شوند و مراحل طولانی ثبت نام را کنار بگذارند. برای دانلود این افزونه می توانید به وب سایت فراز اس ام اس مراجعه کنید.

افزونه های متعددی وجود دارد که با نصب آن ها امکانات بسیاری در اختیار کاربران قرار می دهید و فرآیند خرید را ساده تر می کنید. پس تحقیقات را آغاز نموده و سهولت استفاده از فروشگاه اینترنتی را به بهترین شکل پیاده سازی کنید.

به صورت کلی توصیه ای که برای افزایش فروش محصولات در فروشگاه های اینترنتی داریم این است که به خوبی رقبا را آنالیز کنید و قابلیت های متنوع را برای ساده تر کردن فرآیند خرید فراهم کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "چطور فروش محصولاتم را بیشتر کنم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور فروش محصولاتم را بیشتر کنم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید