هنوز 59 هزار نفر پولی برای مسکن ملی واریز نکرده اند

به گزارش هاست لینوکس، تا کنون حدود 192 هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب و 133 هزار نفر واریز وجه نموده اند که بر این اساس بیش از 58 هزار نفر پولی واریز ننموده اند؛ این درحالی است که بارها وزارت راه و شهرسازی هشدار داده اگر متقاضیان، موجودی حدود 40 میلیون تومان را واریز نکنند حذف می شوند.

هنوز 59 هزار نفر پولی برای مسکن ملی واریز نکرده اند

به گزارش خبرگزاری هاست لینوکس ، از 300 هزار متقاضی طرح اقدام ملی مسکن واقع در مناطق غیر از بافت های فرسوده تا به امروز 192 هزار و 387 نفر افتتاح حساب و از این تعداد 133 هزار و 628 نفر وجوه اولیه خود را به حساب خود برای اجرای پروژه واریز نموده اند. بر این اساس 58 هزار و 759 متقاضی موجودی خود را تکمیل ننموده اند.

البته با توجه به همین آمار و ارقام که از طرف بانک مسکن ارائه شده حدود 56 درصد متقاضیان واریز وجه نداشته اند که نشان می دهد تمدید چهار باره مهلت واریز وجه تاثیر چندانی بر کوشش برای تکمیل موجودی از سوی این متقاضیان نداشته است. لذا این نگرانی وجود دارد که پروژه ها دچار وقفه گردد.

تا به امروز کل مبلغ واریزی از سوی 133 هزار متقاضی 5600 میلیارد تومان بوده که به مرور برای اجرای پروژه ها هزینه خواهد شد.

آخرین مهلتی که وزارت راه و شهرسازی برای معین تکلیف متقاضیان بد حساب مسکن ملی تعیین کرد 5 دی ماه بود که تا سرانجام دی ماه تمدید شد. اما با توجه به اینکه این مهلت تا کنون چهار بار تمدید شده نمی توان به طور قاطع مطمئن بود که این آخرین فرصت است.

در مراحل اول تا سوم ثبت نام از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن حدود 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد 160 هزار نفر در لیست رزرو قرار دارند و طبیعتاً این امکان را دارند که جایگزین بدحساب ها شوند.

از طرف دیگر برای مرحله چهارم ثبت نام که بین روزهای 18 تا 25 دی ماه انجام گرفت 41 هزار و 296 واحد در نظر گرفته شد که البته 223 هزار نفر نام نویسی کردند. تنها در نصیرشهر واقع در استان تهران که در مرحله چهارم تامین زمین انجام شده بود 800 واحد در نظر گرفته شد که 56 هزار تهرانی برای آن تقاضا دادند! البته بخش عمده ای از متقاضیان واجد شرایط نخواهند بود که محمودزاده در این خصوص به ایسنا گفت که نتایج استعلامات تا سرانجام بهمن ماه اعلام می گردد.

در مراحل اول تا سوم برخی از متقاضیان، شهر مورد نظر خود را اشتباه انتخاب نموده بودند که به زودی امکان اصلاح شهر برای این افراد فراهم می گردد. این زمان احتمالا اوایل هفته آینده خواهد بود.

بنابراین در ماه های آینده که شرایط متقاضیان مرحله چهارم تعیین می گردد بر اساس ظرفیتهای خالی مراحل اول تا چهارم ثبت نام، ممکن است برای نام نویسی مجدد اقدام گردد که البته هنوز نمی توان برآورد دقیقی در این خصوص داشت.

->

منبع: خبرگزاری آریا

به "هنوز 59 هزار نفر پولی برای مسکن ملی واریز نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنوز 59 هزار نفر پولی برای مسکن ملی واریز نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید