هشدار نو هواشناسی درباره گردوخاک، دمای هوا در کل کشور افزایش می یابد

به گزارش هاست لینوکس، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش پراکنده و خیزش گرد و خاک طی 24 ساعت آینده در بعضی استان های کشور، از ادامه یافتن فرایند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور اطلاع داد.

هشدار نو هواشناسی درباره گردوخاک، دمای هوا در کل کشور افزایش می یابد

صادق ضیاییان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی 24 ساعت آینده در بعضی منطقه ها استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در منطقه ها مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد.

به گفته وی، بعلاوه آدینه در منطقه ها یاد شده افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بعضی نقاط استان های واقع در شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست، اضافه کرد: طی سه روز آینده وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل ادامه خواهد داشت که در این منطقه ها موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

ضیاییان بعلاوه از ادامه یافتن فرایند تدریجی افزایش دما تا روز یکشنبه در کل کشور به ویژه سواحل دریای خزر اطلاع داد و این را هم گفت که از امروز تا روز شنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (13 خردادماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 34 درجه سانتیگراد و طی شنبه (14 خردادماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای 23 و حداکثر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در خاتمه گفت: طی امروز و فردا (12 و 13 خرداد ماه) اهواز با دمای 46 و 47 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 5 و 6 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

آخرین اخبار سیاسی و اجتماعی را در صفحه جامعه هاست لینوکس بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "هشدار نو هواشناسی درباره گردوخاک، دمای هوا در کل کشور افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نو هواشناسی درباره گردوخاک، دمای هوا در کل کشور افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید