هدف گذاری آبرسانی به 500 روستا با یاری بنیاد برکت

به گزارش هاست لینوکس، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آبرسانی به 500 روستای دیگر در امسال با یاری بنیاد برکت هدف گذاری شده است و به این ترتیب، مجموع روستاهایی که به وسیله این مشارکت آبرسانی می شوند به یک هزار روستا خواهد رسید.

هدف گذاری آبرسانی به 500 روستا با یاری بنیاد برکت

به گزارش گروه مالی هاست لینوکس، حمیدرضا جانباز امروز (سه شنبه) در مراسم بهره برداری از آبرسانی به 500 روستای کشور در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اضافه نمود: سال گذشته آبرسانی به 500 روستا هدف گذاری شده بود که تا به امروز آبرسانی به 400 روستا محقق شده است.

وی ادامه داد: یکصد روستای باقی مانده نیز درحال اجرای طرح ها هستند و به زودی عملیات آنها به خاتمه خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به فصل مشترکی که با بنیاد برکت برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی آغاز شده، اعلام کرد: این فصل مشترک فارغ از همه قواعد بروکراتیک اداری و با نگاه اینکه یک پروژه یک روز زودتر به انتها رسیده و مردم از مزایای آن بهره مند شوند، آغاز شده است.

جانباز گفت: این همکاری سبب شد تا در کمتر از یک سال پروژه هایی به نتیجه برسند که در اثر آنها مردم در مناطق کمتر برخوردار بتوانند از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شوند.

وی افزود: استفاده از امکانات بنیاد برکت با هدف سرعت دادن به اجرای طرح های آبرسانی اجرا شده و در نتیجه این همکاری، امروز طرح های آبرسانی در تعداد زیادی از روستاهای کشور سرعت گرفته و به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل آبفا، شرایط بارش های سال جاری را عجیب توصیف کرد و اعلام کرد: سال جاری کم بارش ترین سال طی 50 سال اخیر و نیز خشک ترین سال است.

جانباز اضافه نمود: علاوه بر آن شاهد رفتارهای غیرطبیعی اقلیم هستیم، به گونه ای که در این هفته در بسیاری از نقاط کشور افزایش غیر طبیعی دمای هوا را داریم که باعث شده منابع آب زیادی از دست برود.

وی خواهان همکاری بیشتر بنیاد برکت با توجه به شرایط آب و هوایی سال جاری شد و گفت: انتظار می رود این بنیاد در زمینه تجهیز ناواگان سیار آبرسانی روستایی اقدام نموده تا بتوان به امر آبرسانی سیار سرعت داد، ضمن آینکه همین موضوع احتیاج به اعتبار زیادی هم ندارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواهان آن شد تا در صورت امکان بنیاد برکت بودجه هایی را در اختیار استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، خوزستان و کرمان برای سرعت بخشی به طرح ها قرار دهد.

جانباز، از رویکرد جدید شرکت مهندسی آب و فاضلاب برای استفاده از توان گروه های جهادی اطلاع داد و اعلام کرد: در همین زمینه و در گام نخست، در استان سیستان و بلوچستان همکاری با بنیاد احسان کلید خورد.

وی اضافه نمود: در این همکاری 130 روستا با جمعیت حدود 60 هزار نفر و اعتباری حدود 230 میلیارد تومان هدف گذاری شد که بخش عمده آن از محل اعتبارات این بنیاد تامین خواهد شد.

این مقام مسوول گفت: باب همکاری که باز شده تداوم خواهد یافت و مردم می توانند از مزیت های این همکاری بهره مند شوند.

لازم به ذکر است پیشتر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از رایزنی با سازمان برنامه بودجه کشور اطلاع داد که با موافقت این سازمان از بودجه مناطق محروم بخشی به طرح های آبرسانی روستایی اختصاص یابد.

جانباز گفت: در سال های اخیر و با عنایات رهبر معظم انقلاب اتفاق های خوبی در بخش آبرسانی روستایی رقم خورد به گونه ای که 9 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور به آب شرب سالم و پایدار دسترسی پیدا کردند.

وی ادامه داد: این امر با وجود اختصاص نیافتن مبالغی از صندوق توسعه ملی ممکن شده و از محل بودجه عمومی تامین شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "هدف گذاری آبرسانی به 500 روستا با یاری بنیاد برکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری آبرسانی به 500 روستا با یاری بنیاد برکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید