موثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی کدامند؟

به گزارش هاست لینوکس، آنتی بیوتیک های طبیعی شامل سیر، عسل و... می باشد. بعضا آنتی بیوتیک های طبیعی با آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط دکتر باید استفاده گردد.

موثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی کدامند؟

آنتی بیوتیکها داروهایی هستند که جهت درمان و جلوگیری از عفونت های باکتریایی مورد استفادهقرار می گیرند. استفاده مناسب از این دارو می تواند باکتری هایی که مسائل خاصی ازقبیل عفونت گوش، مسائل معده و مسائل متعدد پوست را به وجود می آورد کشته یا مانعرشد آن گردد. انواع مختلف آنتی بیوتیک با انواع مختلف باکتری و بعضی انواع انگل هامی جنگد. پزشکان بسته به نوع بیماری، آنتی بیوتیکی را برای بیمار خود تجویز می کنندکه وابسته به میکروب خاصی است که آن عفونت را به بار آورده است.

با اینحال آنتی بیوتیک ها با عفونت های ویروسی از قبیل سرماخوردگی، آنفولانزا، بیشترسرفه ها، و گلودردها نمی جنگند. آن ها همچنین با عفونت های قارچی کاری ندارند.

استفاده بیش از حد و سوء استفاده از آنتی بیوتیک ها منجر به مقاومت آنتیبیوتیکی در بدن می گردد. علاوه بر این استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها می تواندباکتری های دفاعی طبیعی را که در روده زندگی می کنند از بین ببرد و عوارض جانبی ازقبیل اسهال، ناراحتی خفیف معده و تهوع به وجود بیاورد.

بسیاری از مواد غذاییهمانند آنتی بیوتیک های طبیعی عمل می کنند و در درمان بسیاری از مسائل سلامتی موثرهستند. برخلاف آنتی بیوتیک های خارج از روده، بیشتر آنتی بیوتیک های طبیعی با عفونتهای ویروسی و قارچی نیز مبارزه می کنند. علاوه بر این آنتی بیوتیک های طبیعی باکتری هایمفید مورد احتیاج بدن را از بین نمی برند.

آنتی بیوتیکهای طبیعی ممکن است به تنهایی برای درمان عفونت های جدی کافی نباشند. برای عفونتهای جدی مانند حصبه، سل و دیگر موارد بهتر است در کنار این آنتی بیوتیک های طبیعیاز درمان یاریی همراه با آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط دکتر استفاده گردد. بههنگام استفاده از این دارو، اطمینان حاصل کنید که دوره درمانی را به طور کامل پشتسر گذاشته اید؛ در غیر این صورت ممکن است باکتری موجود در بدن شما همچنان رشد نمایدو حتی در برابر داروها مقاوم گردد که همین موضوع می تواند بیماری جدی تری را به بارآورد.

معرفیآنتی بیوتیک های طبیعی

1.سیر: سیریکی از آنتی بیوتیک های طبیعی و همچنین عامل ضد قارچ و ضد ویروس است. مطالعه 1999چاپ شده در مجله میکروب و عفونت دریافت که ترکیبات گوگردی معروف به آلیسین در سیرمانند آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کنند. علاوه بر این سیر حاوی ویتامین ها، موادمغذی و مواد معدنی می باشد که برای سلامتی مفید هستند. سیر همچنین به کشتن انگل هایروده یاری می کند.

2 تا 3حبه سیر خام را با معده خالی در روز بخورید. همچنین، در پخت و پز خود سیر را جایبدهید.

استفادهاز مکمل های سیر به حفاظت در برابر عوامل متعدد بیماری زا و بیماری ها یاری می کند.قبل از استفاده از مکمل با دکتر خود مشورت نمائید.

2. عسل: گیاهشناسان عسل را به عنوان یکی از بهترین آنتی بیوتیک های طبیعی به حساب می آورند.عسل همچنین حاوی خواص ضد میکروبی، ضد التهاب و ضد عفونی کننده می باشد. مطالعه2014 ارائه شده در جلسه جامعه شیمی آمریکا دریافت که عسل دارای توانایی جهت مبارزهبا عفونت در سطوح متعدد بوده که کار باکتری را در مقابل مقاومت در برابر عسلدشوارتر می کند. ترکیب منحصر به فرد پراکسید هیدروژن، اسیدیته، اثر اسمزی، غلظتقند بالا و پلی فنول به کشتن سلول های باکتری یاری می کنند.

3. روغنپونه کوهی: مطابق با مطالعه، روغن پونه کوهی ممکن است درمان موثری علیه مقاومتدارویی باکتری باشد. کارواکرول، یک جزء شیمیایی در روغن پونه کوهی، به کاهش عفونتیاری می کند. همچنین این گیاه حاوی خواص آنتی اکسیدان، ضد عفونی کننده، ضد ویروس،ضد قارچ، ضد التهاب، ضد انگل و ضد درد است.

برایدرمان عفونت پا یا ناخن، چند قاشق چایخوری روغن پونه کوهی را درون یک ظرف آب ولرمبریزید و پاهای خود را برای چند دقیقه در روز به مدت یک هفته در آن قرار بدهید.

برایعفونت های سینوس و تنفسی فوقانی، چند قطره روغن پونه کوهی را در یک قابلمه آب درحال جوش بریزید و بخار را استنشاق نمائید. یک بار در روز این کار را انجام بدهیدتا از عفونت رهایی بیابید.

4. عصارهبرگ زیتون: تاثیری که آنتی بیوتیک طبیعی عصاره برگ زیتون می گذارد، می تواند انواعمختلف عفونت باکتریایی را درمان نماید. یک مطالعه اشاره کرد که برگ های زیتوندارای پتانسیل ضد میکروبی خوب در برابر باکتری و قارچ هستند. عصاره برگ زیتون همچنیندارای خواص ضد التهابی می باشد. علاوه بر این، توانایی های پاکسازی رادیکال های آزادرا مهار می کند.

5. زردچوبه:در پزشکی چینی و آیورودا، خواص آنتی بیوتیکی زردچوبه به از بین بردن باکتری یاری می کنند.علاوه بر این استفاده از زردچوبه مانع عفونت باکتریایی در زخم ها می گردد. کورکومینماده فعال در زردچوبه می باشد.

6. زنجبیل:خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی زنجبیل مانع مسائل سلامتی شده و بسیاری از مسائل سلامتیبه وجود آمده توسط باکتری را درمان می کند. زنجبیل تازه دارای تاثیر آنتی بیوتیکیعلیه عوامل بیماری زای منتقله از راه غذا مانند سالمونلا می باشد. زردچوبه همچنیندارای تاثیر ضد باکتری بر عفونت های تنفسی و لثه است. چای زنجبیل عاملی پیشگیرانهعالی علیه عفونت های باکتریایی است.

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی هاست لینوکس

منبع: setare.com

به "موثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موثرترین آنتی بیوتیک های طبیعی کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید