مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در تونس

به گزارش هاست لینوکس، یک روبات هوشمند در بیمارستانی واقع در تونس از بیماران کرونایی مراقبت کرده وضمن بررسی نبض، دما و میزان اکسیژن خون بیماران، بستری مجازی را نیز برای ملاقات پزشکان و حتی اعضای خانواده فراهم می کند.

مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در تونس

این فناوری هوشمند که توسط استارت اپ Enova طراحی و ساخته شده است؛ با گردنی دراز روی چند چرخ سوار شده و به سهولت در اتاق بیماران کرونایی رفت و آمد می کند. یکی از وظایف این روبات دریافت میزان دما و اکسیژن خون بیماران است. به این ترتیب دیگر نیازی نیست تا پرستاران هر روز برای دریافت دما و میزان اکسیژن خون، به اتاق بیماران مراجعه کنند. چرا که این فناوری به طور اتوماتیک این وظیفه را همه روزه به نحو احسن انجام داده و اطلاعات و داده ها را پس از بررسی در اختیار پرستاران قرار می دهد.

این فناوری در عین حال بستری مجازی را برای ویزیت پزشکان فراهم می کند. به این ترتیب که با ورود این سیستم هوشمند به اتاق بیماران کرونایی، ارتباط نزدیک و تصویری با پرشک معالج فراهم شده و به قول معروف بیمار به شکل مجازی ویزیت می شود. صفحه نمایش مقابل این روبات امکان ارتباط صوتی و تصویری میان بیمار و پزشک معالج را فراهم کرده و پزشک با وضوح بالایی بیمار را مشاهده کرده و وی را از راه دور ویزیت می کند.

این اقدام ارتباط نزدیک میان بیماران کرونایی و کادر پزشکی را به حداقل رسانده و احتمال ابتلای آن ها به کووید -19 را به حداقل می رساند. اعضای خانواده بیماران کرونایی نیز می توانند در ساعت مشخصی به یک وب سایت مراجعه کرده و از طریق تماس تصویری با این روبات بیمار خود را ملاقات مجازی کنند.

عبدالرحمان میمی یک پزشک متخصص در بخش ریوی معتقد است که استفاده از روبات ها و هوش مصنوعی در نبرد با کرونا خطر ابتلا کادر درمانی به این ویروس مرگبار را به میزان چشمگیری کاهش می دهد. وی در عین حال تأکید می کند حضور روبات ها در بخش کرونایی ارتباط نزدیک کادر درمانی با بیماران را به حداقل رسانده و از سلامت انها محافظت می کند.

اما مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی تنها اقدام فناوارنه این کشور آفریقایی در مقابله با ویروس مرگبار کرونا نیست؛ چرا که این کشور حدود یک ماه پیش روبات PGuard را برای گشت زنی در خیابان ها و اجرای قوانین قرنطینه راه اندازی کرد. این فناوری تمامی مظنونین به نقض قرنطینه را متوقف کرده و پس از درخواست بررسی شناسنامه، به انها تأکید میکرد که در حال حاضر همه جا تعطیل بوده و باید هر چه سریعتر به خانه بازشود. این روبات جالب توجه در مدت زمانی کوتاه در شبکه های اجتماعی محبوب شده و کاربران در چندین نقطه از پایتخت، فیلم های این فناوری هوشمند را منتشر کردند.

گفتنی است بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی وزارت بهداشت تونس، تا به امروز 1009 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این میان تا به امروز 42 نفر فوت کرده و 323 بیمار نیز بهبود یافته اند.

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراقبت روباتیک از بیماران کرونایی در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید