قطر چگونه میلیون ها مسافر را برای جام جهانی میزبانی خواهد نمود؟

به گزارش هاست لینوکس، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست آمده، این پرسش مطرح می شود که قطر چگونه میلیون ها مسافر را برای جام جهانی میزبانی خواهد نمود؟

قطر چگونه میلیون ها مسافر را برای جام جهانی میزبانی خواهد نمود؟

بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 (30 آبان تا 27 آذر 1401) در قطر برگزار خواهد شد و این نخستین بار است که یک کشور مسلمان، در منطقه خاورمیانه میزبان یکی از بزرگترین و پرمخاطب ترین رویدادهای ورزشی خواهد بود.

قطری ها از سال 2010 تا به امروز به مدت 12 سال مشغول آماده سازی برای برگزاری جام جهانی فوتبال هستند و با هشت استادیوم میزبان این رقابت خواهند بود. زیرساخت های اصلی میزبانی تکمیل شده است، اما نگرانی عمده درباره چگونگی حضور بیش از یک میلیون جهانگرد ورزشی در کشوری کوچک در طول کمتر از یک ماه است.

عمر الجابر، مسؤول اسکان کمیته برگزاری مسابقات اخیرا در نشستی مطبوعاتی در دوحه کوشش کرد تا نگرانی از شرایط اقامت مسافران را حین برگزاری جام جهانی کاهش دهد.

وزارت گرشگری قطر نیز اعلام نمود: این کشور حدود 30 هزار اتاق هتل معمولی دارد، اما 80 درصد آنها به وسیله فیفا برای میهمانان رسمی رزرو شده است. این موضوع سازمان دهندگان را مجبور به یافتن گزینه های جایگزین برای اسکان نموده است، از اقامتگاه های خصوصی گرفته تا چهار هزار اتاق در دو کشتی تفریحی که در بندر دوحه پهلو میگیرند.

بعلاوه یک هزار چادر صحرایی به سبک بادیه نشین ها وجود خواهد داشت. شرکت هتل سازی فرانسوی Accor نیز بر بیش از 60 هزار آپارتمان مسکونی و ویلا نظارت خواهد نمود که با 12 هزار خدمه موقت کار می نمایند.

عمر الجابر بعلاوه اظهار کرد بیش از 130 هزار اتاق در طول مسابقات در دسترس خواهد بود که قیمت آنها از حدود 80 دلار شروع می گردد. حدود نیمی از خطوط هوایی کشورهای عربی خلیج فارس نیز بیش از 160 پرواز روزانه را از کشورهای همسایه انجام خواهند داد و به طرفداران اجازه می دهد بدون احتیاج به اتاق در قطر رفت و آمد نمایند.

در طول جام های جهانی گذشته عموما طرفداران امور مرتبط با محل اقامت را خود انجام میدادند، اما برگزار نمایندگان مسابقات جام جهانی قطر از دارندگان بلیت ها می خواهند که از یک پورتال ویژه برای رزرو اقامت خود در این مسابقات استفاده نمایند.

جام جهانی قطر از نظر جغرافیایی متمرکزترین جام جهانی در تاریخ خواهد بود و هر هشت استادیوم کمتر از 50 مایل از یکدیگر فاصله دارند. فیفا اعلام نمود که بیش از 24 میلیون درخواست برای بلیت این مسابقات 28 روزه دریافت نموده و در حال حاضر حدود 1.8 میلیون بلیت فروخته شده است و مرحله نو فروش بلیت ها نیز شروع شده است.

قطر بیش از 6.5 میلیارد دلار برای ساخت استادیوم ها هزینه نموده است اما این تنها بخش کوچکی از 200 میلیارد دلار مبلغ تخمین زده شده است که این کشور برای پروژه مدرن سازی و توسعه منظره ملی 2030 هزینه می نماید. قطر میزبانی از بازی های آسیایی سال 2030 و المپیک 2036 را نیز در برنامه دارد.

منبع: همگردی

به "قطر چگونه میلیون ها مسافر را برای جام جهانی میزبانی خواهد نمود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر چگونه میلیون ها مسافر را برای جام جهانی میزبانی خواهد نمود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید