سفری به سوی مرگ

به گزارش هاست لینوکس، معمولا فرایند مرگ درست قبل از اینکه مرگ واقعا اتفاق بیافتد شروع می گردد. مرگ یک سفر خصوصی است که هرکس از راه منحصر به فردی به آن نزدیک می گردد. هیچ چیزی مشخص نشده است. هیچ چیز مشخص نشده است. مسیرهای

سفری به سوی مرگ

مترجم: سعید علیزاده

منبع:راسخون

شناسایی فرایند مرگ

معمولا فرایند مرگ درست قبل از اینکه مرگ واقعا اتفاق بیافتد آغاز می گردد. مرگ یک سفر خصوصی است که هرکس از راه منحصر به فردی به آن نزدیک می گردد. هیچ چیزی مشخص نشده است. هیچ چیز مشخص نشده است. راستاهای زیادی وجود دارد که هرشخصی از یکی عبور می نماید اما همه آن ها به یک هدف ختم می شوند.

وقتی کسی به مرگ نزدیک می گردد، یک فرایندی آغاز می گردد، یک سفر از زندگی شناخته شده در این جهان به سوی ناشناخته ایی که در پیش روست. همانطور که فرایند آغاز می گردد شخص آغاز به کشف راستا ذهنی می نماید، درک می نماید که مرگ واقعا رخ داده و مرگ خود را باور می نماید. سفر در نهایت به خروج فیزیکی از بدن ختم می گردد.

چندین مرحله در طول این سفر وجود دارد. چون هرشخص از راه منحصر به فرد خودش مرگ را تجربه می نماید، هر کس در هر مرحله ای متوقف نخواهد شد. برای بعضی ممکن است زمان کمتری طول بکشد و بعضی در هر مرحله متوقف شوند. بعضی ممکن است ماه ها طول بکشد تا به مقصد برسد ولی بعضی تنها چند روز. ما در خصوص هرچیزی که در طول تحقیقات در خصوص این سفر اتفاق می افتد بحث خواهیم کرد، همیشه به یاد داشته باشید که در این سفر، شخص مسافر است.

سفر آغاز می گردد: یک تا سه ماه قبل از مرگ

هنگامی که شخص آغاز به قبول مرگ می نماید و متوجه می گردد که مرگ نزدیک است، ممکن است از محیط اطراف خود کناره گیری نمایند. آنها فرایند جدا شدن از جهان و کسانی که در آن هستند را آغاز می نماید. آن ها ممکن است دیدار با دوستان، همسایه ها و حتی اعضای خانواده را کاهش دهند. وقتی که با کسی دیدار می نمایند ممکن است به سختی با آن ها تعامل نموده و اهمیت قایل شوند. آن ها آغاز به تامل در خصوص زندگی خود و مرور خاطرات گذشته می نمایند. ممکن است زندگی که گذرانیده اند را ارزیابی نمایند و نسبت به آن تاسف ورزند. بعلاوه ممکن است پنج تکلیف مرگ را متقبل شوند.

شخص در حال مرگ ممکن است به دلیل کاهش سرعت اندام های بدن، کاهش اشتها و کاهش وزن را تجربه کند. بدن احتیاج به دریافت انرژی از غذا به میزان قبل ندارد. شخص در حال مرگ ممکن است زیاد بخوابد و در فعالیت هایی که قبلا از آن ها لذت می برد شرکت نکند. آن ها دیگر احتیاج به تغذیه به مانند گذشته ندارند. بدن در طول این دوره چیز عجیبی انجام می دهد و آغاز به تغییرات شیمیایی می نماید که منجر به حس شادی و سرخوشی خفیف می گردد. آن ها نه گرسنه و نه تشنه می شوند و به هیچ وجه به دلیل غذا نخوردن رنج نمی کشند. این یک بخش مورد انتظار از سفری است که آن ها آغاز به عزیمت نموده اند.

یک تا دو هفته قبل از مرگ

تغییرات ذهنی

در طول سفر فرد بیشتر اوقات را در خواب سپری می نماید. سردرگمی رایج است و تغییر در ادراک را می توان انتظار داشت. شخصی ممکن است توهم مانند ترس از دشمنان پنهان یا احساس شکست ناپذیری را تجربه کند.

شخص در حال مرگ ممکن است توهم را تجربه کند، گاهی اوقات اشخاصی را ببیند یا با آنها صحبت کند که وجود ندارند. اغلب اوقات این اشخاص کسانی هستند که قبلا فوت نموده اند. بعضی ممکن است این را به اسم پرده ای بین این جهان و جهانی بعدی ببینند که در حال برداشته شدن است. شخص ممکن است لباس خود را بردارد و با سراسیمگی آن را بپوشد.حرکات و اعمال ممکن است به نظر بقیه بی هدف و بدون هیچ احساسی به نظر برسد. آن ها در حال عروج از این جهانی خاکی هستند.

تغییرات جسمی

بدن مدت زمان بیشتری در برابر تغییرات مقاومت می نماید. نشانه هایی وجود دارند که بدن در طول این دوره از خود نشان می دهد:

درجه حرارت بدن یک یا چند درجه کاهش می یابد.

فشار خون کاهش می یابد.

ضربان قلب نامنظم می گردد و ممکن است که سرعت آن کم یا زیاد گردد.

بدن بیشتر عرق می نماید.

به دلیل کاهش گردش خون رنگ پوست تغییر می نماید. که این تغییر بیشتر در لب ها و ناخن دیده می گردد که رنگ پریدگی و متمایل به رنگ آبی می گردد.

تغییرات تنفسی رخ می دهد. اغلب تعداد تنفس سریع تر و به زحمت کشیده می گردد. به دلیل احتقان ممکن است صدای خرخر و سرفه ایجاد گردد.

مکالمه کاهش می یابد و در نهایت کلا متوقف می گردد.

سفر سرانجام می یابد: چند ساعت تا دو روز مانده به مرگ

شخص به مرگ نزدیکتر می گردد. ممکن است به موجی از انرژی نزدیک شوند. ممکن است از رختخواب بلند شوند و با کسانی که دوست دارند صحبت نمایند، یا پس از چند روز بی اشتهایی تقاضای غذا نمایند. این منبع انرژی ممکن است به اندازه ناچیز قابل توجه باشد، اما معمولا به اسم اظهار نهایی جسم یک فرد در حال مرگ قبل از سفر استفاده می گردد.

منبع انرژی معمولا کوتاه است و نشانه های قبلی به اسم نزدیک شدن مرگ بیشتر جلوه می یابند. تنفس نامنظم تر و اغلب کندتر می گردد. تنفس سریع تر و سپس کلا قطع می گردد و این اتفاق ممکن است بارها اتفاق بیافتد. تراکم در راه هوایی می تواند باعث افزایش صدای خرخر با صدای بلند گردد. روی دست و پا لکه ایجاد شده و متمایل به رنگ ارغوانی می گردد. این لکه ها ممکن است به آهستگی به سوی بازوها و ساق پاها راه پیدا نمایند. لب ها و ناخن ها مایل به رنگ آبی و بنفش می گردد. فرد معمولا بی توجه می گردد و ممکن است چشمانش باز یا نیمه باز باشد اما محیط اطراف خود را نبیند. بسیاری بر این باورند که حس شنوایی آخرین حسی است که باقی می ماند بنابراین توصیه می گردد عزیزان کنار شخص بنشینند و با او در هنگام مرگ صحبت نمایند.

در نهایت، تنفس متوقف می گردد و قلب می ایستد. مرگ رخ می دهد.

منبع: راسخون

به "سفری به سوی مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به سوی مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید