رقیب پیشرفته تر ChatGPT از راه رسید

به گزارش هاست لینوکس، هوش مصنوعی AutoGPT مبتنی بر GPT-4 ساخته شده است، اما بسیار هوشمندانه تر و مستقل تر از ChatGPT عمل می نماید.

رقیب پیشرفته تر ChatGPT از راه رسید

به گزارش دیجیاتو، از زمان عرضه عمومی ChatGPT چند ماه بیشتر زمان نگذشته، اما اثر این فناوری بر دنیا بسیار بزرگ بوده است. حالا هوش مصنوعی دیگری معرفی شده که AutoGPT نام دارد و با هوشمندی بالاتر خود احتمالاً می تواند سروصدای دوباره ای در دنیا بر پا کند.

فناوری هوش مصنوعی با یاری مدل های زبانی بزرگ جانی دوباره گرفته و توجه بسیاری از مردم و شرکت های بزرگ فناوری را به خود جلب نموده است. ولی اگر فکر می کردید به این زودی ها چیزی باهوش تر از ChatGPT به وجود نمی آید، در اشتباه بودید؛ چون حالا با AutoGPT روبه رو هستیم.

AutoGPT چیست؟

GPT سرواژه ترنسفومرِ از پیش تعلیم یافته زایا است؛ به زبان ساده تر، یعنی این فناوری سعی می نماید عملکرد مغز انسان را تقلید کند. ولی برخلاف ChatGPT که مطابق نامش به چت کردن احتیاج دارد، یعنی باید از کاربر ورودی بگیرد، AutoGPT احتیاجمند دریافت ورودی های متعدد از کاربر نیست.

این فناوری می تواند خودش تحقیق کند، از اشتباهاتش درس بگیرد و رفتارش را براساس شرایط تغییر دهد. AutoGPT مدعی است که سرعت و راندمان بسیار بیشتری نسبت به مغز انسان ها دارد. ترسناک نیست؟ اگر این مدل هوش مصنوعی واقعاً شبیه به آن چیزی باشد که ادعا می نماید، می تواند تهدیدی جدی برای بسیاری از مشاغل محسوب گردد.

AutoGPT در تاریخ 30 مارس (10 فروردین ماه) به وسیله توسعه دهنده ای به نام Significant Gravitas در گیت هاب منتشر شد.

منبع: فرارو

به "رقیب پیشرفته تر ChatGPT از راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب پیشرفته تر ChatGPT از راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید