درج قیمت بر روی موبایل، تبلت و لپ تاپ الزامی شد

به گزارش هاست لینوکس، دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود بر معیشت مردم تاکید داشته و اجرای طرح خرید شفاف نیز با همین منظور است و ادامه دار خواهد بود. طرح مذکور در 6 مرحله تعریف شده که تا به امروز 4 مرحله آن اجرا شده و مرحله پنجم آن نیز از اول اردیبهشت به مرجله اجرایی رسید.

درج قیمت بر روی موبایل، تبلت و لپ تاپ الزامی شد

به گزاش تسنیم، طرح خرید شفاف که هدف آن جلوگیری از گران فروشی و کنترل قیمت عنوان شده است، در 6 مرحله تعریف شده که تا به امروز 4 مرحله آن اجرا شده و مرحله پنجم آن نیز از اول اردیبهشت 1401 اجرایی شده است. در هر مرحله از اجرای طرح خرید شفاف تعدادی اقلام کالا هایی به طرح اضافه و مشمول درج قیمت می شدند، اما در مرحله پنجم این طرح، تمامی کالا ها مشمول اجرای طرح درج قیمت کالا می شوند ضمن اینکه در این مرحله بعضی از گروه های کالایی مستثنی هستند.

به همین دلیل مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه های توزیع و مالی وزارت صمت گفت:

در مرحله پنجم طرح درج قیمت بر روی کالا ها که از اول اردیبهشت اجرا می گردد، حتی کالا های وارداتی مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ و کامپیوتر نیز مشمول درج قیمت واردنماینده و مصرف نماینده می شوند.

براساس طرح خرید شفاف، فراورینمایندگان مکلف شدند قیمت تمام شده کالا های فراوریی را روی انواع کالا ها ثبت و عرضه نمایندگان و فروشندگان نیز در فروشگاه های زنجیره ای یا واحد های صنفی مکلف به درج قیمت مصرف نماینده براساس سود مشخص شده به وسیله وزارت صمت، هستند. از تاریخ 16 اسفند 1400 نیز علاوه بر درج قیمت فراورینماینده، فراورینمایندگان نیز باید قیمت مصرف نماینده را نیز بر روی کالا درج نمایند.

محسن حسین لویی، مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی، شبکه های توزیع و مالی وزارت صمت در مورد کالا های وارداتی و مشمولیت آن ها درحوزه درج قیمت بیان داشت:

از ابتدای اردیبهشت 1401 همه کالا های وارداتی (از جمله موبایل، تبلت و لپتاپ) غیر از موارد استثنا مشمول درج قیمت وارد نماینده و مصرف نماینده می گردد؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت در این نوع کالا ها به جای درج قیمت فراوری نماینده قیمت وارد نماینده درج می گردد و این کالا ها مانند سایر کالا مشمول درج قیمت مصرف نماینده نیز هستند.

به همین منظور از ابتدای اردیبهشت 1401 همه کالا های فراوریی به جز موارد استثنا مشمول درج قیمت فراوری نماینده و مصرف نماینده می شوند و همه کالا های وارداتی غیر از موارد استثنا مشمول درج قیمت وارد نماینده و مصرف نماینده می گردد.

منبع: فرارو

به "درج قیمت بر روی موبایل، تبلت و لپ تاپ الزامی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درج قیمت بر روی موبایل، تبلت و لپ تاپ الزامی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید